964 SAGA (zeer lang)

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 SAGA (zeer lang)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
  • De laatste tijd wordt er nogal veel gesproken over de waarde van de normale 964 , er zijn hier en daar mensen naar op zoek en de meningen willen nog al is verschillen.
    Sommigen zeggen dat voor 30000 euro nog een zeer goede te vinden is , anderen denken van niet.
    Ik denk dat het probleem al begint met wat “een goede” juist is.
    De markt van de 964 valt ten eerste al in 2 delen uiteen. De modellen voor 92 en die vanaf 92 met cupsiegels en airbags. Dan zijn er nog de zeer uitzonderlijke 93’ers waarvan er maar relatief weinig zijn verkocht. Die zijn nog extra bijzonder daar ze af fabriek over een paar details beschikken die ze voor de meeste mensen extra interessant maken (denk maar aan de airco , de motorolie , het vliegwiel en de achterste remklauwen voor de C2)

    Nu wat mij betreft moet een “zeer goede” 964 voldoen aan het volgende:

    -100% ongevalvrij + originele lak (bumper herspoten voor steenslag is nog aanvaardbaar)
    -relatief weinig km
    -targa of coupe (geen cabrio)
    -C2 van 92 of 93 (liefst 93)
    -manueel
    -alle kleuren welkom exterieur , lieftst zwart , rood of zilver of een “zotte” kleur zoals mint.
    -interieur moet zwart of bicolor zwart/andere kleur (dus dashboard absoluut zwart)

    Een pre-92 vinden in zeer goede staat is geen enkel probleem want wanneer die op de markt komen met prijzen rond de 30 blijven die lang te koop staan en dus keuze voldoende.
    Een 92 of 93 daarentegen die op de markt komt voor +/- 30 is dus totaal iets anders.

    Een paar voorbeelden:

    In NL stond een 93 te koop voor 37500 euro. 48500km in Amazone groen. 100% originele lak. Stond er al een maand of 2 , de reden was vermoed ik een ietwat speciale (minder gevraagde kleur). Nadat ik voor mezelf uiteindelijk de beslissing had genomen dat ik met de kleur kon leven en contact opnam met de verkoper was de wagen verkocht. Verhaal is iets gecompiceerder dan dat maar in ieder geval is de wagen voor 36500 euro verkocht. Ik vondt initieel niet de kleur de grootste belemmering maar de hoge vraagprijs.

    In D stond een andere te koop , een rode met 51000km , ook van 93 , deze was vooraan herspoten maar heel perfect gedaan en alleen voor steenslag. Alleen een kenner kon het zien aan zeer kleine details. Van binnen als nieuw. Van buiten idem. Doordat de “kop” was herspoten was er natuurlijk geen sprake van steenslag en de wagen leek NIEUW !
    Vraagprijs was 37000 euro. Ik belde voor een afspraak en de tijd tussen de afspraak en er aankomen (2 dagen) was deze wagen ook alweer verkocht. Net een paar uur voor mijn aankomst. De handelaar kon me niet bereiken en heeft het zekere voor het onzekere genomen en een voorschot ontvangen. Heb de wagen dan nog mogen inspecteren vandaar de beschrijving. Vraagprijs werdt volledig betaald !

    Een andere, Rode Targa C4 van 92 met 107000km stond te koop in D voor 29964 Euro. Beschrijving was “als nieuw en ziet er uit alsof hij veel minder km’s heeft”.
    Ik was bereid om voor dat bedrag wat water bij mijn wijn te doen en genoegen te nemen met een C4 en meer dan 100.000km. De handelaar is zeer vriendelijk en laat me de wagen alleen inspecteren. Ik stel vast dat buiten de kop die herspoten is wegens steenslag ook een achterste vleugel (slecht) herspoten is. Ik zei dat dat net iets teveel was voor mij en ik vertelde hem dat ik hem niet zou nemen. Das geen probleem antwoorde hij “de wagen is eigenlijk al besproken maar vermits u eerst een afspraak gemaakt hebt had u eerste keus”. In ieder geval , wagen was idd verkocht want 2 dagen later was hij niet meer op Mobile. En ook de vraagprijs betaald.

