993 Cabrio

Home Forums Porscheforum Technisch Algemeen 993 Cabrio

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Een 964 of ouder model vinden met minder dan 90000 km lukt nog aardig. Een 993 cabrio of boxster vinden met minder dan 90000 km lukt dus niet. Een slordige 100000 à 150000 km blijkt regelmaat te zijn.

    Het lijkt wel alsof deze wagen enkel in leasing gekocht worden.

    Gefrustreerde porsche liefhebber 😕 x

    [quote=”930 lover”:2yj5anmu]Een 964 of ouder model vinden met minder dan 90000 km lukt nog aardig. Een 993 cabrio of boxster vinden met minder dan 90000 km lukt dus niet. Een slordige 100000 à 150000 km blijkt regelmaat te zijn.

    Het lijkt wel alsof deze wagen enkel in leasing gekocht worden.

    Gefrustreerde porsche liefhebber 😕 x [/quote]

    Ben jij op zoek naar een boxster 2.5?
    Een vriend heeft vandaag een nieuwe besteld en zijn boxster komt dus te koop +/- 32.000€ 115.000km 4jaar veel opties.
    Levering van zijn nieuwe juni 2005
    meer info ? stuur mij een pb

    PS veel 993 met minder dan 100K , ja, 🙄 maar hoeveel zijn er daarvan teruggedraaid??? We zouden nu toch al moeten weten dat de gemiddelde km/jaar van een belgische p 30K is…dus geloof niet altijd wat je voorgelogen wordt ❗

    ik heb mij ook al die zelfde vraag gesteld.
    Zou het niet kunnen dat dit een gevolg is van de verbeterde controle van de km-stand bij de keuring?

    [quote=”Fritz”:3im88ei4]ik heb mij ook al die zelfde vraag gesteld.
    Zou het niet kunnen dat dit een gevolg is van de verbeterde controle van de km-stand bij de keuring?[/quote]

    Zo is dat en maar goed ook.
    Nu pas begint dat op te vallen hetgeen bewijst dat er veel werd geknoeid met tellers.

    Zal nu ook nog wel gebeuren hoor, 4 jaar alvorens de wagens voor de eerste keer naar de technische keuring moeten.

    Klopt , doch vroeger kreeg men daardoor een auto met meer dan 100000 km op de teller niet meer verkocht en nu is deze grens al verlegd naar 200000 km.
    Nu vindt je bijna geen wagens meer onder de 100000km 😉

    Ja zeg, een “slordige” 100.000 km”… wat verwacht je dan eigenlijk voor een wagen van minstens 10 jaar oud?? Iemand die destijds een slordige 80.000€ of meer heeft neergeteld voor een nieuwe 993 gaat daar dan wel wat mee rijden neem ik aan hé… minder dan 10.000 km per jaar betekent enkel gebruikt in het weekend, en daar zal je toch niet veel exemplaren van vinden. Ik sluit me volledig aan met de opmerking dat je dan vraagt om bedrogen te worden. Trouwens, ik heb me altijd laten vertellen dat een goed onderhouden porsche gemakkelijk 300.000 km aankan…

    [quote=”peter964″:1k33xu1e]Trouwens, ik heb me altijd laten vertellen dat een goed onderhouden porsche gemakkelijk 300.000 km aankan…[/quote]

    En meer , VEEL meer. Ik heb een kennis die in Munchheide (D) in een zeer grote Porsche Garage werkt. Daar hebben ze meerdere wagens (dus zeker geen uitzonderingen) die tussen de 500000km en 850000km draaien. De Duitsers gebruiken hun wagens dan ook en zijn niet vies van een kilometertje meer of minder. Velen hebben geen tweede wagen en enkel hun Porsche zodat deze elke dag in elke weersomstandigheid ingezet worden. 😉

    [quote=”911-lover”:201spwk9]… Daar hebben ze meerdere wagens (dus zeker geen uitzonderingen) die tussen de 500000km en 850000km draaien…. 😉 [/quote]

    Dit zijn dan zeker gereviseerde motoren.

    [quote=”911-lover”:1xm17snm]Klopt , doch vroeger kreeg men daardoor een auto met meer dan 100000 km op de teller niet meer verkocht en nu is deze grens al verlegd naar 200000 km.
    Nu vindt je bijna geen wagens meer onder de 100000km 😉 [/quote]

    Het is maar dat 150 a 200000km zo’n psychologische grens is waar ik zeker niet aan gewoon ben. Ik heb dan persoonlijk de indruk dat ik een opgeleefd, verassingsvol wrak koop. 😳

    [quote=”930 lover”:2nbjt2hz][quote=”911-lover”:2nbjt2hz]… Daar hebben ze meerdere wagens (dus zeker geen uitzonderingen) die tussen de 500000km en 850000km draaien…. 😉 [/quote]

    Dit zijn dan zeker gereviseerde motoren.[/quote]

    Ik denk het niet.
    Mij is steeds gezegd dat een goed onderhouden 3.2 makkelijk 500.000km aan kan dus dan zijn we er al en 500.000km in mijn omstandigheden als ik dit als dagelijkse wagen zou gebruiken zijn 7 jaartjes 😯

    Anoniem

    het enige waar je goed moet naar kijken is de historiek van de wagen en indien mogelijk die traceren zodanig dat je weet wat er met de wagen gebeurd is. Ook naar een diagnose center de wagen laten checken, eventueel door verschillende. oké je betaald daar ook voor maar beter dat dan een factuurtje voorgeschoteld te krijgen waarvan je effe langs de hartspecialist moet…;-) )

    Dit alles is natuurlijk geen garantie maar de kans dat je een “kat in een zak” koopt zal dan toch wel heeeeel klein zijn.

    Blijft natuurlijk het feit dat je voor een 993 met dan pakweg 150.000 km op de teller nog een smak geld zal mogen neertellen.
    Ik weet dat ik hiermee de banbliksems van heel wat porschisten op mij laat neerdalen, maar ik heb toch serieuze bedenkingen bij het afdokken van 40.000 zuurverdiende Euros (neem een aankoopprijs van 35.000, de BIV erbij, de verzekering, wat extra zaakjes,…) voor een wagen van gemiddeld 10 jaar waar je hoe dan ook niet van weet dat je er mag van verwachten, alle diagnoses en de kwaliteit van het merk ten spijt. En kosten heb je aan zo’n wagen in ieder geval.
    Met een beetje opleg heb je een splinternieuwe Boxster, dat is toch niet meer realistisch hé.
    Nu, zie de diverse websites met advertenties voor 993s er eens op na: veel van die wagens staan al ettelijke maanden te koop…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.