911 in R Gruppe stijl

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 in R Gruppe stijl


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Hallo allemaal,

    Ik ga eindelijk beginnen zoeken naar m’n eerste Porsche, na toch zo’n slordige 26 jaar wachten. Ik durf zelf op een forum als dit zeggen dat ik één van de grootste Porsche freaks ben 😉

    Het probleem is dat Porsche zoveel interessant dingen heeft gemaakt dat ik een hele lijst heb voor m’n budget tot 30.000 Euro. Tiptronic is zeker out en het is een tweede wagen:

    * Perfecte 911 Carrera 3.2 Coupé (puur maar dan heb je misschien schrik om er veel mee te rijden om ‘m zo te houden)
    * Zeer goede 964 Carrera 2 Coupé (misschien meest realistische keuze)
    * OK 993 Carrera 2 Coupé (dit is misschien mijn nummer 1 maar misschien niet zo makkelijk met m’n budget)
    * 930 Coupé (moeilijk te vinden en wat met onderhoud?)
    * Boxster S (liefst met de glazen achterruit maar uiteindelijk gaat m’n hart toch naar een 911)
    * 968 CS (omdat ik van het lightweight thema houd, maar het is geen 911 wat me vooral aan het motorgeluid stoort)
    * 911 CS (om voort te gaan op de vorige maar deze zijn buiten mijn budget denk ik…)

    Een outsider is, vandaar de titel, een 911 geïnspireerd op de oude modellen, type R, RS, RSR, S/T, … Daar herinner ik me een artikel in 911&Porsche World over een garage in het Antwerpse die SC’s of 3.2’s ombouwde naar iets in de aard van wat ik wil. De wagens in de foto’s zagen er top uit. Het probleem was dat er geen contactgegevens waren behalve een nummer in de UK… Weten jullie over wie het gaat? Ik zou graag daar eens gaan praten of er iets mogelijk is met mijn budget.

    Alle commentaar is welkom uiteraard. Met vriendelijk groeten,

    Frederic

    [url=http://imageshack.us:26qyja0j]

    Wil je zo een wagen bedoelen?
    Hier het recept:
    – schaf u een heel goede 3,2 aan in perfecte staat
    – sloop hem voor- en achteraan , en binnenin
    -koop orginele voorvleugels, en kofferdeksel bij porsche
    – koop perfecte voor-en achterspoiler en ducktail (vb: autofarm in uk )
    opgepast er zijn polyester onderdelen te koop aan spotprijsjes,maar deze passen nooit perfect op de wagen
    – laat de wage volledig terug herspuiten, liefst met de verf van de jaren zeventig van porsche
    – breng het tapijten interieur aan binnenin, plaats 2 Recaro stoelen, en een Mommo prototipo stuurwiel
    – en natuurlijk een groot deel “touch” van jezelf

    probleem van dit alles dat het budgett ver boven de 30.000 € ligt en hebben we de motor, remmen , ophanging, etc nog niet vermeld

    Maar als je zo zot wil zijn als ik, wil ik je graag bijstaan , dus als je vragen hebt laat maar komen .

    De Firma is TPC in Antwerpen.Maar met het budget van 30000 raak je er niet.Je moet er zo een 45000 neerleggen+ de wagen bezorgen (het mag dan nog geen slappe kar zijn ook).

    Ik herinner me ook het artikel in het Engelse tijdschrift.
    Of je doet het zo:
    -je speurt een jaar lang ebay en dergelijke af naar de juiste stukken
    -je zoekt je suf in boeken en tijdschriften
    -wat je van de wagen over hebt (interieur enz…) verkoop je zelf op ebay
    -polyesterstukken maak je zelf
    -je zoekt een bevriend spuiter en je doet de opmaak zelf
    -je ergert je omdat je na 6 maanden nog nergens staat 😉
    Dan kan het voor de helft van het budget

    [url=http://img206.imageshack.us/my.php?image=911croixew6.jpg:snrhi6a2]

    [quote=”RS Evo”:1lrkfcl7]… Daar herinner ik me een artikel in 911&Porsche World over een garage in het Antwerpse die SC’s of 3.2’s ombouwde naar iets in de aard van wat ik wil. De wagens in de foto’s zagen er top uit. Het probleem was dat er geen contactgegevens[/quote]

    TEPROCO bvba
    Wim Meiren
    Middelmolenlaan 4-6
    2100 Deurne
    03/327.90.16
    0486/06.98.13

    Website : http://www.rennsportclassics.be/

    Bedankt voor de info. Wel effie een koude douche…

    Uiteindelijk dacht ik aan een 3.2 waarvan de motor en het onderstel in orde is om dan het interieur en exterieur te ‘backdaten’. Als de lak dan in mindere staat is, is dat geen probleem, moet toch herspoten worden. In mijn naïviteit dacht ik dat het dan zou lukken voor 30K. Een 3.2 voor laat ons zeggen 15K à 20K en de rest voor de ombouw. Ik denk dat ie met wat kilo’s eraf al snel genoeg zal zijn met 231PK. Als je bovendien wat van het interieur kunt verkopen recupereer je nog een klein beetje dacht ik.

    Is het dan nog onmogelijk?

    Mijn probleem is dat ik geen ervaring heb dingen zelf te doen. Daarom zie ik er tegenop om het zo te doen. Ik zou het wel willen leren hoor! Bovendien heb je dan ook een plaats nodig om eraan te werken.

    Zoals je het beschrijft kan het alleszins voor dat budget maar hetgeen TPC, Wim Meiren maakt is wel iets anders. Met name alleen al de ophanging kost wat duiten…

    R-Group zijn wagen is mooi gemaakt, zelfs de voorstaanders van 100% origineel zeiden dat het een prachtige ombouw is.

    R-Group zelf had natuurlijk een paar opmerkingen hier en daar maar dat is normaal voor een perfectionist 🙂

    Hallo RS-evo,

    je hebt een pm van me.

    Mvg

    Robbie

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.