964RS opfrissen???

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964RS opfrissen???


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Hoi forummers,

    zoals een aantal van jullie wel weten, ben ik binnenkort in het bezit van een 964RS.

    De magnesium velgen en de carrosserie van de wagen, had ik ten gepasten tijde graag wat opgefrist…eventueel volgend jaar deze periode zou ik een nieuwe lak en velg-opmaak overwegen… De lak op de wagen is de originele van 15 jaar terug en heeft hier en daar wat gebruikssporen. Eveneens is er een corrosieplekje aan het rubber van de voorruit (welbekend bij 964).

    Toen ik de huidige eigenaar langs m’n neus weg over deze plannen vertelde, haakte hij hierop in en zei: “ik zou die nieuwe lak niet doen…ze zijn meer waard in authentieke staat en nieuwe lak gaat dat enkel negatief beïnvloeden…” Op het moment zelf drong het niet direct tot me door, maar het blijft toch wel in m’n kopje rondhangen…is zijn bewering juist?? OK dat een respray in Ferrar-geel afbreuk doet aan de wagen, maar een opfrisbeurt in origineel Maritime kan toch enkel het geheel tengoede komen??…of ben ik mis?
    Dezelfde vraag heb ik dan over de velgen? Een opfrisbeurt van de magnesiums kan toch ook geen kwaad, of wel?

    Is er trouwens iemand die een adresje weet waar magnesium velgen kunnen bijgewerkt worden? Ik had namelijk begrepen dat de 964RS magnesiums niet meer nieuw kunnen verkregen worden…

    Alle info welkom 😉

    In de originele lak houdt een wagen het best zijn waarde.

    Als ikzelf naar een wagen ga kijken heb ik ook het liefste dat hij origineel staat. Als hij herspoten is vraag ik me steeds af waarom!
    Het verhaal van de verkoper wisslt al wel eens en kan je toch niet vertrouwen hé

    Dus toch best goed afwegen…

    Herspuiten in de orginele kleur is geen probleem vind ik .
    Als je toch liever niet de eerste lak overspuiten is een Diamondbrite of Protech-behandeling misschien een oplossing .
    Ik heb het resultaat van een Diamondbrite al gezien en dat was fantastisch 😯 😯 kost wel rond de 220 € dacht ik

    Hou de lak ori. maar vervang hem nooit door en andere kleur

    idd in de originele lak herspuiten is geen probleem voor de waarde, op voorwaarde uiteraard dat je het goed laat doen, alles uit elkaar en door een goed carrossier.
    Je kan ook een gedetailleerd fotoboek bijhouden van de werken, en nog belangrijker, van de reden waarom, fotografeer duidelijk het roestplekje en eventuele krassen en slijtagesporen.
    Indien de wagen foutloos opnieuw gelakt is in de originele kleur zal dat de waarde enkel maar ten goede komen, zeker als je een gedetailleerd verslag van de werkzaamheden bijhoud.
    Het is per slot van rekening een wagen die gebruikt word en niet eentje die onder een glazen stolp staat hé…

    Mich,

    Jou kennende, eerst eens goed nadenken of je de wagen gaat bijhouden, of het een overgangswagen is naar een GT3 ❓

    In het geval van het laatste, de wagen mooi oppoetsen, en laten zoals hij is. De kans dat je de kosten van het spuitwerk kan recupereren is zo goed als nihil wanneer je hem terug verkoopt.

    Als ik een RS zou kopen voor mij, zou ik het eventuele spuitwerk zelf willen laten doen, zodat ik zeker weet dat het naar mijn zin is. Ik denk dat de meeste RS kopers hier zo over denken.

    merci mannen vor de reacties…

    ik denk dat ik ‘m voorlopig zo laat en es mooi opblink…het roestplekje aan de ruit zou ik wel willen verhelpen.

    Voor de magnesiums ben ik links en rechts aan het informeren… 😉

    @ppp356: ik zou ‘m toch een paar jaar willen houden zeker en vast…er zijn trouwens wel meer mensen die me influisteren om ‘m nooit meer weg te doen…het zou dus wel es een blijvertje kunnen worden als ik er verknocht aan geraak 😆 [/b]

    Zou hem zeker niet wegdoen voor een GT3 als ik jou was Mich!

    Het herspuiten is een heel verhaal heb ik de indruk 😕

    Bumpers en velgen mogen herspoten worden maar de rest niet? En wat dan met het kofferdeksel, de steenslag daarop?

    Sommige spreken over het “bijspuiten” van het voorste stukje van de wagen en dan met speciale vernis de overgang wegwerken, dit afhankelijk van de staat van de wagen, dit heb ik vernomen omdat ik ook interesse had in het opfrissen.

    Het is altijd jammer om je bijouke na het opblinken te zien met wat krasjes en een steenslagplekje, ik kijk er ook altijd naar maar de wagens worden gebruikt dus ieder jaar komt er wel iets bij dat weet ik ondertussen ook en ik weet dat ik ze niet in nieuwstaat kan houden.

    Ik heb nog een vraag: kan je best je wagen eerst de lak laten bijwerken (stukje herspuiten) voordat je extra beschermlaag laat aanbrengen zoals Diamondbrite of Protech of is dit niet nodig?

    je kan natuurlijk ook een spotrepair laten doen en als dat professioneel gedaan wordt zie er amper iets van en blijft de originele lak voor de rest behouden en dat scheelt ook nog eens een heel pak in de prijs en als je de spotrepair laat kombineren met het op polijsten van de wagen gaat hij als nieuw naar buiten rollen dan nog een goede bechermlaag erop en hij bliijft weer voor verschillende jaren als nieuw uitzien 8)

    @ seta je kan hem laten bij spuiten en dan die bescherming er op zetten indien je eerst de bescherming zou zetten kan dat (afhankelijk van welk produkt siliconen vrij of niet ) wel eens probelemen geven bij het bij werken

    en in de handel zijn tal van produkten verkrijgbaar de teflon produkten zouden een zeer sterke bescherming geven heb ik me toch laten vertellen ❗

    mijn elfje is nu 26 jaar oude heb hem tien jaar geleden gekocht en die zag er niet uit heb dan besloten als tussen oplossing ze helemaal op te polijsten en heden ziet hij er eigenlijk kwa lakwerk nog vrij schitterend uit hier en daar zit natuurlijk wel een klein spatje roest maar dat kan ook niet anders met dik 200 000 op de klok

    ken

    idd heb ook al gehoord van de spotrepairs, ze kunnen steenslag perfect wegwerken
    Heeft iemand hiermee al ervaring en weet iemand een adresje waar ze spotrepairs doen?

    heb enkele weken geleden mijn andere wagen volledig gepolijst (met een roterende machine) en dat verschil zag je goed, de meeste krassen waren weg, blonk meer na het “voeden” van de lak, is terug ne nieuwe 😉

    Lamont heeft zo’n wax met teflon erin, zelf ook deze wax moet je minstens 2x per jaar aanbrengen om goed te zijn.
    Met de andere teflonproducten heb ik geen ervaring mee.

    indien er roestplekken zouden opduiken… zou ik deze zo snel mogelijk laten behandelen en overspuiten.

    Ik heb nog een vraag: kan je best je wagen eerst de lak laten bijwerken (stukje herspuiten) voordat je extra beschermlaag laat aanbrengen zoals Diamondbrite of Protech of is dit niet nodig?

    een bescherming is steeds aan te raden (zelfs op een nieuwe wagen), dus ook op de delen die herspoten zijn.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.