    Eergisteren morgen zie ik tot mijn stomme verbazing weer een Rode C2 van 93 geadverteerd met extreem weinig km (65000km) , het was een particulier (zelden) en hij vroeg 30.000 euro. bij de beschrijving stond ” zomer wagen, nooit regen , als nieuw” en nog veel meer lekkers. Full option met open dak en 3 delige 17″ cup velgen en de originele velgen er ook nog bij. Ik werdt bijna onozel van enthousiasme. Ik bel dus onmiddelijk en wat zegt die man ‘ sorry verkocht’ , ik zeg , dat kan toch niet , uw advertentie is pas van deze morgen online. Ja zegt hij maar om 7 deze morgen was hij verkocht.
    Gisteren avond staat die ZELFDE auto terug online bij een handelaar voor 38000 euro !!!! (btw , dit is DEZELFDE handelaar van die rode hierboven met 51000km)
    Ik werdt er bijna ziek van. Zo een buitenkans net gemist.

    Vandaag dus terug gebeld naar de particulier voor wat meer uitleg en nadat ik gezegd had dat hij nu voor 38000 te koop stond en ik nog steeds interesse heb heeft hij me alles verteld. Dus van het ogenblik dat de wagen online is gekomen s’morgens zeer vroeg zijn handelaars beginnen bellen. De eerste bood hem 29000 euro. Hij dacht “das nie slecht en snel verkocht” , dus hij zegt ok. 2 minuten later de volgende belt. Die zegt ik geeft 30.000. Hij beld de eerste terug op en die zegt , ik geef dan 31000 maar dan moet ik nu een bevesting hebben per SMS , de part was zeer blij want hij kreeg dus 1000 euro meer dan zijn vraagprijs. Nadat ik hem vertelde voor wat de auto nu te koop staat was hij minder blij. Dus , die handelaar stond er al om 10H s’morgens om hem op te halen. Die wist dat als hij die nog langer zou laten staan er wel andere zouden komen (ik bv) die bereid waren nog meer te betalen. Dus nu heeft die snelle handelaar hem.

    Maar nu heb ik dus nog wel door de eigenaar langer te spreken veel extra uitleg gekregen over die wagen.
    Zit nog volledig in de originele lak alleen de achterse bumper (plastic) is herspoten wegens een kras van het fietsje van zijn zoon. Hij is de derde eigenaar maar de vorige eigenaars zijn bekenden van hem dus hij kent de auto van het begin. Is 7 jaar eigenaar en heeft alle stempels van off. dealer in boekje. Zit een verlaagde vering op van H&R (originele veren erbij) , een cup uitlaat en de 3 delige cup velgen ook weer met de originele velgen er los bij. Zelfs de originele radio zit er los bij.

    En nu komt het : ik heb de handelaar gebeld en gezegd dat ik hem koop. Nu betaal ik wel een pak meer voor dezelfde auto en voel me wat in het zak gezet maar ja , zo komen ze nog maar zeer zelden voor. Originele lak en weinig km is al zeer zeldzaam maar een wagen die van onder zo proper uitziet als van boven is een naald in een hooiberg. En uiteindelijk betaal ik ongeveer even veel als die andere C2’s hierboven beschreven.
    IK zou kunnen vragen : wat is jullie mening maar uiteindelijk moet ik zelf beslissen. Maar toch … knaagt er iets dat ik zo een koopje ben misgelopen. Ik moet blijkbaar leren veel vroeger opstaan. 🙂 cry:

    Hier de link van de handelaar (staat een fout in de beschrijving maar wat wil je met handelaars , rap rap iets bijzetten en het meeste is gewoon overgenomen tekst van de part. zijn advertentie) :

    Click me

    hoi hoi,

    bedankt voor het mooie verhaal…altijd tof om zo een uiteenzetting te lezen en het is ni uw eerste! 😉

    …het komt erop aan wat zo’n 964 voor u waard is. Als je echt geen moeite hebt met die 8000 euro die nu meer moet gelegd worden en je bent er vast van overtuigd dat zo’n 2de nooit meer opduiken zal, dan betaal je gewoon het geld en kan je verder op je 2 oren (lang 😆 ) (uit)slapen 😉 .

