964 kopen?


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • waar moet je zoal op letten als je een 964 koopt?
    En welke kosten komen er aan (vb. aan 100000 km … ; en zoverder)

    Zou dit graag allemaal weten omdat ik ook een beetje aant twijfelen ben tussen 964 en 993 maar 964 valt beter binne men budget en vindt ze beide zalig 😉 .
    En wat zijn zoal de richtprijzen?
    Is er veel verschil tussen de carrera 2 en 4?
    Komen er stukken aan den 4 want zo’n boit is niet goedkoop denk en 4×4 is sneller stuk denk dan achtertraksie of niet?
    Licht het aan mij is het ook zo ik zou het liefst ne zwarte of ne zilver grijze kopen maar vindt vooral rode en blauwe 😳

    ken

    Hey Wekki,

    een 964 is zeker een goede keuze 😀
    laat het mij zo zeggen een Porsche is een Porsche en ik zie ze allemaal graag, de ene al iets meer als de andere 😉
    nu to the point.
    Ik zou vooral letten dat hij geen accident gedaan heeft, zelf heb ik toch een paar maanden gezocht achter een goeie en ook eentje die mij aanstond natuurlijk, let vooral op de stickers vooraan in de neus en ook achteraan op de laspunten aan de zijkant van de motor.
    Let ook op of de motor geen olie lekt (er is wel een plaat tussen maar als het een grote lek is dan lekt de olie er zeker af.
    Voor de rest zou ik het eerste jaar toch zeker 4000€ opzij leggen voor de BIV, verkeersbelasting, verzekering (die valt best mee) en onderhoud natuurlijk. het jaar daarop moet je zo’n 2500€ opzij houden.
    Klik eens op de volgende link en lees het eens, daar staat ook nuttige informatie is
    http://www.clada.be/porscheforum/viewtopic.php?p=2703&highlight=#2703

    De richtprijzen liggen tussen de 18000€ à 24000€ afhangende van het bouwjaar en de staat natuurlijk een C4 is ook iets duurder natuurlijk.
    Een Carrera 4 is natuurlijk veiliger
    in het optrekken is de Carrera 2 iets rapper maar dat is maar een heel klein verschil, dat ga je zeker niet voelen.

    Die vind je zeker nog hoor.

    Andere commentaren zullen zeker ook nog volgen 😉

    Veel suc6 met je zoektocht

    greetz
    Ken

    vindt ik al zeer intressante informatie merci he. ga precies toch nog een beetje moeten bij sparen dan zalle (zou eigenlijk wel is graag ne keer meerijden met iemand met zone 964, dan weet ik ongeveer hoe het rijd en hoe snel het is. Ken maar een iemand met ne porsche maar die heeft eeen 996 cabrio c4 maar volgens mij rijd da al helemaal anders omdat dat vele nieuwer is.
    zaterdag rij ik waarsch wel is naar dekens wa informeren 😀

    2500 euro hoeveel daarvan is voor wegentaks?

    ken

    graag gedaan hoor 🙂 )

    Van waar ben je ergens?
    Inderdaad, das nieuwer hé en daarin heb je dan een 3.4 van 300 pk en vanaf 2001 ligt er een 3.6 in met 320 pk

    daarvan is 1244,76 Euro wegentaks (18 fiscale pk)
    Dus bijna de helft

    [quote=”ken”:264×8527]graag gedaan hoor 🙂 )

    Van waar ben je ergens?
    Inderdaad, das nieuwer hé en daarin heb je dan een 3.4 van 300 pk en vanaf 2001 ligt er een 3.6 in met 320 pk

    daarvan is 1244,76 Euro wegentaks (18 fiscale pk)
    Dus bijna de helft[/quote]

    ik ben van bergom (herselt, licht tussen aarschot en westerlo)

    ken

    da valt nog mee, kzal anders wel eens langskomen als het beter weer is ik hou je wel verder op de hoogte met een pm-tje 😉

