PorscheForum.be template

Menu
  • Home
  • PFB Book
  • Evenementen
  • Forum
  • Aanmelden

PorscheForum.be template

  • Home
  • PFB Book
  • Evenementen
  • Forum
  • Aanmelden
  • Overzicht
  • Recente Topics
  • Zoeken
  • Overzicht
  • Recente Topics
  • Zoeken
  • Inloggen

    Wachtwoord vergeten?
    Gebruikersnaam vergeten?
    Maak een account aan

  • Inloggen

    Wachtwoord vergeten?
    Gebruikersnaam vergeten?
    Maak een account aan

  1. Forum
  2. Porscheforum Algemeen
  3. Porsche Discussie
  4. Porsche Talk
  5. 25 wistjedatjes
×
Antwerp Classic Salon (27 jan 2019)

1-3 maart 2019

25 wistjedatjes

  • Start
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
  • Einde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • DeePee
  • DeePee's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Donator
  • Platinum Donator
  • Twin Turrrbo Power
Minder Meer
  • Berichten: 13486
3 jaren 8 maanden geleden - 3 jaren 8 maanden geleden #206530 door DeePee
25 wistjedatjes was gemaakt door DeePee
een toffe trivia over Porsche lees je HIER
een 4-wielaangedreven F1 auto, de link met de MB type 80, airbus cockpits, vorkliften, BBQ's of ReCaRo ...

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Laatst bewerkt 3 jaren 8 maanden geleden doorDeePee.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

  • cabrio wim
  • cabrio wim's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Donator
  • Platinum Donator
Minder Meer
  • Berichten: 8908
3 jaren 8 maanden geleden #206534 door cabrio wim
Beantwoord door cabrio wim in topic 25 wistjedatjes
Nummer 7 en de laatste 2 wist ik niet.

Porsche = luchtgekoeld.

Ex 3.2 coupe rood 1983 - Ex 3.2 cabrio groen1984 - Ex 3.2 cabrio grijs 1986 -
Ex VW/Porsche Karmann Ghia cabrio 1967 -
Nu Ferrari 348 TS - Porsche 944 type1 1983 en RangeRover Sport Supercharged.

Info@ccr-vanleuven.nl
www.ccr-vanleuven.nl

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

  • Sensa911
  • Sensa911's Profielfoto
  • aanwezig
  • Platinum Forummer
  • Platinum Forummer
  • Ondeugend Ouder Worden (Zaki)
Minder Meer
  • Berichten: 2154
3 jaren 8 maanden geleden #206548 door Sensa911
Beantwoord door Sensa911 in topic 25 wistjedatjes
Wim, punt 7 is niet volledig en eigenlijk ook een beetje onjuist.

Ze schrijven :

7. The prancing horse on the Porsche Crest is similar to the horse on the Ferrari Crest.
For Porsche, it makes sense: it’s actually integral to the coat of arms for the city of Stuttgart, Porsche’s home. Ferrari only uses it because an Italian fighter ace shot down a pilot over Stuttgart in WWI, and the ace’s mother told Ferrari to use the horse as good luck.


Ik verklaar mij nader :

Het is de beroemde Italiaanse gevechtspiloot genaamd Baracca die op het einde van WO 1 wordt neergeschoten in een luchtgevecht met Duitsers die “leverancier” is van het Ferarri embleem. Baracca was van gegoede afkomst en gek van paardrijden en vliegen.

Hier gaat het verhaal 2 wegen uit. De legende zegt dat hij in een moeilijk gevecht uiteindelijk erin slaagde om een Duits gevechtsvliegtuig uit de lucht te halen. Dit zou een vliegtuig zijn dat deel uitmaakte van een formatie uit Stuttgart. Uit respect voor de andere uitstekende piloot zou Baracca het embleem (steigerend paard van de Stad Stuttgart) hebben overgenomen. Een ander, in mijn ogen meer realistisch verhaal (maar minder romantisch), is dat Baracca gewoon een embleem van zijn 2de passie, het paardrijden op zijn vliegtuig heeft gezet.

Toen hij gevonden werd had hij nog steeds zijn revolver in de hand en een dodelijke hoofdwonde. Het is zelfs onduidelijk of hij zelfmoord heeft gepleegd of door een Duitse kogel is geraakt. Hoe het ook zij, deze, in Italie een legende, sterft helemaal op het einde van WO1, in 1918. Hij is niet neergeschoten boven Stuttgart maar in Nervesa della Battaglia bij de Montella heuvel, de buurt van Treviso (Venetie).

