911 versus 928

Home Forums Porscheforum Technisch Algemeen 911 versus 928


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
  • Hoe meer ik kijk naar een 928 , hoe meer goesting ik krijg om mijn 911 te ruilen voor een 928. Wat denken jullie ?En wat zijn de voor of nadelen van een 928 ? 🙄

    minder makkelijk om te parkeren want is langer 😉

    agh ja, van benzinepomp naar benzinepomp + wegentaks

    [quote=”Bjorn”:1lwjij4a]Hoe meer ik kijk naar een 928 , hoe meer goesting ik krijg om mijn 911 te ruilen voor een 928. Wat denken jullie ?En wat zijn de voor of nadelen van een 928 ? 🙄 [/quote]

    Dit is een regelrechte steek in het HART, een watergekoelde 928 heeft niets te maken met een aircooled 911.

    Wat mij betreft is er geen vergelijk, zelf de naam PORSCHE niet waard, laat staan AUDI

    Yvan
    😉

    Porsche bouwt tegenwoordig ook de 911 die watergekoeld zijn Yvan…
    De 911 heeft tegenwoordig boel power, waardoor een luchtgekoelde motor teveel aandacht vraagt. Hele fijne koelribben wat je met gietwerk heel moeilijk krijgt en je zit vervolgens aan de max wat de omgevings lucht vanuit de koelribben aan warmte kan opnemen. Daarom krijg je heel fijn gietwerk wat flink geld gaat kosten. Als een luchtgekoelde motor te hard wordt belast en daarna heel rustig mee wordt gereden koelt de zaak teveel af waardoor de koppen of wat anders te snel gaat krimpen en draait de zaak kapot. Bij een watergekoelde is dat niet zo, want er wordt constant warm water rond gepompt van 80-90 graden.

    [quote=”ferdy”:3tp2fv5q][quote=”Bjorn”:3tp2fv5q]Hoe meer ik kijk naar een 928 , hoe meer goesting ik krijg om mijn 911 te ruilen voor een 928. Wat denken jullie ?En wat zijn de voor of nadelen van een 928 ? 🙄 [/quote]

    Dit is een regelrechte steek in het HART, een watergekoelde 928 heeft niets te maken met een aircooled 911.

    Wat mij betreft is er geen vergelijk, zelf de naam PORSCHE niet waard, laat staan AUDI

    Yvan
    😉 [/quote]

    Het is maar een gedachte hé.
    Maar een 928 is wel degelijk een Porsche hoor!
    En trouwens niet verre van de slechste!!!
    Er mogen nog veel sportwagens dag van vandaag tegen een 928 (GTS)staan!
    Ik denk dat hij ze nog eens serieus een poepke laat ruiken.

    Maar een 911 is natuurlijk een icoon en daar kan ik niets slechts over zeggen , daar ik zelf met ene rijd.

    Ik wacht nog altijd op uitleg van de voor of nadelen.

    [quote=”924″:3ejl5ixu]Porsche bouwt tegenwoordig ook de 911 die watergekoeld zijn Yvan…
    De 911 heeft tegenwoordig boel power, waardoor een luchtgekoelde motor teveel aandacht vraagt. Hele fijne koelribben wat je met gietwerk heel moeilijk krijgt en je zit vervolgens aan de max wat de omgevings lucht vanuit de koelribben aan warmte kan opnemen. Daarom krijg je heel fijn gietwerk wat flink geld gaat kosten. Als een luchtgekoelde motor te hard wordt belast en daarna heel rustig mee wordt gereden koelt de zaak teveel af waardoor de koppen of wat anders te snel gaat krimpen en draait de zaak kapot. Bij een watergekoelde is dat niet zo, want er wordt constant warm water rond gepompt van 80-90 graden.[/quote]

    Je zal mij toch niet kunnen overtuigen,Bjorn.

    Een goede investering zal het volgens mij nooit zijn, daarom ook de tamelijke lage prijzen.

    Een banale wagen met zeer weinig “charisma” , als je het mij vraagt : 911 or nothing !!

    Yvan

    Als je spreekt van een GTS dan heb je één van de beste sport GT wagens die er ooit gebouwd zijn. Die wagen was zo gerijpt dat hij de perfectie benaderde.
    Buiten de tax in B (wat je wel al zal weten) is een nadeel de dure kost in onderhoud tov een 911 welke je nu hebt.

    Het verbruik ligt ook gevoelig hoger.

    Wagen is op dit moment nog steeds minder waardevast dan een 911 , ook een nadeel denk ik.

    Ik zou wel aanraden een eventuele wagen altijd grondig te laten doorlichten. Een 928 heeft een zeer degelijke mechaniek, een 928 met eerste motor met 300.000 km en meer hoeft geen verbazing te wekken.
    Bij de oudere modellen komen er al wel is wat electrische problemen voor. Zelden geeft er al is een motor de geest maar dat is zo extreem buitengewoon dat het eigenlijk niet telt , je vindt hier en daar wel al is een GTS te koop met “nieuwe motor”. Dat zijn meestal trouwens uitvoeringen met automatische versnellingsbak. De koppelomvormer was in de meeste gevallen de aanleiding dat er lagerschade ontstond in de motor. Maar dit “probleem” is normaal gezien nu niet meer van belang.

