996 C2: anti-slip ?

Home Forums Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 996 C2: anti-slip ?


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Anoniem

    Ik heb interesse in een 996 Carrera 2 van 1998. Hij beschikt in de optie-codes niet over een of andere expliciete vermelding van een anti-slip systeem. Weet iemand wat er standaard aanwezig was op die modellen van die jaren ? Ik ben een beetje bang van een C2 (was C4 gewoon), dus moest die standaard een ESP of zo hebben, dan zou ik me wel een C2 riskeren. Maar ik vind er nergens info over terug.
    Ik bedoel dus wel degelijk een ESP achtig beest, niet een wegrijhulp. Dus eentje die ervoor zorgt dat als je bvb een bocht te snel neemt en de wielen doorslippen, de kracht verminderd op de juiste wielen via de remmen of vermindering van motorkracht en zo vermijdt (binnen limieten, dat weet ik) dat je de bocht uit gaat (letterlijk…).

    Wim

    [quote=”fdeville”:1mkk475y](binnen limieten, dat weet ik)[/quote]

    Als je toch binnen de limiten rijdt, waarom dan ESP 😉
    Nee, zonder gekheid. Ik heb op mijn andere auto ESP en heb dit uitgeschakelt, kan er niks aan doen maar vind het niet prettig. Grijpt in op momenten dat je het eigenlijk niet weet/wilt, gevoel van de auto gaat er mee weg. Kijk maar eens naar auto programma’s waar ze een test doen met ESP op de auto, zetten hem daarna uit en vinden de auto prettiger en met meer gevoel rijden.

    Anoniem

    [quote=”cabrio wim”:2yaiawb2][quote=”fdeville”:2yaiawb2](binnen limieten, dat weet ik)[/quote]

    Ik heb op mijn andere auto ESP en heb dit uitgeschakelt, kan er niks aan doen maar vind het niet prettig. Grijpt in op momenten dat je het eigenlijk niet weet/wilt, gevoel van de auto gaat er mee weg. [/quote]
    Heb op mijn dagelijkse wagen (Audi) een ESP, niet uitschakelbaar, en het geeft me toch een extra veilig gevoel. Ik zou dat ook op mijn volgende Porsche willen, vooral voor op nat wegdek (ik rijd er winter en zomer mee).

    Wim

    Rij ook dagelijks met de Porsche Cabrio, zomer en winter en mijne is nog een oudje, (heb die luxe niet) andere auto is van mijn vrouw.
    Dus ik moet het echt nog op de klassieke manier doen, met fluwelen voetje 😆 Maar ik denk als je de grenzen van je Porsche wilt kennen, echt het ESP moet uitzetten. Ik kan nu met mijne gooien en smijten en weet precies het moment aan te voelen van dit is het, en dat vind ik nu juist zo leuk met de Porsche.
    Daarom denk ik dat ik ook meer een klassieker man ben, het echte gevoel van autorijden 8)

    bij mijn weten heeft een 996 van 1998 enkel tractie controle…pas vanaf 2002 en de 3.6l motor kreeg de C4 standaard esp en de c2 in optie.

    Eerste generatie 996 C2 geen PSM , C4 altijd.
    Vanaf eind 99 was PSM in optie verkrijgbaar op de C2.
    Optiecode (op sticker) = 476 , kost was toen 1072.14 euro extra dus zeer weinig voor zo een waardevolle optie.

    thnx (again) 993S 😆 😉 …ik ga deze keer ni meer vragen “zijde wel zeker??” 😆 😆

    Anoniem

    [quote=”993S”:kmks5b9v]Eerste generatie 996 C2 geen PSM , C4 altijd.
    Vanaf eind 99 was PSM in optie verkrijgbaar op de C2.
    Optiecode (op sticker) = 476 , kost was toen 1072.14 euro extra dus zeer weinig voor zo een waardevolle optie.[/quote]
    Maar dus wel altijd traktiecontrole (= wegrijhulp) ?

    Neen , dat zat allemaal in het PSM pakket , dus bij de C2 in optie.
    PSM kwam met : ASR (antispinregeling) en ABD (automatisch remdifferentieel). De PSM electronica maakte van die regelunits gebruik en het ABS om te auto te corrigeren.

    Maar even ter inlichting , een 996C2 zonder PSM is gemakkelijker te beheersen dan een 964 C4 waar je van komt.
    Dit gezegd zijnde is PSM wel een aanrader voor een wagen die dagelijks wordt gebruikt winter en zomer.
    Maar als een 964 C4 voor jou veilig genoeg is dan is een 996 C2 dat zeker ook. De tractie die een 996 C2 heeft is voldoende voor elk weer dat we in B kennen. Mits natuurlijk de montage van sneeuwbanden in de winter.

    Amaai 993S goede uitleg en ze klopt als en bus.

    Anoniem

    Dank voor de nuttige inlichtingen, ik ga er rekening mee houden. In de loop van de week ga ik naar de wagen zien.

    Pas op , voor dat de PSM een optie werdt op de C2 kon je ASR/ABD wel als optie bestellen maar waren dus niet standaard.
    Opties nummers op sticker : 222 en 224

    Als je gaat zien wel opletten het gaat hier over en 3.4 motor en de rest weten jullie al denk ik (zelfde verhaal als de boxster 2.5 )

    Anoniem

    [quote=”RSR”:1r2uzpez]Als je gaat zien wel opletten het gaat hier over en 3.4 motor en de rest weten jullie al denk ik (zelfde verhaal als de boxster 2.5 )[/quote]
    Kweet het… 🙁 ik ga eerst eens zien hoe de wagen er uit ziet in algemeen, maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt zo eentje te kopen zonder check door een pro

    Controleer de draai uren
    Controleer het motor nummer
    Controleer of olie klep nog werkt (blauwe rook bij het starten)
    Laat de balans test doen op de 6 cylinders
    Als laatste, laat de olie analyseren op metaal deeltjes.

    Is dit alles OK dan heb je en goede koop gedaan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.