911 ducktail

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
  • hey, heb gewoon vraagje over porsche 911 ducktail.
    Maar mijn vraag is dus zijn deze nog orgineel te vinden en te betalen?
    Mag restauratieproject zijn.

    Is gewoon een droom van me, dat ik dze ooit mag waarmaken dat weet ik nog niet 🙄

    ze zijn te vinden , maar betaalbaar das een ander paar mouwen, ik heb al prijzen gezien van 1000 euro en meer… maar, er zijn toch ook goede replicas? niet van die lichte éénlagige polyester toestanden maar deftige stevige modellen…

    [quote=”mcklusky”:1aeo76hm]ze zijn te vinden , maar betaalbaar das een ander paar mouwen, ik heb al prijzen gezien van 1000 euro en meer… maar, er zijn toch ook goede replicas? niet van die lichte éénlagige polyester toestanden maar deftige stevige modellen…[/quote]

    bedoel je 10000 euro en meer of ..?
    en ik ben iemand van het principe nen oude auto (klassieker) moet je zeker orgineel laten of dingen aan doen dat je direct terug in orginele staat kan zette.
    En aan een porsche mag je niks doen vindt ik 😳 . Is het mooist hoe hij is.
    Op een gewone 911 ga je toch geen ducktail opzette, vindt ik beetje dom 😕

    Een echte RS-ducktail had een aluminium frame met daarrond een polyester huid. Zelfs de alu frames met gebarsten huid gaan nog van de hand voor meer dan 600 euro… Dus echte ducktails zul je niet meer vinden. Hier een replica exemplaar dat foutloos is:

    [url=http://imageshack.us:r20dqjq8]

    Stuur me een pm als je 1 zoekt.

    S2

    [quote=”wekki”:ukcum9wp]hey, heb gewoon vraagje over porsche 911 ducktail.
    Maar mijn vraag is dus zijn deze nog orgineel te vinden en te betalen?
    Mag restauratieproject zijn.

    Is gewoon een droom van me, dat ik dze ooit mag waarmaken dat weet ik nog niet 🙄 [/quote]

    Uehm, gaat je vraag enkel over de ducktail of over een Porsche origineel met ducktail?
    Anders zal je toch wat meer dan 1000 Euro moeten betalen 😉

    Aan de reactie te lezen bedoeld hij een Porsche MET Ducktail .
    Daar zul je idd veel meer op die 10.000€ mogen bovenop leggen 🙄 😥

    Als het over een volledige auto gaat, dan is dat iets anders. Onze Wekki is niet zo duidelijk in zijn teksten… 😆

    Als we het dan hebben over een echte RS 2.7 , dan spreken we over meer dan 10000 euro plus… 8)

    Te restaureren (als je één zou vinden) rond de 50000 euro denk ik. 😳
    Als hij bedoelt een auto afgeleverd van de fabriek met de ducktail als optie, dan komen de meer “normale” prijzen naar boven. ❓

    Naar ‘t schijnt zouden de éérste 911 turbovleugels, de zgn “whaletails” afgeleid van de RSR-vleugel, ook behoorlijk exclusief zijn. Stond bijv. ook standaard op de 3.0 RS.

    ‘k Zie ze in ieder geval niet veel …

    die eerste turbovleugels hadden een extra roostertje voor een extra oliekoeler (zoals in de RSR). deze zijn inderdaad exclusief.
    De “gewone” 911 spoilers hadden dit niet.
    Ook zijn de kleine verbrede wielkasten van de RS 2,7 ook specifiek. De rand ervan is breder dan van de latere Carrera’s met harmonicabumpers. Zo rijden er RS replica’s rond met als basis een 2,4S maar met verbredingen van een SC. 😕

    Nog een weetje: 924 Carrera GT spatborden vooraan zijn niet dezelfde als van een 944… 😉

    Ik heb nog een 5-tal nieuwe replica-ducktails liggen. Deze hadden inderdaad origineel een alu-frame. Deze replica’s zijn gemaakt door een professionele polyesterbouwer (oa leverancier voor touring BMW en subaru-prodrive). prijs is 239,00 euro. Bevestiging via originele scharnieren (maw ingegoten ‘draad’ in de ducktail).
    Een whaletail ga ik in de toekomst ook hebben, maar daar zijn er toch veel verschillende types van: met gewone/brede/superbrede rubberboord. ook de (tweede) opening (het kleinste roostertje) verschilt soms van afmeting. Foto’s via mail geen probleem.
    De ducktail die in de safari-rally werd gebruikt was ook iets hoger dan een ‘normale’.

    Bij FVD kost deze duck tail RS73 in “kevlar-carbon” 1100 euro ex btw

    924carreragtn[quote]Een echte RS-ducktail had een aluminium frame met daarrond een polyester huid. Zelfs de alu frames met gebarsten huid gaan nog van de hand voor meer dan 600 euro… Dus echte ducktails zul je niet meer vinden. Hier een replica exemplaar dat foutloos is:

    [url=http://imageshack.us:80g8q1fn]

    Beste,

    Ik denk dat dit bovenstaande exemplaar wel een grote fout heeft.
    Ik had het zelfde probleem namelijk . De zijkanten zijn niet correct .

    Hier nog een fotootje van de mijne met de niet correcte ducktail erop,
    een foto van de correcte heb ik niet .

    [url=http://img96.imageshack.us/my.php?image=img2407uq9.jpg:80g8q1fn]

    Lees dit topic maar op de site van pelican parts

    http://forums.pelicanparts.com/showthread.php?s=&threadid=256320&perpage=20&highlight=ducktail&pagenumber=1

    ik weet wat je bedoelt, de echte ducktail gaat “omhoog” op de klep aan de rooster. je hebt gelijk. 😉

    Als die ene ‘echt’ is (voor een 73-model RS), dan vraag ik me af waar het andere model dan vandaan komt?
    Ik meen eens gelezen te hebben dat de ducktail op de 911 in de safari-rally-uitvoering aangepast werd om de ‘zand-oprij-platen’ (of hoe noem je dat?) te kunnen bevestigen, en dat hij daardoor wat hoger werd.
    En waarom zou een ducktail niet op een ‘gewoon’ G-model passen?
    Staat zelfs op de homologatiefiche van de 911 SC.

    ik ben ook altijd al gek geweest van een Duck tail ,met de cabrio een wail tail vind ik wat te ver gaan maar een duck…zou ik nog wel durven plaatsen.
    Maar dan zit ik er weer mee dat dit niet “origineel”gaat ogen.
    origineel zal het wel zijn ,…..kunnen jullie er nog aan uit?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.