9ff bouwt 950pk sterke super-Porsche

Home Forums Porsche Talk 9ff bouwt 950pk sterke super-Porsche

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • 9ff staat in Porsche-middens bekend voor het betere opvoerwerk. Eerder dit jaar haalden de Duitsers met een opkittelde 911 nog een snelheid van 388km/u op de snelheidsomloop in het Italiaanse Nardo. Nu heeft het bedrijf een project zonder voorgaande opgestart; er wordt gewerkt aan een Porsche-afgeleide die trekken krijgt van de GT1-Porsche die in de Le Mans-raceklasse uitkwam. Het koetswerk wordt een allegaartje; de koets zal gebaseerd worden op het koetswerk van de 996, maar krijgt de snuit van de nieuwe 997. De achterzijde is grondig verlengd, wordt in aluminium uitgevoerd en is geheel door 9ff ontwikkeld. Om gewicht te sparen wordt de kofferklep vooraan uitgevoerd in carbon.
    Achter het passagierscompartiment komt een 4.0l boxermotor. Die krijgt twee turbo’s opgeschroefd en moet daardoor 950pk sterk worden. Omdat de 996 verlengd wordt, beschikt het model in wezen over een middenmotor. De tuner wil géén racewagen afleveren die toevallig gehomologeerd is voor de openbare weg, maar een superkrachtige straatauto (met alle comfort) bouwen. Jan Fatthauer, de drijvende kracht achter 9ff, wil de Bugatti Veyron het vuur aan de schenen leggen. Een topsnelheid van 400km/u en meer moet mogelijk zijn.

    En dit wordt het karretje

    IDD dank u koen voor de mooie foto er bij te plaatsen, ik heb die wel maar ik krijg hem er niet op 😕

    Tja , profi hé 😉 😆 😆 😆

    mmm lekker 950Pk, wat zou dat geven in de sneeuw zoals vorige vrijdag 8)
    vrijdag veel beemers al lachend voorbijgestoken, konden berg niet op tussen aarschot en Sint-Joris Winge 😛

    Ik weet het.
    Ik was ook voor Chris onderweg.
    45 minuten enkel voor een stuk van 14 km.
    Oppassen en super geconcentreerd rijden , maar wel fun puur.
    Ik denk dat ik de halve weg (ongewild) dwars gereden heb 😆

    Ik niet maar 1 keer ongewillig wat scheef gaan hangen, iets teveel zitten spelen 😉 Ik moest 45km doen (kwam van kameraad) triestig om maar 30 a 40km/u te kunnen rijden, daarom beetje zitten amuseren met handrem e.d.
    Bij iedere rood licht zitten optrekken tegen andere wagen (rond Aarschot dubbel rijvakken), telkens gewonnen. Niet spectaculair maar wel fun.

    Eénmaal verlost van voorliggers op de kleine weggetjes tegen 50-60km/u door de maagdelijke sneeuw rijden, net of ik in de woestijn aan het rijden was, zo was de sneeuw in hopen langs de kant en soms over de weg geblazen, zeer mooi zicht.

    Pas op! Was met Rover 75 onderweg en niet met de cabrio. Voorwielaandrijving maar ook brede banden dus minder ideaal voor in de sneeuw. Alhoewel ik mij afvroeg of ik die berg met de Porsche wel had opgeraakt, alles hangt volgens mij af van het doseren van het gas op het juiste moment.

    Anoniem

    audi quattro’ke….:-) -):-) manmanman, fun……

    ken

    idd beestige P 😈

    vrijdag veel beemers al lachend voorbijgestoken, konden berg niet op tussen aarschot en Sint-Joris Winge

    dan zal het toch aan de bandenkeuze gelegen hebben hoor
    ik rij met ook met een bmw (met in de winter winterbanden op 😀 ) en ik heb nog nooit problemen gehad om een berg op te rijden in de sneeuw zonder kettingen…
    allemaal kwestie van de juiste bandenkeuze natuurlijk 😀

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.