    Anoniem

    Ik denk dat je beter af bent met een 3.2; betrouwbare mechaniek en vooral, rond de 800€ jaarlijkse rijtaks ipv. 1200€. Scheelt toch de helft dus het jaarlijkse kleine onderhoud is er al mee betaald. 😆

    ken: da is vriendelijk zoek volgend jaar ene te kopen waarsch. ben nu vooral zo veel mogelijk informatie aant zoeken daar over dat ik zeker iets deftig koop en geen wrak waar elke week kosten aan zijn en wil nen orginele geen omgebouwde en wie weet wa moet ik nog allemaal weten voor ik ene koop.
    Over motor en opties wil ik ook wel veel weten.
    Soorten interieur enzo…

    cab’88: die prijs staat me al meer aan.
    motortypes hangt dat dan van het bouwjaar af of niet want
    door die andere topic van da olie verlies daar zegt den ene dit en
    den andere dat dus da snap ik niet zo goe eigenlijk met pakking
    zonder pakking en luchtfilterkoeling daar heb ik nog nooit van
    gehoord pffff

    Hallo Wekki,

    als je 911 begint te rijden dan zou ik opteren voor een goede 3,2 of 3,0 liter 204pk. De 964 zorgt naast zijn wegentaks ook nog eens voor hogere onderhoudskosten, wanneer je dat goed wilt laten uitvoeren. 😉
    Die olielekken komen minder voor bij aangepaste wagens, en die zijn al meer op de markt. Daarnaast bepalen die olielekken ook de hoogte van de prijs… 😥

    De electronica van de 964 kan ook nog eens vervelend worden, daar de oudere 911 eigenlijk nogal simpel zijn.

    Maar ja, smaken verschillen en de meningen op dit forum lopen nogal eens uiteen.

    En ik heb hier nog een pracht van een 911 carrera 3.2 staan. 😉

    [quote=”RSR”:32otl2wt]En ik heb hier nog een pracht van een 911 carrera 3.2 staan. 😉 [/quote]

    waarom werkt uwe site niet (aanbod bedoel ik daarmee).
    Heb wel intresse maar heb nu nog niet genoeg geld opsij staan daarvoor zalle.

    welke cilinderinhoud, heeft welke pk’s want op mobile is da ni echt duidelijk zalle die zeggen meestal alleen pk’s en dan prulle ze daar nog aan en wa ist allemaal en zijn die van 89 tot… gemaakt met welke motor in welk bouwjaar?
    Ik wil er echt alles ook over weten voor ik ene koop zalle da ik achteraf geen spijt heb van ja zoveel meer betalen en dan had je zo ene betaald en ene met die motor kost maar zoveel meer en met die opties kost minder dan die dat ik dan een koop voor het geld da ik ene met meer opties zou kunne gekocht hebben.
    Maar vindt gewoon weinig hierover opt net zen vooral manne dat er aan liggen prullen enzo en dat staat me niet aan ne porsche moet orgineel blijven ❗

    [quote=”924carreragt”:1shasoj1]Hallo Wekki,

    De electronica van de 964 kan ook nog eens vervelend worden, daar de oudere 911 eigenlijk nogal simpel zijn.

    Maar ja, smaken verschillen en de meningen op dit forum lopen nogal eens uiteen.[/quote]

    Ik zie oudere modellen ook graag maar zou er graag mee gaan cruisen in Duitsland en Oostenrijk enzo maar denk dat de oudere modellen wa veel naft gaan verbruiken en dan zou ik voor luchtgekoeld gaan en denk dat da zeer veel verbruikt en het moet een beetje vooruit gaan ook bij me.
    Rij vrij graag hard daarmee 8) .
    Raad jij mij een ander model aan ofzo?

    tja het verbruik… het blijft een sportwagen hé, 1 ding is zeker als je gewoon rijdt zul je merken dat een jongere 911 steeds minder begint te drinken 😀 en meestal meer vermogen krijgt, het verbruik is wel relatief als je een zware voet hebt zit je vlug aan een minimum van 16 liters en meer

    de pk’s dan

    de 3.0 bestaat uit een 204 en 188 en zelfs 180pk geloof ik
    de 3.2 heeft op papier 231 en 207pk
    de 3.6 v/d 964 zou er 250 hebben

    natuurlijk bij oudere wagens hangt veel af van de staat van de motor, het kan goed zijn dat een goede 3.0 liter sneller optrekt dan een luie of verziekte 3.2

    de pk’s dan

    de 3.2 heeft op papier 231 en 207pk

    bedoel je dat hij in real meer of minder heeft dan?
    maar best is toch al ne watergekoelde kopen dan he of niet?

    Europese versie van de 3.2 heeft 231 pk, Amerikaanse versie 207 pk.

    Als je voor watergekoeld wil gaan heb je enkel keuze uit:
    924
    944
    968
    928
    986 boxster
    987 boxster
    996
    997
    Cayman
    Cayenne

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.