996 TT

Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
  • Zijn er bepaalde dingen waar op gelet moet worden voor de eventuele aanschaf van een 996 Turbo? Bepaalde bekende mankementen?

ik dacht van niet…maar zoiets zou ik ALTIJD officieel Porsche kopen en liefst nog met een jaartje garantie erbij 😉

Geen “mankementen” , zeer degelijke wagen.
    Hoge(re)kost in oh en verbruik maar valt allemaal mee.
    Ik zou kopen van 2002 dan heb je cupholders en een dashboardkastje. Altijd handig.

Mich: zaterdag iets te doen? 🙂

Ik ga om 13u kijken naar eentje.

miljaar, met veel plezier!!!!…maar ik vertrek vrijdagavond op verlof…ben vanaf de 20ste terug 🙁

HEEL GOED controleren. Ben er de afgelopen weken naar een zestal gaan kijken en bij alle zes vond ik altijd wel iets. Ook naar het schijnt moeten op 90000 km de turbo’s vervangen worden (dat is wat ze mij bij Porsche vermeld hebben). Ook zou de koppeling snel weg zijn. Bij mijn broer was dit op 57000 km (maar zijn vriendin rijdt er veel mee en misschien is dit een oorzaak 😆 ).

En de cayman? Terug verkopen of een tweede porsche?

Vandaar dat elke mogelijke 2de hands turbo rond de 90.000 km te koop komt te staan …

Koppeling kunt ge laten uitmaken … ergens een 30-31 mms will do …

Cayman gaat buiten dan ja, heb geen plaats om er 2 te zetten (en geen geld ook niet :p )

Maar ik weet het nog niet zeker. Ik rij best wel graag met de Cayman .. alleen had ik een S moeten kopen …

Naar deze ga ik eens koekeloeren: http://www.raesracing.be/carlist.aspx?cartype_id=1002

[quote=”Daggie”:2p59pars].. alleen had ik een S moeten kopen …
    [/quote]

…en niemand die u dat verteld had…tssss… 😆 😉

nee serieus, ik kan het best begrijpen…je bent ni de enige die er zo over denkt.

Mooie auto die turbo van bij Raes, maar toch zou ik een TT in het officiele gamma kopen. Overigens, heeft deze gereviseerde turbo’s? Hij heeft ook al 85k km gelopen.

Anoniem

[quote=”Daggie”:3twjie73]Naar deze ga ik eens koekeloeren: http://www.raesracing.be/carlist.aspx?cartype_id=1002 [/quote]
    Wegblijven bij Raes-racing ! Die kerel lult er gewoon op los om bepaalde mankementen van een wagen goed te praten. Ik weet dat deze winkel vroeger heel goed was maar sinds hij werd overgenomen (de nieuwe eigenaar heeft de naam Raes-racing wel behouden) is de kwaliteit van de aangeboden wagens sterk naar beneden gegaan + dat hij duur is.

Anoniem

[quote=”chris_lbr”:vo74pqn1][quote=”Daggie”:vo74pqn1]Naar deze ga ik eens koekeloeren: http://www.raesracing.be/carlist.aspx?cartype_id=1002 [/quote]
    Wegblijven bij Raes-racing ! Die kerel lult er gewoon op los om bepaalde mankementen van een wagen goed te praten. Ik weet dat deze winkel vroeger heel goed was maar sinds hij werd overgenomen (de nieuwe eigenaar heeft de naam Raes-racing wel behouden) is de kwaliteit van de aangeboden wagens sterk naar beneden gegaan + dat hij duur is.[/quote]
    Hij foefelt, in tegenstelling tot anderen, blijkbaar toch niet aan de kilometers aangezien hij een 964 te koop heeft staan met 320.000 kms

Hij heeft een, door Porsche, ingevuld OHB, dus ik kan zien hoe het zit met de turbos. En anders wijs ik hem er op.

Maar ik ben altijd heel erg voorzichtig als ik naar auto’s gaan kijken. Heb in een ver verleden nog in de autohandel gewerkt en sindsdien vertrouw ik geen enkele autohandelaar nog …

MichM3: die was 10 000 Eur duurder, en ik heb nog steeds het geduld van een 10 maand zwangere vrouw … maar ik had misschien moeten luisteren, ik zal het goedmaken door eens mee te rijden met de RS .. 😉

Bij raesracing ben ik ook gaan zien achter de 996 4S en de turbo. Beiden stonden me wel aan. Voor de turbo ben ik uiteindelijk drie keer gaan zien. Gast is volgens mij wel vrij correct. Na met een mechanieker van een porschegarage over een turbo gepraat te hebben ik dan maar voor een 4S gekozen. De turbo bij raesracing heeft ook heel weining steenslag in verhouding met de kilometers, dus volgens mij zeker herspoten.
    Er staat één heel mooie, de donkerblauwe 993. Die is volgens mij correct en misschien zijn prijs wel waard (maar mijn centen zijn ook op 😥 )

NIET met een 996 turbo gaan rijden!!! Want dan zijt ge meteen verkocht 😈

[quote=”Daggie”:190mk1ha]…ik zal het goedmaken door eens mee te rijden met de RS .. 😉 [/quote]

…ha, da’s al een goed begin 😆 😉

[quote=”chris_lbr”:8lwwjod2][quote=”Daggie”:8lwwjod2]Naar deze ga ik eens koekeloeren: http://www.raesracing.be/carlist.aspx?cartype_id=1002 [/quote]
    Wegblijven bij Raes-racing ! Die kerel lult er gewoon op los om bepaalde mankementen van een wagen goed te praten. Ik weet dat deze winkel vroeger heel goed was maar sinds hij werd overgenomen (de nieuwe eigenaar heeft de naam Raes-racing wel behouden) is de kwaliteit van de aangeboden wagens sterk naar beneden gegaan + dat hij duur is.[/quote]

Zo te zien op de website van RAES-racing is de 993 biturbo die er al sinds lange tijd te koop stond ook verkocht.
    Mijn 993 (overigens nog altijd te koop) komt van de echte RAES (Cyriel)racing.Aangekocht in 1998 voor een correcte prijs.
    De 993 moet niet echt dringend weg omdat ik voorlopig toch nog geen 993 TT in het vizier heb sinds de 993TT van Cokelaere in Ingelmunster niet meer verkocht wordt.Nochtans staat hij nog altijd geadverteerd als te koop op zijn website. http://www.garage-cokelaere.be

Anoniem

[quote=”jokke”:3pkdwj9m]Zo te zien op de website van RAES-racing is de 993 biturbo die er al sinds lange tijd te koop stond ook verkocht.[/quote]
    Die heeft er idd heel lang gestaan, was een Viola. Ik ben er verleden jaar naar gaan kijken. Je had die velgen moeten zien, was alsof ze er met een verfborstel hadden opgezeten. Commentaar van de verkoper : “Na zoveel km is het normaal dat de velgen zo beschadigd zijn”. Wat een lulkoek. Verder zat er zogezegd een 450-pk kit op. Zonder bewijs natuurlijk dus. De voorruit had last van een waas wat wil zeggen dat de ruit reeds vervangen werd (geen probleem natuurlijk) maar ze niet vervangen werd zoals het hoort. En zo waren er nog wel wat punten. En daar vroeg hij dan 55K voor. Voor maximum 45K zou ik hem hebben meegenomen. Meer was deze wagen m.i. niet waard.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.