915 Versnellingsbakolie

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 915 Versnellingsbakolie

Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Ik vermoed dat het 75W-80 moet zijn, 3.6 liter voor een 911 SC van 1982?

Ik heb geen speciale klachten, schakelt goed, behalve 1ste bij uitbollen en terugschakelen, geen tot weinig bijgeluiden in de bak.

Heeft er iemand speciale ervaring met merken ?

Kroonolie heeft 2 speciale olieên maar enkel voor de 950 bakken.

Suggesties of tips?

Dank,

Michel

Voor een 915 bak: SWEPCO 201. Te bestellen bij Renntech in nederland of via de importeur zelf (heb ik gedaan). Voor ongeveer €45,- inclusief verzenden was ik klaar. Geen idee welke viscositeit het is, maar het wordt in NL en de USA aangeraden voor de 915 bakken. Ik ben er in ieder geval zeer over te spreken.

Elf of Mobil

[quote=”Double G”:q8csyfbd]Voor een 915 bak: SWEPCO 201. Te bestellen bij Renntech in nederland of via de importeur zelf (heb ik gedaan). Voor ongeveer €45,- inclusief verzenden was ik klaar. Geen idee welke viscositeit het is, maar het wordt in NL en de USA aangeraden voor de 915 bakken. Ik ben er in ieder geval zeer over te spreken.[/quote]

Swepco is idd. op Rennlist en Pelican de referentie. Je sprak van een invoerder in België, toevallig een telefoonnummer of adres?

Double G wat was de verandering die je merkte na de Swepco?

Dank,

Michel

Een importeur in België weet ik niet, ik woon zelf in Nederland. Meer info kun je op deze site vinden. Er is ook een review van mij op hun site geplaatst (de “garagehouder” in zeeland 😉 )

Bij mij gingen de eerste en tweede versnelling soms erg lastig. Bij een stoplicht moest ik soms de koppeling terug op laten komen voordat ik hem in de eerste kreeg. Nu ik deze olie erin heb zitten merk ik dat de bak weer makkelijker in beide versnellingen te krijgen is. Het opvallende is dat hoe meer ik er nu mee rijd, hoe soepeler de gangwissel gaat. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over.

Guido

Ermoet een importeur in België zijn.
    Ik had hier voor een paar jaar klanten (vader en zoon) die in Swepco deden.
    Zij waren van de kanten van Hasselt.

En via het net kom ik op dit adres

SWEPCO NV
    INDUSTRIEWEG 6
    2390 MALLE
    BELGIEN

Telefoon +32 (0) 3/3099014
    Fax +32 (0) 3/3111777

[quote=”911-lover”:1f8tqkur]Ermoet een importeur in België zijn.

SWEPCO NV
    INDUSTRIEWEG 6
    2390 MALLE
    BELGIEN

Fax +32 (0) 3/3111777

[/quote]

Ok jij bent beter met google dan ik. Maar je had dan ook wat inside informatie.

Michel

[quote=”Double G”:11qzmls0]Een importeur in België weet ik niet, ik woon zelf in Nederland. [/quote]

Dat is niet erg, iedereen maakt al eens een fout 😀

Dank voor de info, zal er eens wat Swepco gaan inkappen.

Michel

Inside informatie 🙄 😕

Neen hoor , gewoon googelen : Swepco olie , pagina’s in België 😉

Of via http://www.infobel.be naam > Swepco
    Valt dan blijkbaar wel onder de rubriek “dakbedekking” 😯

1. Swepco nv
    Industrieweg 6, 2390 Malle
    Telefoon: 033123141

Rubriek:

DAKBEDEKKING

[quote=”911-lover”:2pael9vu]Ermoet een importeur in België zijn.

SWEPCO NV
    INDUSTRIEWEG 6
    2390 MALLE
    BELGIEN

Fax +32 (0) 3/3111777

[/quote]

Zij bestaan idd.nog maar het telefoonnummer is gewijzigd 03 312 31 41 (tel) 03 311 72 77 (fax) wist onmiddellijk dat het om een 915 bak ging. Zal vermoedelijk meer dan alleen maar marketing praat zijn, 35€ voor 1 gallon (3,8 liter). Net wat je nodig hebt voor een 915 en wat meer.

Michel

Laat je even weten hoe die olie bevalt ? Misschien ook eens in mijn 915 kappen dan…

En weer iemand geholpen 😉

ik heb het vroeger ook gebruikt en ik moet toegeven: bak ging beter en beter.

We zijn hier toch om elkaar te kunnen helpen 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.