    Natuurlijk als je dan volgende week weer zoiets tegenkomt aan bvb 32.000 eur, tja dan ga je wel effe vloeken.

    Je moet es alles goed op een rijtje zetten…originele vering, originele radio, originele lak,… weinig km… kom je dat nog een tweede keer tegen? Misschien wel aan de voorbeelden te zien in je post.

    Persoonlijk vind ik 38k voor een 964 coupé veel geld…enfin, ik ken de reguliere 964 markt zeker ni zo goed als jij want je volgt al 2-3j de prijzen…maar tochn ik vind dat veel. Als ik merk dat er soms voor 44k in Frankrijk RS’jes worden verkocht die dan links en rechts een alu paneel mankeren en een paar magnesium wielen, dan geef ik liever een paar dollars meer voor een RS (mijn mening hé) die altijd veel meer waard zal zijn dan de gewone coupé mits een beetje werk.

    Nu ga ik héél eerlijk m’n gedacht geven: moest ik u zijn, ik zocht verer naar een targa en enkel de targa…maakt de opdracht nog moeilijker (I know), maar misschien ga je bij een exemplaar dat 95% aan uw eisen voldoet misschien ook rapper instemmen terwijl je bij de coupé naar die ene witte parel gaat blijven zoeken…38k voor een coupé, dan liever 45k aan perfecte targa…en je gaat in de toekomst altijd blijer zijn een targa te bezitten dan een coupé…exclusiever + meer waard.

    …alleszinds spannend om volgen 😉

    Sommigen vinden rood maar niks maar ik vind dit type in rood wel knap.

    Kan je niet afbieden nu ge de oorspronkelijke prijs van aankoop handelaar weet?

    Die velgen zijn overdreven voor de 964 maar gelukkig krijg je er de originele bij hé.

    Ja ik heb door het eerste voorval (wagen voor mijn neus verkocht ondanks aspraak om langs te komen, hij was gegeneerd) en het feit van weten van aankoopprijs toch een aardig bedragje van de vraag prijs kunnen halen.
    Maar het blijft veel meer.
    Echter, en dat kan je niet uit het oog verliezen , de wagens die echt perfect staan (laat het voor het gemak de “verzamelaarsauto’s” noemen) gaan gewoon weg aan die prijs. Dus is het nooit verloren geld.
    Ik bedoel , bij mij worden ze zeker niet slechter. 8)

    Mich, zoals reeds gezegd he , als ik nadien de perfecte Targa zou tegenkomen dan neem ik die er toch bij en kan dan nog de coupe verkopen en waarschijnlijk wat aan verdienen. Ik denk dat het niet lang meer duurt voor de verzamerlaars over de 40 gaan gaan. Die Duits/franse Targa van 92 deels herspoten is uiteindelijk voor 41500 euro verkocht geworden aan een particulier na 3 x door een handelaar te zijn gekocht.

    je moet daar geluk mee hebben he ik betaalde 30000k maar wel een wtl ok het interieur is mint maarja daar kan ik mee leven en als ik nog eens wat gespaard heb gooi ik het eruit in een nieuw erin

    Dat is idd nie slecht maar weer een auto die een verzamelaar niet koopt. Je kan (mag) een originele auto niet “bewerken” , die moet origineel blijven. Andere velgen die zo weer terug gezet zijn is anders maar zo even een compleet int. veranderen is een doodsteek voor een verzamelaar. En met een Mint int. kan ik niet leven 🙂

    ik volg je redenering D…klopt, ten allen tijde kan je zo ene terug wisselen voor een Targa. Als 38k de prijs zowat is en je zit er niet direct mee in, dan zou ik het toch overwegen. 😉