Het is later dat zijn moeder aan Enzo Ferrari vraagt om het embleem te gebruiken op zijn auto’s. Wat hij ook doet.

Als je goed kijkt, zijn beide paarden ook niet hetzelfde! Indertijd waren er nog meer paardenliefhebbers dan autoliefhebbers!

Hoe weet ik dit? een van de mogelijke route’s aan het Gardameer die ik had uitgestippeld ging tot op de Montella heuvel. Het zou een mooie plaats geweest zijn om geschiedenisles te geven en te vertellen over de gruwelijkheden in die region gedurende WO1. Maar de weg er naartoe was net iets te lang is in zo’n slechte staat, dat ik de route geschrapt heb.


porschelover.com/did-porsche-steal-the-ferrari-horse/

en.wikipedia.org/wiki/Francesco_Baracca

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

  • Rocco
  • Rocco's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Forummer
  • Platinum Forummer
  • To Wreck and Back
Minder Meer
  • Berichten: 1449
3 jaren 8 maanden geleden #206558 door Rocco
Beantwoord door Rocco in topic 25 wistjedatjes
Toch nog paar dingen vergeten o.a. Porsche tanks, vliegtuig, speedboot ...

Porsche 993 cabrio GP-White - VW scirocco TSI
project reparatie 993

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

  • youyou
  • youyou's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Forummer
  • Platinum Forummer
Minder Meer
  • Berichten: 2662
3 jaren 8 maanden geleden #206559 door youyou
Beantwoord door youyou in topic 25 wistjedatjes
interessant om te weten, maar dat hij een tank moest bouwen voor de duitsers staat nergens vernoemd

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

  • 911_NL
  • 911_NL's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Forummer
  • Platinum Forummer
Minder Meer
  • Berichten: 1526
3 jaren 8 maanden geleden #206824 door 911_NL
Beantwoord door 911_NL in topic 25 wistjedatjes
Slechts 4 van de 25 waren mij onbekend ... en inderdaad, ze hadden nog wel wat andere weetjes op kunnen sommen.

911 2.7 RS - 911 SC Targa - 964 C4 Cabriolet - 944 - 911 Carrera 3.2 - 968 CS - 964 WTL - 964 Jubilee - 964 C2 Coupe - 993 4S - 986 S

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

  • DeePee
  • DeePee's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Donator
  • Platinum Donator
  • Twin Turrrbo Power
Minder Meer
  • Berichten: 13486
3 jaren 8 maanden geleden #206869 door DeePee
Beantwoord door DeePee in topic 25 wistjedatjes

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


klik op de afbeelding voor het volledige artikel

10 stukjes techniek uit de racerij vandaag in onze straatauto's:

1. gesynchroniseerde versnellingsbak
2. geperforeerde en geventileerde schijfremmen
3. turbo met bypass klep
4. intercooler
5. pdk
6. digitale motorsturing
7. vierwielaandrijving
8. keramische remmen
9. carbon onderdelen
10. KERS motorsport hybrid drive

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

  • DeePee
  • DeePee's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Donator
  • Platinum Donator
  • Twin Turrrbo Power
Minder Meer
  • Berichten: 13486
3 jaren 7 maanden geleden - 3 jaren 7 maanden geleden #209278 door DeePee
Beantwoord door DeePee in topic 25 wistjedatjes
Porsche's high-speed testbaan (ex fiat) en Technical Center in Nardò (zuid-italie)

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.



There’s not much for tourists in the heel of the boot that is Italy. No big cities, no centers of culture or museums stuffed with Renaissance masterpieces. But if you’re an automaker working on something new, this is where you want to be.

Since 1975, car makers have been heading to Apulia, near the coast of the Ionian Sea, to test their wares at Porsche’s Nardò Technical Center, which celebrates its 40th birthday this month.

Built by Fiat and bought by Porsche in 2012, the center’s open to all vehicle manufacturers (for a price, naturally). The region’s mild climate allows for year-round testing and offers 20 tracks that provide everything you need to see just how well a car works.

There’s a 3.9-mile handling track with 16 curves, great for testing performance, reliability, and tire quality. The special pavements track has rails, cobblestone, pot holes, long waves, and washboarded sections for testing noise, vibrations, harshness, and durability. The tire laceration road simulates “extreme conditions.” The rolling track simulates driving on a low friction surface—like ice—with parallel rows of steel rolls. There’s a workshop and office areas, and systems to test car’s corrosion resistance.

