911 3,2 Targa.

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 3,2 Targa.


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Dag allemaal,

    Mijn zoektocht zit misschien in een finale….
    Kan iemand mij iets meer vertellen over chassisnr.
    WPOZZ91ZHS140649(01) en over motornr. 911 602 185 00

    De algemene toestand van de wagen LEEK mij goed, schakelde goed, motor bromde mooi egaal, koets is herspoten maar volgens eigenaar geen accident (dit staat op papier, een voorakkoord tot verkoop )
    MAAR er was een beetje vocht aan de stoel van de bestuurder. Kan dit een probleem zijn en indien ja is dit een ramp?

    De auto staat te koop op Kapaza Porsche pag. 9. Het gaat over de blauwe 911 Targa G50 uit 1987!

    Verder werd de wagen mij aangeboden door een zekere Phillipe Willems uit Tielt-Winge. Deze man zou zelf in het bezit zijn van een appelgroene 911 2,7 RS uit 1974! Kent iemand deze persoon?

    Zoals steeds bedankt voor jullie medewerking!
    Thor

    het chassisnummer is van een carrera targa van het H-programma (geproduceerd tussen augustus 86 en juli 87)
    er zijn er 1354 gemaakt

    ivm dat motornummer, denk niet dat dit klopt, het is de nummer van een kabelhouder prijs ongeveer 2.00 euro 😆 😆

    motornummer zou moeten beginnen met 63H00001
    motortype zou 930/20 moeten zijn

    http://www.kapaza.be/detail/2654030/Por … Targa.html

    [quote=”porschke”:32sto73z]het chassisnummer is van een carrera targa van het H-programma (geproduceerd tussen augustus 86 en juli 87)
    er zijn er 1354 gemaakt

    ivm dat motornummer, denk niet dat dit klopt, het is de nummer van een kabelhouder prijs ongeveer 2.00 euro 😆 😆

    motornummer zou moeten beginnen met 63H00001
    motortype zou 930/20 moeten zijn
    [/quote]

    sluit ik me volledig bij aan..motornr kan niet kloppen..zou met 63 moeten beginnen, type 930/20. Dit zou dan een kat-loos exemplaar moeten zijn. Als ie ni met 63 begint dan kan het een vroeg geproduceerde ’87 zijn met kat. Kijk dit effe na..het is altijd leuker eentje zonder kat te hebben. Desneeds kijk je effe onder de wagen, je ziet de kat meteen steken 😉

    Wat dat water aan de stoel betreft, daar zou ik niet te licht overgaan…kan met insijpeling aan het dak te maken hebben…=> specialisten???

    [quote=”MichM3″:2hku27yx]
    Wat dat water aan de stoel betreft, daar zou ik niet te licht overgaan…kan met insijpeling aan het dak te maken hebben…=> specialisten???[/quote]

    ik heb dat ooit gehad bij mijn targa door een voorruitrubber die niet perfect was, resultaat steeds water op de vloer aan chauffeurszijde, we hebben daar weken achter gezocht (met de tuinslang jaja)

    Nieuwe rubber gestoken en t was verholpen…

    Kijk zeker de sluiting van het targadak en de aansluiting van de rubbers aan de ramen eens na en controleer (indien mogelijk) of er geen water in de deur staat…

    dat water kan zijn van het wassen, als je met de lans over het dak gaat krijg je steeds water binnen, bij de ene een paar druppeltjes en bij de andere een hele emmer, hangt af van de rubbers en staat van het dak,

    het kan natuurlijk ook zijn dat er zeer sportief gereden is met die targa en dat zijn chassis een beetje verwrongen is, zou het eens goed bekijken hoe het dak afsluit en niet meteen het ergste denken 😉

    De wagen ziet er in elk geval zeer goed uit op foto.
    Bij het wassen van mijn Targa kwamer ook (zeer weinig) water binnen als ik de spuit richtte tussen het zijraam en het dak.
    Doch dit was druppelswijze en werd daarna even weggezeemd.
    Dus een beetje vocht kan , maar dat zeem je of dadelijk weg , of het vervliegt gewoon.De stoel kan van die druppels nooit vochtig aanvoelen (het is toch een lederen en geen stoffen bekleding waardoor dat beetje vocht niet kan intrekken).
    Als de stoel echt vochtig is heb ik toch mijn bedenkingen. 😕
    En een chassis kromtreken bij sportief rijden ❓ Deze waren toch net zo verstevigd als de Cabrio’s. Die dikke balken krijg je niet dadelijk krom met sportief rijgedrag denk ik. Wel door een zijdelingse impact.

    Lou

    [quote=”911-lover”:2odghd3e]En een chassis kromtreken bij sportief rijden ❓ Deze waren toch net zo verstevigd als de Cabrio’s. Die dikke balken krijg je niet dadelijk krom met sportief rijgedrag denk ik. Wel door een zijdelingse impact.[/quote]
    En dan heb je nog de Targa beugel die het zootje extra bij mekaar houdt.

    Wat het water betreft: Bij het poetsen (huh?) is het niet abnormaal dat je water binnenkrijgt, ook niet als er harde slagregen is. Niet vergeten dat je te maken hebt met een auto van bijna 20 jaar.
    Wat je wel kan doen is even kijken onder de matten en daar de toestand van de bodem even bekijken. Als deze in goede staat is en geen tekenen van vocht vertoont, mag je redelijk gerust zijn.
    Veel succes.

    911 602 185 00 cable holder 1.47 euro ex BTW dus dit is idd geen motor nummer maar dit zal beter zijn.

    911 carrera targa van 1987 met chass, 91HS1 VAN 140001 TOT 145000
    MOTOR TYPE 930.20 83H met nummer van 00001 tot 10000 6 cyl/3.2/170 KW
    versnel. G50.00 73h van 00001 tot 20000
    Luc

    [quote=”RSR”:3c4bhtl5]911 602 185 00 cable holder 1.47 euro ex BTW dus dit is idd geen motor nummer maar dit zal beter zijn.

    911 carrera targa van 1987 met chass, 91HS1354
    MOTOR TYPE 930.20 63H met nummer van 00001 tot 10000 6 cyl/3.2/170 KW
    versnel. G50.00 73h van 00001 tot 20000
    Luc[/quote][b]

    weet niet welke boek jij gebruikt luc, maar bij mij spreken 2 boeken over deze cijfers[/b] 😕

    [quote=”porschke”:1fb6m4w2][quote=”RSR”:1fb6m4w2]911 602 185 00 cable holder 1.47 euro ex BTW dus dit is idd geen motor nummer maar dit zal beter zijn.

    911 carrera targa van 1987 met chass, 91HS1354
    MOTOR TYPE 930.20 63H met nummer van 00001 tot 10000 6 cyl/3.2/170 KW
    versnel. G50.00 73h van 00001 tot 20000
    Luc[/quote][b]

    weet niet welke boek jij gebruikt luc, maar bij mij spreken 2 boeken over deze cijfers[/b] 😕 [/quote]

    Dit alles komt uit de boeken en pc prog. van Porsche zelf ( officieel porsche dus) je moet wel zien naar USA uitvoering en er zijn er zo nog een paar.
    Luc

    [quote=”RSR”:3rzqxffc]
    Dit alles komt uit de boeken en pc prog. van Porsche zelf ( officieel porsche dus)[/quote]

    Welk programma is dit Luc ? lijkt me interessant om te hebben 8)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.