    4s

    Leuk verhaal om te lezen en vind er veel trekjes in die ik ook al ben tegengekomen,

    veel kijken naar wat je zoekt, bijna dag en nacht en dan DE wagen tegenkomen en juist missen …. later voor een dikkere prijs terug aangeboden zien

    de perfecte wagen nastreven is er gewoon voor jezelf uitmaken wat ie mag kosten, is het 5000 eur meer vandaag dan is het zo,

    je slaapt met een gerust geweten en bent ervan zeker dat je er een goede zaak aan gedaan hebt, meer nog bij latere verkoop weet je wat je hebt

    wat ik niet goed begrijp is de originele lak, wat moet je doen als je bv een dikke kras hebt op je bumper, je laat het herstellen en bemerkt dat de steenslagschade bv op een spatbord of begin op de voorkant overduidelijk wordt?

    de kras gewoon laten, de kras herstellen en noodgedwongen misschien de wagen geheel laten herspuiten voor hem uniform te krijgen?

    Bedankt voor je reactie !

    Originele lak : auto’s in originele lak zijn vele malen begeerlijker voor een verzamelaar dan herspoten. Ideaal is er niets herspoten maar een bumper kan aanvaard worden (het woord “bumper” zegt genoeg).
    Als dat dan niet meer past bij het “patina” van de vleugels kunnen die wat bijgewerkt worden met speciale technieken bv dit : http://www.langka.com/

    Bij de wagen die ik nu waarschijnlijk neem is alleen de achterste bumper herspoten dus daar is er toch niets van steenlag wat er mee zou kunnen misstaan. Ik zal dat wel dubbel en dik inspecteren.

    Ik ga hem vrijdag namiddag halen , tenminste ik ga naar ginder met de trailer en dan zal ik hem zelf inspecteren en als alles goed is zal ik mijn gevoel van in het zak gezet zijn maar slikken en hem meedoen. Ik moest maar rapper zijn he , die man wil geld verdienen en dat is zijn goed recht.
    Mooi spreekwoord hier van toepassing : wie het eerst komt het eerst maalt.

    Klopt als een bus.
    ik ben ook al meermaals voor niets met een trailer op en af gereden , maar beter die kleine kost dan een grote kost en andermans miserie kopen.
    Als de wagen weg is ondanks afspraak kan ik wel erg neidig/pissig worden.Dat weet de verkoper op voorhand daar ik hun ervoor waarschuw. Hetzelfde als de vragen niet eerlijk beantwoord zijn en de wagen niet overeenkomt met de beloften.
    Ook mijn vrije tijd is zeldzaam en kostbaar
    Er bestaat nog steeds iets als een telefoon en een afspraak is een afspraak.
    Als ik hier iemand heb die komt kijken en net daarvoor komt een ander kan die alles inspecteren en kunnen we tot een afspraak komen , doch die MOET wachten tot de ander die een eerdere afspraak had gekomen is.
    Als je product goed is komt de andere interessent (als die echt geinteresseerd was en je product wilde kopen) toch terug.
    Ik ben zeker dat die je belofte en woord aan een ander zal waarderen en dat is een teken dat je woord aan hem/haar dat de wagen goed is ook eerlijk is en niet gelogen uit geldbejag

    PROFICIAT Denis!

    Mooie aanwinst voor je collectie.

    De wagen is idd super net.
    En mocht je originele Cup 2 velgjes zoeken en van de jouwe af willen geraken 😉

    Staan origineel CUP 1 velgen onder hé Koen

    Moest de koop doorgaan 993S, van harte proficiat dan!!! het is een hele mooie! Knap dat zulke auto een waardig eigenaar mag vinden 8)

    [quote=”911-lover”:1rwfgzlz]De wagen is idd super net.
    En mocht je originele Cup 2 velgjes zoeken en van de jouwe af willen geraken 😉 [/quote]

    [quote=”stefx911″:1rwfgzlz]Staan origineel CUP 1 velgen onder hé Koen[/quote]

    De CUP1 zijn idd origineel bij de wagen en verkoop ik alleen met de wagen , dus waarschijnlijk nooit. Die komen er weliswaar niet meer want ik heb al een tijdje 18″ duimers klaar liggen voor het geval ik mijn droom 964 zou vinden.

    De velgen die er nu op staan gaan wel de deur uit maar naar gelang de maten, toepassing en staat zal ik mijn verkoopprijs bepalen. 3 delige zijn echter nooit goedkoop 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.