But the real star at Nardò is the high-speed circular track. It’s 7.8 miles around and 2.5 miles in diameter. The outer lane is banked at more than 12 degrees, so at 150 mph, the centrifugal force is effectively canceled out, making it easier for test drivers to mash the gas pedal into the floor for hours at a time. That’s useful for testing the endurance of production cars as well as the viability of entirely new ideas. This is where the VW concept car W12 Nardò drove 4,810 miles in 24 hours, putting up an average speed of 200 mph.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Laatst bewerkt 3 jaren 7 maanden geleden doorDeePee.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

  • DeePee
  • DeePee's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Donator
  • Platinum Donator
  • Twin Turrrbo Power
Minder Meer
  • Berichten: 13486
3 jaren 6 maanden geleden #210647 door DeePee
Beantwoord door DeePee in topic 25 wistjedatjes
dat er ook vliegtuigen zijn (cessna, robin en mooney) uitgerust met een porsche motor KLIK

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

  • DeePee
  • DeePee's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Donator
  • Platinum Donator
  • Twin Turrrbo Power
Minder Meer
  • Berichten: 13486
3 jaren 6 maanden geleden - 3 jaren 6 maanden geleden #210716 door DeePee
Beantwoord door DeePee in topic 25 wistjedatjes
12 Things You Didn't Know About The Porsche 959

To say the Porsche 959 is a legend is an understatement. Whereas its archrival, the Ferrari F40, represents a no-holds-barred approach to speed, the 959 blazed a trail of technology that continues to influence the automotive world to this day.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


bron

1. The 959 was originally designed as a rally car, not a sports car
2. It won the famous Paris-Dakar Rally across North Africa
3. With a top speed of 197 mph, it was officially the fastest car in the world...briefly
4. The 959 impacted the future of the 911 more than any 911 ever did
5. A road race-prepped version, called the 961, won its class at the 24 Hours of LeMans
6. There’s a special gear in the transmission purely for off-road use
7. It was the first production car with tire pressure monitors
8. It had active suspension that adapted to the road...in the 1980s
9. Ride hight adjustement: If you were bored of driving on a highway in the world’s fastest car, you could tackle not-so-paved areas without getting out of the car
10. The engine was one of the very first to utilize a complex “sequential” twin-turbo system
11. The 959 was so beloved by powerful people as Bill Gates that congress changed the US federal importation laws
12. The Porsche 959 was built in the same Baur factory as the BMW M1

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Laatst bewerkt 3 jaren 6 maanden geleden doorDeePee.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

  • DeePee
  • DeePee's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Donator
  • Platinum Donator
  • Twin Turrrbo Power
Minder Meer
  • Berichten: 13486
3 jaren 5 maanden geleden - 3 jaren 5 maanden geleden #214931 door DeePee
Beantwoord door DeePee in topic 25 wistjedatjes
dat porsche de audi RS2 avant super wagon bouwde is alom bekend, maar wist je dat ze ook de voor de limited edition 500E de 5.0-liter V8 motor leverden aan mercedez-benz

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.



More often than not, Mercedes-Benz and Porsche are at odds with one another—trading blow for blow on-track in sports cars or sprinting down the Autobahn in super-SUVs. But that hasn’t always been the case.

The early 1990s weren’t the best of times for Porsche. A German recession had taken its toll on the Stuttgart powerhouse and sales had hit the skids, hard. In order to keep the machine moving, Porsche began looking for more work. Interestingly enough, Mercedes, which could stamp out cars all day long, needed assistance on a low-volume project—an E-Class V8 super-sedan.

Papers were signed, and the built-by-Porsche Mercedes-Benz 500E was born.

Though Mercedes had the final say in its 500E saloon, Porsche handled all the heavy lifting and assembly at its Rössle Bau plant, where it strengthened the base W124 Mercedes chassis. The production process wasn’t what you’d call simple, however. Porsche would then send these partially-built cars to Mercedes for paint and interior work, at which point they’d return to Porsche for the installation of drivetrain components, before going back for delivery prep. The process allegedly took 18 days, but the results were stunning.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.



The Mercedes-Benz 500E packed a 5.0-liter, 32-valve aluminum V8, which had been knicked from the 500SL roadster, and reworked to generate 322 hosepower and 354 lb-ft of torque. Zero to 60 mph took under six seconds and the quarter mile disappeared eight seconds after that. While pretty darn brisk off the line, the 500E had no problem striding up to its 155 mph limited top speed. Allegedly, these cars are good for about another 15 mph too.

