911 met rare kuren

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 met rare kuren

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 95)
  • Een vriend van mij heeft een 911 3.2 bwj.85.
    De auto start erg slecht,s’morgens kan hij de auto gemakkelijk starten maar mag hij niet aan het gaspedaal komen of hij valt stil.
    Als hij de wagen gewoon laat draaien gedurende enkele minuten komt hij tot leven(anders draait hij vierkant 😆 ).Laten we hem draaien rijd de auto normaal.
    Leggen we hem stil en wachten een kwartier wil hij niet meer starten,hij start wel maar valt direct terug stil.
    Compressie is oke,bobine verwisseld.
    Wie weet raad?
    Groeten en alvast bedankt
    franky

    Wim

    Dit kan dus meerdere oorzaken hebben, en dat is bij de 3.2 moeilijk te zoeken, omdat deze nog niks om uit te lezen heeft.
    Maar zal een paar oorzaken opnoem die hier aan mede schuld kunnen zijn.
    Idle speed control
    Idle control valve
    Injectoren
    Druk accumulatoren
    Bezinepomp
    DME relais onder de stoel

    Dus probeer de druk op de rail een te meten, als die goed is kun je al 2 dingen uitsluiten.
    Trek de stekker eens los van de idle speed controle, en kijk of deze werkt.
    Injectoren kunnen vervuild zijn, en daardoor mooi verstuiven, geeft dan met koude motor slecht draaien, en bij warme inderdaad slecht starten.

    Hier nog een paar schema’s. kun je nog wat oriënteren van wat ik bedoel.

    Bedankt wim,
    Deze morgen aan de praat gekregen,nu 30km rijden tot bij mij thuis en dan zoeken.
    Ik hou u op de hoogte.
    Franky

    Gescheurde darmen carterontluchting of aan de inlaatrubber.

    Relais onder de zetel is het niet,bobine ook niet.
    Het rare is als hij koud heeft direct start,draait wel niet mooi en na enkele minuten,je zou denken als hij op temperatuur is hoor je hem ineens veel beter draaien.
    bij het rijden schiet hij boven de 3500 toeren in de uitlaat.Laat je hem 10 minuten afkoelen dan wil hij niet meer terug starten.Morgenavond eens benzinedruk en delco en rotor verwisselen,of weet iemand wat het nog zou kunnen zijn????
    groeten franky

    Wim

    Heb je ook de temperatuur sensor op de linkerkant 3de cilinder al eens doorgemeten.

    Ook wat Robby aangeeft even nakijken,kan vacuüm aftakking zijn achter gasklep huis, hen ik zelf ook eens voorgehad, maar toen starten hij wel goed koud of warm.
    Maar liep alleen niet zo mooi.

    tempsensor +1 als je boven de 3500 gaat…

    Remember Wim 😉

    Wim

    Klopt 😳

    Inderdaad kan niemand dat beter weten als ik. 😆

    De benzin druk eens na zien, ruikt hij naar benzin als hij zijn kuren heeft ?

    hallo,
    ja,zal morgen benzinedruk eens meten
    kan het dat het ongeveer 3 bar moet zijn?
    groeten franky

    Wim

    In ieder geval niet minder als 2.5.
    laat hem dan ook een tijdje staan, want deze druk mag niet terug lopen.

    vanavond benzinedruk gematen,2.5bar.DRUK VALT NIET WEG NA STILLEGGEN.
    Vacumslangen gekontroleerd,niets speciaal gezien.
    Morgen eens bougies veranderen,zitten nu beru in UX79 met 4elektroden??
    groeten franky

    Die bougies eruit gooien en Bosch plaatsen, WR4CC als het een 930/20 motor is, standaard 231 pk.

    Tempsensor…!!! 🙄

    Wim

    Al iets meer bekend Franky. 💡

    Hallo wim,
    Vanavond eigenlijk alles veranderd wat kon,heb alles overgezet van de mijne naar deze
    maar alles bleef hetzelfde.het enige die niet veranderd is zijn de injectoren en de temperatuursensor op de linHerkant.is deze sensor een normaal open of gesloten kontakt of moet ik een waarde kunnen meten?De auto ruikt enorm naar benzine als hij (draait).Zou het kunnen dat 1 of meerdere injektoren open blijven?Kan het liggen aan de computerdoos en mag ik deze gewoon eens verwisselen?Weet het anders niet goed meer 😳
    Groeten franky

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 95)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.