    De 928 is een ongelofelijke toffe auto. Een echte Porsche ? Zeker en vast.
    Dat zal elke echte Porsche liefhebber beamen.

    De 928 IS een schitterende auto, een mooie en opvallende verschijning – zeker de laatste modellen. Is trouwens de enige sportwagen die ooit de titel ‘auto van het jaar’ won 😉 .

    Maar vergeleken met een 911…

    Zeer hoog verbruik, hoge verkeersbelasting, (zeer) duur in onderhoud.
    Daarnaast: exclusiever, comfortabeler.

    Als je geld genoeg hebt, speelt dat allemaal geen rol. En zo iemand die een 928 auto had, zal die dan ook goed onderhouden hebben. Maar ik denk wel dat er heel veel dubieuze 928’s op de markt te vinden zijn; hiermee bedoel ik auto’s die nooit het juiste onderhoud gehad hebben zoals voorgeschreven door de fabriek.

    Opvallend: de 928 wordt veel goedkoper aangeboden dan de 911.

    de 914 was ook lang het lelijke eendje van de porsche familie.
    Kijk eens wat een 914/6 nu waard is!!!

    Naar mijn gevoel is de 924-familie waaronder het kroonjuweel 928 op dezelfde weg. Er zijn er al erg veel kapotgereden, waardoor de overblijvers zeldzaam worden. Het systeem van motor vooraan en versnellingsbak achteraan gaf trouwens een ideaal weggedrag. (boekskespraat ik bén en blijf een wannabe!)

    [quote=”ferdy”:1w3a9otu][quote=”Bjorn”:1w3a9otu]Hoe meer ik kijk naar een 928 , hoe meer goesting ik krijg om mijn 911 te ruilen voor een 928. Wat denken jullie ?En wat zijn de voor of nadelen van een 928 ? 🙄 [/quote]

    Dit is een regelrechte steek in het HART, een watergekoelde 928 heeft niets te maken met een aircooled 911.

    Wat mij betreft is er geen vergelijk, zelf de naam PORSCHE niet waard, laat staan AUDI

    Yvan
    😉 [/quote]

    Dan ken je je Porschegeschiedenis niet echt.
    De 928 heeft juist zeer veelmet de 911 te maken.
    Zoveel zelfs dat deze normal gezien de 911 definitief had vervangen 😉
    Voor de rest: zoveelmensen zoveel smaken en als jij vindt dat de 928 niet Porschewaardig is ben jij geen Porscheliefhebber maar een 911 liefhebber met een afkeer voor andere door velen wel zeer gewaardeerde modellen.

    Deze uitspraak bevestigd mijn mening nog eens.

    [quote=”ferdy”:1w3a9otu][Een goede investering zal het volgens mij nooit zijn, daarom ook de tamelijke lage prijzen.

    Een banale wagen met zeer weinig “charisma” , als je het mij vraagt : 911 or nothing !!

    Yvan[/quote]

    En betreffende die “lage prijzen” 🙄 Een beetje goede 928 staat nog altijd duurder dan een veel jongere M3 , jaguar , Mercedes , Impreza , of andere japse sportwagens en dan in te denken dat die 928 zovele jaartjes ouder is.

    Ik vind je houding tenopzichte van andere Porsche modellen als vele uitspraken van je hier niet echt Porscheforum waardig. Gezwijge van je forumnaam. Die zou je beter in Elfy veranderen ipv Ferdy (als met deze Ferdinand Porsche bedoeld is). De vader van alle Porsches OOK 924/944/968/928/914 en Cayenne

    My 2 Cents

    en Cayman 😛

    Ik heb Boxster en Cayman er expres tussenuit gelaten daar die wel een Flat six achter (welliswaar centraal) hebben liggen en misschien door mijnheer Ferdy wel geaccepteerd worden 😉

    ikzelf rij 928, en heb ook 911 gereden (niet mijn eigendom), en alhoewel de 911 en zeer apart karakter heeft, moet ik zeggen, dat de 928 een echte Porsche is, en een plezier om te rijden…

    En wees nu eerlijk…een mooie ducktail of whaletail voor je op de autoweg is mooi, maar de brede, lage kont van een 928 voor mij op de snelweg, doet bij mij toch ook alle belletjes rinkelen 😀

    volgens mij is “de 928” een fantastische wagen,ik heb er zelf vroeger ook al mee gereden.
    maar 928 of 911 is zoals appelen met peren vergelijken !
    Je zal moeten kiezen wat je verlangt van rijgedrag en je keuze is dan snel gemaakt. 😕

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.