The beauty of the 500E is in the punches it pulls. At a quick glance, there’s little to suggest its Autobahn conquering performance, apart from the bulging fender flares and lowered stance. Inside, the 500E came fitted with all the luxury and woodgrain splendor expected in a posh ‘90s Merc, along with four bolstered Recaro Sportline seats. Further beneath the skin lies more 500SL machinery, found in the 500E’s up-rated brakes and front suspension. In the rear, Porsche affixed a hydraulic self-leveling setup to better sop up those 155 mph bumps.

10,479 Mercedes-Benz 500E sedans were built from 1990 to 1995 (the vast majority between ’91 and ’94), and of those only 1,500 or so officially made it to U.S. shores. This 1992 500E, which recently surfaced on eBay, is one of them, and it dons a pair of sleek OZ racing wheels to further that subtle, intimidating look. If only Porsche and Mercedes could still play so nicely together.

It took 18 days for Porsche to hand build each one of them, and every minute was well spent. It’s one of few I literally would not change in any way. It is an absolutely perfect automobile, and I am sad right now that I am writing this and not driving it.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Laatst bewerkt 3 jaren 5 maanden geleden doorDeePee.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

  • cabrio wim
  • cabrio wim's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Donator
  • Platinum Donator
Minder Meer
  • Berichten: 8908
3 jaren 5 maanden geleden #214945 door cabrio wim
Beantwoord door cabrio wim in topic 25 wistjedatjes
Was mij bekend. ;)

Porsche = luchtgekoeld.

Ex 3.2 coupe rood 1983 - Ex 3.2 cabrio groen1984 - Ex 3.2 cabrio grijs 1986 -
Ex VW/Porsche Karmann Ghia cabrio 1967 -
Nu Ferrari 348 TS - Porsche 944 type1 1983 en RangeRover Sport Supercharged.

Info@ccr-vanleuven.nl
www.ccr-vanleuven.nl

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

  • Start
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
  • Einde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moderators: Mcklusky, Harley G, zuff.driver, hioctane102
  1. Forum
  2. Porscheforum Algemeen
  3. Porsche Discussie
  4. Porsche Talk
  5. 25 wistjedatjes
Tijd voor maken pagina: 0.133 seconden
Gemaakt door Kunena
  Onze Sponsors  
  • www.garagevanbeurden.be
  • www.ld-m.be
  • Bezoek onze sponsors ! Zij maken het forum mogelijk.

Informatie

  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacy
  • Adverteren

Werk met ons samen

  • Moderator Worden ?
  • Columnist Worden ?

Help & support

  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacy
  • Adverteren

Donatie


of via overschrijving
BE07 9731 4924 7466

© 2019 PorscheForum.be


www.porscheforum.be is geheel onafhankelijk van Dr. Ing. h.c.F. Porsche AG en al de Officiële Porsche Centra, Dealers en Importeurs.


Om u de best mogelijke website toegang te bieden, maakt deze site gebruik van cookies. Delete cookies

Om u de best mogelijke website toegang te bieden, maakt deze site gebruik van cookies.

Door gebruik te maken van deze website of door op 'akkoord' te klikken, stem je in met het gebruik van cookies op deze website. Meer informatie

Akkoord

Informatie over cookies

Cookies are short reports that are sent and stored on the hard drive of the user's computer through your browser when it connects to a web. Cookies can be used to collect and store user data while connected to provide you the requested services and sometimes tend not to keep. Cookies can be themselves or others.

There are several types of cookies:

  • Technical cookies that facilitate user navigation and use of the various options or services offered by the web as identify the session, allow access to certain areas, facilitate orders, purchases, filling out forms, registration, security, facilitating functionalities (videos, social networks, etc..).
  • Customization cookies that allow users to access services according to their preferences (language, browser, configuration, etc..).
  • Analytical cookies which allow anonymous analysis of the behavior of web users and allow to measure user activity and develop navigation profiles in order to improve the websites.

So when you access our website, in compliance with Article 22 of Law 34/2002 of the Information Society Services, in the analytical cookies treatment, we have requested your consent to their use. All of this is to improve our services. We use Google Analytics to collect anonymous statistical information such as the number of visitors to our site. Cookies added by Google Analytics are governed by the privacy policies of Google Analytics. If you want you can disable cookies from Google Analytics.

However, please note that you can enable or disable cookies by following the instructions of your browser.