Aankoop van een Boxster 2.5

Home Forums Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Aankoop van een Boxster 2.5

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • We zijn van plan ons een boxster aan te schaffen, meer bepaald een 2.5.
    Ik weet echter niet veel (lees niets) af motoren e.d.

    Nu had ik graag enkele antwoorden gekregen op mijn vragen:

    – correcte prijs voor een 2.5 met +-80k km bj98-99
    – waarop letten bij aankoop (pijnpuntjes)
    – versnellingsbak: manuele 5 of 6 bak of automaat?
    – …

    Alvast bedankt.

    Mvg
    Mouse

    Waar je op moet letten verschilt in feite niets van andere autos.
    Goed nakijken of de auto geen ongevallen heeft gehad.
    Onderhoudshistoriek is zeer belangrijk; liefst van off.dealer(s).
    Zoveel mogelijk opties.
    Aan te raden is er 1 te zoeken van bwj. 98-99 ivm.betrouwbaarheid motor.

    WB

    Is hier ook al eens voorbij gekomen dacht ik?
    Voornaamste punten:
    – dikwijls roestvorming aan het slot aan de stijl van de bestuurderskant.
    – uiteraard openen en goed (aan)sluiten van het dak.
    – is de luchtmassameter al eens vervangen (meestal rond de 80 a 90.000km en kost zowat €800…)
    – is er tuning gebeurd want andere lichten(vb witte lichten rondom), uitlaat, velgen enz kosten al snel heel wat euro’s
    – onderhoudboekje aanwezig en facturen?
    – best keuring laten doen door een p-specialist
    als je nog iets wil weten, laat maar horen

    Wim

    Mja als ze minder dan 110 000 km heeft ener zit nog altijd de eerste motor in dan zou ik hem niet kopen.

    Olie lekken
    Flow meter
    Waterpomp
    Olie kering bwat
    Enz….

    Ik zou je de raad willen geven om en 2.7 te kopen deze zijn beter. Tevens hebben wij en 2.5 en een 2.7 staan met waarborg er op.

    Anoniem

    de eerste 2.5’jes hebben normaal gezien allemaan een ruilmotor omdat er ergens een constructie fout zat. Is dit niet gebeurt afblijven anders is het een heel betrouwbare en fun wagen.

    Ik heb een 2.5 van ’97 en gekocht met 125.000 km, ongeveer 1 jaar geleden.
    Naast een luchtmassameter en nieuwe olie in de automaat, correct uitgevoerd door Luc, heb ik er gelukkig fun aanbeleefd. 😀

    Hoe kan ik weten of achterhalen dat er een ruilmotor in steekt ❓

    Thx, Eric

    Eric,

    Bij jou zit er al en andere in ik heb dit al eens nagezien voor jou.

    Luc

    Anoniem

    kunnen ze bij porsche nakijken of via het uitlezen. meestal kan je het wel zien aan de rijuren van de wagen. De motor is over het algemeen vervangen tss de 20tkm en de 80tkm

    Bedankt voor de info en Luc voor de geruststelling 😀

    Eric

    WB

    Amai wat lees ik hier nu allemaal……….. 😮 was daar helemaal niet van op de hoogte, nog op geen enkel forum gelezen hoor. Mijn boxster heeft nu 110.000km, buiten de LMM nog niks moeten vervangen en hij doet het nog uitstekend…….Ben de derde eigenaar (gekocht op 80.000km) , zal dat bij volgende onderhoudsbeurt en uitlezen ook es laten nakijken.

    Ja ik kan daar niets aan doen hoor maar het is wel zo.

    Anoniem

    boxster is heel betrouwbaar maar de eerste hadden hun probs. Als deze zijn opgelost is ie heel degelijk, dat wel.

    tipje voor de rokers.
    geen sigaret uit je boxster gooien, de luchtinlaat zou deze kunnen aanzuigen met alle gevolgen vandien…..

    WB

    Mark, je schrijft dat je dat kan zien aan de rijuren van de wagen. Wat bedoel je daar eigenlijk mee…….???

    Dit kunnen ze in de Porsche garage aflezen nadat ze de wagen aan de computer hangen 😉

    Anoniem

    idd, zoals koen zegt, kunnen uitlezen met de computer. is een berekening van de gemiddelde snelheid die je wagen heeft en het aantal uren dat ie heeft gereden. Aan de hand hiervan kan je de effectieve km stand bepalen.
    Als die bij een boxster niet klopt moet je de historiek voor een ruilmotor nachecken. In de meeste gevallen is de motor dan gewisseld bij porsche, meestal onder garantie.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.