Aankoop Porsche 944 Tips?

Home Forums Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Aankoop Porsche 944 Tips?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 55)
  • Hallo,

    Ik ben van plan om een porsche 944 te kopen (als hobbywagen)
    Mijn vorige hobbywagens waren een golf gti g60 en een golf rallye g60.
    Zeer leuke auto’s, maar ze zijn ondertussen al een tijdje de deur uit.
    Maar het begint terug te kriebelen en mijn vrouw is min of meer overtuigd 😉 ) (zij wilt boxster, ik liever 944 of 911 vanaf 84)

    Ik heb zo al is rondgekeken en om het enigszins betaalbaar te houden is een 944 de beste keuze. (spreek me maar tegen indien ik mis ben)
    Nu heb ik een paar vragen?
    Waar moet ik op letten bij de aankoop?
    ik veronderstel hetzelfde als bij een andere okkazie wagen maar de porsche fans hier weten misschien ietske meer…

    Is kopen in duitsland een goeie optie?
    Moet ik me laten afschrikken door hoge km?
    Vallen de prijzen van de onderdelen mee+vlot verkrijgbaar?
    Vriend van mij zou onderhoud+nodige kosten doen.
    Kenne jullie die garage aan de a12? is deze ok?
    ook in opwijk/merchtem is er een garage met veel 944 porsches, kennen jullie deze?

    Alvast bedankt!

    tja, een 944 is inderdaad prijs-kwaliteit een goede wagen, maar persoonlijk zou ik je vrouw haar raad volgen, de eerste Boxters waren ook 2.5 liters, en je hebt dan een jonge wagen, cabrio, nog leuker om met te rijden dan de 944 ( de S2 en turbo er buiten gelaten),

    hoeveel wil je uitgeven ? als je toch voor een 944 zou kiezen, goed kijken onderaan achter de deuren en de voorste gardebous daar durven ze soms roesten, het interieur is ook belangrijk zetels en dashboard durven scheuren vertonen, meestal zijn deze wagens ook opgereden door Johnies,

    denk dat deze op het forum, van Westfalia dacht ik, wel een mooie is, en 3500 euro is een zeer mooie prijs, voor een Boxter ben je er al gauw 23000 kwijt

    De A12?? Je bedoelt de piramide van Verdoodt?

    Voor je keuze en aankoop:
    Bekijk eerst het budget dat je wilt geven aan je Porsche en hou rekening met een reserve.
    Vergelijking tussen de 911 en de 944 wordt al bepaald door de aanschafprijs, karakter van de auto’s, smaak…

    Ik heb het meer voor een 944.
    Kben meer voor het design van jaren 80->90…
    Kheb al is rondgekeken voor een boxter en ik zie er veel onder de 20 000€ maar dit lijkt me verdacht laag…

    Deze 944 zie ik wel zitten http://www.autoscout24.be/nl-be/detail. … d=58242425
    Tzou louter een auto worden om af en toe is mee te rijden…
    Zelfs niet elke week-end…

    idd de garage van verdoodt, is deze ok?

    S2

    km-stand 95000 km? Lijkt me heel laag, maar als je een volledige onderhoudshistorie hebt, dan is dit een uniek exemplaar.

    Wel niet meer de originele velgen, beetje spijtig.

    Voor de S2, geldt nog meer dan voor gelijk welke andere 944, zorg dat je een historie hebt over het vervangen van de riemen, rollen, distributieketting, geleiders, … Kijk ook na of de waterpomp al vervangen is. Is dit niet het geval, reken dan maar op een dikke 1500 a 2000 Euro om dit te laten doen bij een Porsche specialist (is doenbaar voor de doe-het-zelver, maar is toch reeds een iets moeilijkere handeling) en dan mogen er verder geen lijken uit de kast vallen.

    Anders kan je wel voor een onaangename verrassing komen te staan als je dit werk laat uitvoeren.

    Mijn S2 had 282.000 km en reed nog steeds als nieuw, waarmee ik maar wil aantonen dat hoge km-standen je zeker niet moeten afschrikken als de wagen in orde staat.

    Verder is de S2 natuurlijk een super auto 😀
    Als de wagen in goede staat is en de km-stand is aantoonbaar, dan is de prijs zeker niet slecht (zelfs aan de lage kant)

    De km-stand kan kloppen, weet er nog een turbo rijden met rond de 80000 km,

    de prijs is normaal wat ze ervoor vragen, boven de 9000 kom je bij de cabrio’s en turbo S uit,

    als je kijkt naar de prijs van de vervangonderdelen tussen Boxster en de 944 is de Boxster wel veel goedkoper 😉

    Mijn CS had 73000km met onderhoudsboekje toen ik haar kocht 😀

    mooie wagen zo te zien, het ziet er mij een amerikaans model uit, mooie prijs en hij is mooier met de telefoonvelgen dan met de BBS,

    ik zou eens gaan kijken moest ik van u zijn, het voordeel van de turbo is dat het maar een 2.5 is buiten de 3.0 voor de S2

    ik heb liever de bbs…. die zou ik er wel bijnemen…

    Anoniem

    Als je twijfelt tussen een boxter of een 944, neem dan een … 944 cabrio…. . Is de prijs van de betere 944 met het plezier van een boxter (behalve de motor sound natuurlijk). Maar in tegenstelling tot de boxter is er in de 944 achteraan ook nog wat plaats (niet veel, maar toch iets). Als je overweegt om een 944 aan te kopen, dan raad ik je aan om heel wat info te verzamelen vooraf, oa via websites. Hier enkele interessante:
    http://www.connact.com/~kgross/FAQ/
    http://dialspace.dial.pipex.com/town/pi … co96/944t/
    http://www.geocities.com/MotorCity/4475 … 944S2.html
    http://jimweb.free.fr/bricol.html
    http://www.944-fans.de/
    http://phil.uk.net/porsche/intro.html
    http://www.porsche-944.nl/
    http://www.porsche.startbewijs.nl/

    Als je specifieke vragen hebt, stel ze hier dan maar, we zullen je helpen.

    Veel succes
    Filip

    S2

    [quote=”davo”:1nt5umjc]en deze?
    http://www.kapaza.be/detail/1568410/Moo … TURBO.html [/quote]

    Heeft alleszins Amerikaanse bumpers, misschien toch eens informeren wat de verschillen tussen de Amerikaanse versie en de Europese waren.

    Voor de rest weinig van te zeggen op foto, maar je zoekt in elk geval niet naar 944’s aan dumpingprijzen dus daar zit je alvast goed 🙂

    [quote=”davo”:2t4j5uew]en deze?
    http://www.kapaza.be/detail/1568410/Moo … TURBO.html [/quote]

    staat al n tijdje te koop…
    wil niet zeggen dat dat slecht is of zo he…. 😀

    die wagen ziet er proper en verzorgt uit hoor
    denk wel dat het een goede zaak is jammer voor mij is limburg beke tever om erachter te gaan anders koop ik hem direct

    Wat is dat voor een uitvlucht?
    Als iets goed en interessant is maakt de afstand niet uit.
    BVB voor mijn velgen heb ik 420km enkel gereden.
    Voor mijn Opel Blitz destijds 500km enkel en normaal gezien had ik ipv de Martini een 944 van tegen Zurich gekocht.
    Als je iets echt wilt ga je ervoor.
    Maakt niet uit hoe ver (en dat is Limburg echt niet hoor) het is 😕

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 55)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.