101 vraagjes bij mijn nieuwe aankoop

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 101 vraagjes bij mijn nieuwe aankoop

  • Dit onderwerp bevat 18 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren geleden door Anoniem.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

  • Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078

    14 dagen geleden een 964 turbo gekocht van 91. Is een zeer proper exemplaar met maar 52000 km op de teller ( geen OHB maar wel op zoveel mogelijke punten gechecked), ook is hij reeds herspoten aan de billen en de motorkap ( kan steenslagschade zijn geweest….is nagekeken op plamuur en bleek ok) werd door een onafhankelijk centrum gekeurd op verschillende punten en de negatieve punten bleken: het lampje van de airbag dat blijft branden,het feit dat hij deels herspoten is, en dan dat er maar één sleutel bij was.
    Maar nu de bevindingen na een paar 100 km : de koppeling blijkt wat geleden te hebben van het weinig rijden , want het laatste stuk voelt wat stroef … ook doet hij nogal raar bij het achteruit rijden….zolang ik geen extra gas geef , en de wielen relatief recht sturen , dan gaat het nog, maar als ik gas geef en mijn stuur helemaal afdraai…dan hoor en voel je gedaver in de andrijving.
    Ook bij het nemen van een scherpe bocht heb ik de indruk dat ik iets vreemd hoor…kan dat het differentieel zijn?
    Dan het starten: als ik een tijd gereden heb, dus goed warm geweest, en goed laten nadraaien, en hij staat dan even stil , dan heb ik bij het herstarten altijd problemen….hij wil niet aanslaan, en als hij dan toch aanslaat, dan draait hij maar op de helft van de poten….net een zieke VW kever…. na een paar seconden hersteld hij wel..
    s’morgens bij de start heb ik ook veel last van een fluitende riem….
    Ik heb nu een afspraak gemaakt om hem eens goed na te kijken en hem een grote beurt te geven, en ik hoop dat het dan wel al veel beter zal zijn…
    Zou de koppeling vervangen dienen te worden , of is er een manier om dat terug wat soepel te laten lopen?
    thx

    Anoniem

    Ik kan alleen maar spreken van een 964 C4:
    – koppeling: ik had ook die indruk (dat ze hard is) toen in de mijne kocht op 87.000km’s. Intussen heb ik er 5000km mee gereden (tot er onlangs een vrachtwagen tegen vlamde, maar dat is een ander verhaal) en voel ik het niet meer (dat van die vrachtwagen wel… 🙁 ). Ofwel ben ik het gewoon geworden, ofwel is hij wat soepeler geworden door er meer mee te rijden. De vorige eigenaar reed er namelijk niet veel mee.
    – starten met warme motor: ik denk dat meerdere wagens, ook niet Porsche, daar soms last van hebben. De enkele keren dat ik voorhad dat hij niet onmiddellijk aansloeg bij het warm starten, duwde ik gewoon het gaspedaal volledig in en start zo. Zo was het telkens opgelost. Maar nogmaals: ik heb dit nog maar 1 of 2 keer voorgehad, en ook vroeger al met andere (benzine) wagens.
    Voor de rest: have fun met de wagen !

    dat gerammel bij afdraaien…is dat je sperdifferentieel niet? 😆 😉 …dacht toch dat dat op een turbo standaard was, of ben ik mis? 🙄

    en zo een dif..dat rammelt of wa als je een bocht neemt??? of bij het achteruit rijden 😕 ben niet zo technisch ingesteld…

    als het zo’n sperdiff is…ja, dat rammelt wel wat…datzijn de sperplaten die tegen mekaar wrijven…de wrijving ontstaat enkel wanneer er een snelheidsverschil is tussen linker en rechter wiel….des te scherper je afdraait, des te meer wrijving en dus ook lawaai dat dat diff produceert…natuurlijk, als uw oren ervan pijn doen, is er weliets ergers loos hé…er zijn grenzen 😉

    off the record…een sperdifferentieel garandeert betere grip/tractie bij het uitacceleren van een bocht omdat het voorkomt dat alle vermogen in rook zou opgaan langs een doorslippend “binnenwiel”

    [quote=”fdeville”:2ifsvy5x] Intussen heb ik er 5000km mee gereden (tot er onlangs een vrachtwagen tegen vlamde, maar dat is een ander verhaal) en voel ik het niet meer (dat van die vrachtwagen wel… 🙁 ). [/quote]

    ????? 😯

    [quote=”Luke”:2tk5c5bt][quote=”fdeville”:2tk5c5bt] Intussen heb ik er 5000km mee gereden (tot er onlangs een vrachtwagen tegen vlamde, maar dat is een ander verhaal) en voel ik het niet meer (dat van die vrachtwagen wel… 🙁 ). [/quote]

    ????? 😯 [/quote]

    Oei! Vertel…

    Lawaai bij overdraaien tijdens achteruitrijden kan ook veroorzaakt worden door koude banden.
    Mijn 997 heeft dat ook, bij warme banden heb je dat dan niet, dus… efkes uitproberen.

    BTW , mijn eerste p was ook een 965 3.3 van 1990 (november, dus MY 91)

    dit geluid komt echt eerder van de overbrenging en wsl misschien ook van het dif…want bij recht achteruit hoor je het niet..

    MichM3 heeft het reeds aangeduid. Een sperdiff zorgt voor bijkomende geluiden uit de aandrijving. Kijk verder een op het forum van http://www.rennlist.com bij Turbo 964.
    Ook mijn Turbo 3.6 maakt aandrijvingsgeluiden die als normaal beschreven worden.

    Mvg,

    Geert

    Het kan in ieder geval geen kwaad hem (of haar) eens een groot nazicht te geven bij een Porsche-kenner/specialist. Mocht er toch iets loos zijn, maak je verder geen brokken … Dat de motor soms even maar op de helft van z’n poten loopt lijkt me toch niet erg gezond 😕

    morgen mag ze binnen bij PSO , ik laat ze daar een 14 tal dagen achter en hoop ze herboren terug te krijgen 😉

    Anoniem

    [quote=”stefx911″:2t48784x][quote=”Luke”:2t48784x][quote=”fdeville”:2t48784x] Intussen heb ik er 5000km mee gereden (tot er onlangs een vrachtwagen tegen vlamde, maar dat is een ander verhaal) en voel ik het niet meer (dat van die vrachtwagen wel… 🙁 ). [/quote]

    ????? 😯 [/quote]

    Oei! Vertel…[/quote]
    “Klein” ongelukje gehad: op een kruispunt heeft een vrachtwagen die van links me “genomen” ter hoogte van het voorwiel. Hij had niet gezien dat er een kruispunt was… 😥
    Gevolg: de wagen staat bij Porsche in afwachting van schatting expert verzekeraar. Gelukkig dus dat ik niet in fout ben, maar intussen zit ik zonder Porsche. Wordt vervolgd volgende week…

    jammer te horen fdeville…we levenmet je mee ne keep us posted 😉 …gelukkig niet al te erg (zo komt het toch over)en benje in je recht!

    Al eens naar de aandrijfas gezien ?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.