993 tip

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
  • Hallo ik ben nieuw op deze site en zou willen vragen of een tiptr. aan te r

aden is om op het circuit te rijden (wil een 964 of 993 kopen) โ“

Lou

Neen.

Is het de Benny die ik denk dat het is โ“
    Dan heet ik je hier van harte welkom en hoop dat je weer spoedig een P-tje in je bezit hebt ๐Ÿ˜‰
    Een Tip moet je laten staan als je echt sportief wlt rijden Benny en al zeker voor op een circuit.
    Dan moet je echt voor handgeschakeld gaan.
    Zelfs voor op de normale weg zijn er veel Porschisten die een Tip afzweren en ook blijven de Tip’s meestal langer staan (en de prijzen zijn lager) dan de handgeschakelde.
    Succes met je zoektocht

Ja koen het is die benny ๐Ÿ™‚

[quote=”mcklusky”:1zzcf2jd]Ja koen het is die benny ๐Ÿ™‚ [/quote]

Is hij (eindelijk) overtuigd geworden door het schitterende beeld van de Herfstrit (Benny en familie waren zowel op Zolder als in Bokrijk om de P’tjes te bewonderen. Een echte P-liefhebber laat dit niet onaangeroerd)

[quote=”benny”:2fayhlke]Hallo ik ben nieuw op deze site en zou willen vragen of een tiptr. aan te r

aden is om op het circuit te rijden (wil een 964 of 993 kopen) โ“ [/quote]

NEEN zeker niet aan te raden

En ik kan het weten want ik kon Koen niet volgen op Zolder ๐Ÿ˜€

Hallo het is inderdaad de benny die je denkt koen ,eens een porsche gehad en je bent verkocht voor het leven ,maar de eerste opdracht is mijn A4 Cabrio verkopen en dan op porsche zoektocht. ๐Ÿ˜€

[quote=”Setakira”:3fgtbvi4]En ik kan het weten want ik kon Koen niet volgen op Zolder ๐Ÿ˜€ [/quote]

Ik denk ook niet als je een handgeschakelde had hoor ๐Ÿ˜‰ :mrgreen:

Hmm zou je denken Koen?

Volgens mij hรƒยฉ zal het wel zijn omdat de kindjes die ik meegenomen heb gewoon een kilootje zwaarder waren dan die van jou, yep, daar zal het wel aan gelegen hebben denk ik ๐Ÿ˜›

Nu die zilveren 993 coupรƒยฉ kon ik wel goed volgen, maar ik heb wel niet nagekeken of hij een handgeschakelde bak had. 8)

A4 Cabrio? Wel ik moet toegeven dat deze buiten mijne cabrio natuurlijk de 2de mooiste cabrio is die men kan hebbn of hij nu al 10j oud is of niet ๐Ÿ˜€

Hopelijk ben je hem snel kwijt en kan je aan je 993 zoektocht beginnen, cabrio verkopen zo net voor de winter is naar het schijnt wat moeilijker dan in de lente…. Veel succes en hopelijk volgend jaar ook van de partij op ritten en vroemdagen ๐Ÿ˜‰

[quote=”Setakira”:3cnkisvz]Hmm zou je denken Koen?

Volgens mij hรƒยฉ zal het wel zijn omdat de kindjes die ik meegenomen heb gewoon een kilootje zwaarder waren dan die van jou, yep, daar zal het wel aan gelegen hebben denk ik ๐Ÿ˜›

Nu die zilveren 993 coupรƒยฉ kon ik wel goed volgen, maar ik heb wel niet nagekeken of hij een handgeschakelde bak had. 8) [/quote]

De Koen zijne is wel heel snel heb ik al gehoord… nu ja, die rijdt ook op antivries hรƒยฉ ๐Ÿ˜†

Om mijn 2.7 te volgen moest je toch ook wel een beetje moeite doen niet ?

[quote=”benny”:2w4srxwo]Hallo het is inderdaad de benny die je denkt koen ,eens een porsche gehad en je bent verkocht voor het leven ,maar de eerste opdracht is mijn A4 Cabrio verkopen en dan op porsche zoektocht. ๐Ÿ˜€ [/quote]

Ha daar heb ik dan wel intresse voor bezorg me eens meer gegevens van die A4 cabrio

Tja, de 993 Tip van Setakira komt van bij mij, moet nochtans zeggen dat ik toch wel aardig de pk’s op de grond kreeg met dat ding… Met een tiptronic moet je leren rijden, eens je dat onder de knie hebt zullen niet veel handgeschakelde sneller zijn.

Ik heb in het verleden deze discussie al vaak gehoord, tiptronic niet snel genoeg, zelfs SC’tjes die sneller zijn dan een 993 tiptronic, tot ik met een tiptronic de confrontatie aan ga tegen deze wagens, dan blijkt die bij mij toch veel sneller te gaan… (misschien wel iets te maken met mijn verleden als testpiloot ๐Ÿ˜‰ )
    De porsche die mij qua prestaties teleurstelt is de boxster 2.5, zit echt veel te weinig in… met zo een ding durf je niet optrekken tegen een golf GTI want die lacht je uit…

Natuurlijk voor op een circuit gaan te rijden is een tiptronic niks maar voor mij persoonlijk (ik ga dan ook niet met een goeie P op circuit rijden) gaat er niks boven een tiptronic. Ik moet eerst opnieuw wat sparen want al mijn geld kruipt momenteel in de verbouwing van het nieuwe huis met werkplaats (en inrichting van de werkplaats) maar daarna komt er zeker voor mij zelf (dus niet voor de handel) een 993 Tiptronic om in de weekends mee te toeren…

Anoniem

Wat bedoel je met “leren mee rijden” ? Is dat niet gewoon gasgeven en remmen ? Of wil je zeggen dat je die dan in manuele mode gebruikt om er meer uit te halen ?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.