aankoop 993

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
  • Vraagje. Ik sta op het punt om een 993 Carrera 2 Coupé (85000km) aan te kopen, van sept ’95 -> 272 pk versie, maar heeft 300pk(motortunning). Wat zijn de belangrijkste punten of zwaktes van dit model waar je goed voor moet opletten. Of toch beter gaan voor de modellen vanaf ’96 met de 285pk motor in ? Is altijd bij Porsche wel onderhouden en heeft alle opties, veel van Porsche exclusief zelfs.
    Is handgeschakelde versie, een tiptronic van hetzelfde jaar met 56000km weet ik ook staan maar twijfel over de tiptronic, heb nu nl. een handgeschakelde. Voordelen tip. versus hand. ?
    Heb nu een 964 cabrio.

graag feedback

Mvg
    Porchitis

hallo, om op mijn porsche ervaring verder tegaan, zou ik allezins voor een 993 gaan, is samen met de 3.2 één van de betrouwbaarste porsche’s die ooit gebouwd zijn, vergeet niet dat de 996 het eerste 911 model was met waterkoeling en last heeft/had van kinderziektes.

bovendien is de 993 de laatste in de reeks van luchtgekoelde 911’s en bijgevolg waardevoller dan een 996, bovendien is hij stukken mooier dan de watergekoelde generatie (persoonlijke smaak natuurlijk), dus gaan voor de 993! 8)

Absoluut voor de 993 gaan !

Ik sluit me volledig aan bij Jeansprint…

de 997 vind ik toch ook een bijou hoor 8)

maar zou inderdaad voor de 993 gaan, mooi geluid, mooie lijnen, degelijkheid is een +, kortom een droomwagen,

De 993 for sure.

@Porschke
    : de door jou aangehaalde modellen zijn ook super , maar van een iets (lees heel) ander budget 😉

[quote=”911-lover”:27pn3qux]@Porschke : de door jou aangehaalde modellen zijn ook super , maar van een iets (lees heel) ander budget 😉 [/quote]

😥 klopt spijtig genoeg, maar dat wil niet zeggen dat we er niet kunnen voor sparen 😀 wink: )

de 993 cabrio blijft mijn favoriete wagen trouwens, daarna de GT3,….

Ik heb een tiptronic.

Beetje vreemd in het begin maar maakt de ervaring nog specialer natuurlijk. Vooral in een cabrio is tiptronic aangenaam.
    Ik rij er altijd mee in manuele stand, in het begin wel gereden in auto mode vooral om na te gaan wanneer hij zelf schakelt.

Verbruik ligt beetje hoger dan manuele zoals bij alle “automatics” maar voor de rest geen nadelen. Beste is er zelf eens mee te rijden en zien wat je het meeste bevalt.

Ik heb al vernomen: als je circuit wil rijden, dan manuele nemen…
    Tiptronic kan je niet per ongeluk in het rood laten gaan (is wel voordeel denk ik)

Voor de rest denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken over de 272 of 285Pk motor, als ze altijd goed onderhouden werden, geen problemen later. Belangrijkste is de stickers nakijken (aanrijding gehad of niet) maar dat zal je ondertussen wel weten als je al een Porsche hebt gehad 😉

993 vind ik qua look mooier dan een 996,ja zelfs 997.Die beginnen mij een beetje de typische 911-look te verliezen omdat de breedte voor-en achter (ongeveer) dezelfde is.En dat “breed gat” vind ik nu net het mooie aan een 911.

Anoniem

de 993 staat ook bij mijn persoonlijke favorieten. Vind ik één van de mooiste die ze gemaakt hebben, de 4S in het bijzonder dan.

[quote=”mark986″:6gfit886]de 993 staat ook bij mijn persoonlijke favorieten. Vind ik één van de mooiste die ze gemaakt hebben, de 4S in het bijzonder dan.[/quote]

Voor mij ook ne 993 Carrera 4S aub 😉

Zou een 996 niet goedkoper zijn in onderhoud ?

Ik niet zeker dat ik nog voor een 993 zou gaan. Als je ziet hoe de prijzen in elkaar zakken. Rond de 30.000 vind je nu al een 996. Ga je dan nog voor een 993 ?

ik ga nog voor een 993, ik heb niets tegen de 996 maar vindt de 993 meer charmes uitstralen, het is wel waar dat de stukken van de 996 en boxster zeer goedkoop zijn en de 996 rijdt zeer goed maar mijn hart zegt “993 cabrio” 8)

[quote=”RufieF6″:2vrq3lwl]Zou een 996 niet goedkoper zijn in onderhoud ?

Ik niet zeker dat ik nog voor een 993 zou gaan. Als je ziet hoe de prijzen in elkaar zakken. Rond de 30.000 vind je nu al een 996. Ga je dan nog voor een 993 ?[/quote]

Er is een reden dat die prijzen van de 996 zo zakken hoor 😉

ken

ook eventjes mijn menig posten hé 😉

Persoonlijk vind ik de voorkant van een 964 mooier als die van een 993

maar de 993 4S en de GT3 mag er zijn natuurlijk 😈 😈

Natuurlijk het geluid van een luchtgekoelde boxster motor is heeeeel mooi, mooier als die van een 996 watergekoelde motor vind ik.
    De look van een 996 is ook zeker geslaagd vind ik, natuurlijk in het begin waren er de gekende motorproblemen, een goeie 996 is er vanaf 1999 tot midden 2001, daarna zijn de 3.6 motoren uitgekomen met de facelift, daar hebben ze begin ook een aantal motoronderdelen aan veranderd.
    Vanaf midden 2002 tot het einde zijn de motors ok.

Een 993 2S dat is pas de max of een bi turbo 😆 ik was er trotse eigenaar van tot ik ze verkocht 😥

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.