al iemand dit meegemaakt?

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 al iemand dit meegemaakt?


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • ik heb alles gecheckt en de auto is gebouwd in ’83 maar de chasis nr en motornr zeggen ’84 ???
    der staat overal een E in IPV een D in de nr.
    hij is wel van het einde vant jaar , oktober maar ik vind het toch maar iets raar.

    al ooit iemand dit meegemaakt???
    wat moet ik hier ven denken ?? ❓ want ik zou die auto maandag willen gaan kopen 😀 ?:

    bouwjaar ’83 modeljaar ’84?

    Ik zou het niet weten met die nummers zo

    De modeljaren van Porsche starten meestal in September het jaar voordien.

    Een 09/2007 is dus modeljaar 2008 😉

    gewoon kopen (als de rest ook klopt).

    [quote=”ppp 356″:iazdvef0]De modeljaren van Porsche starten meestal in September het jaar voordien.

    Een 09/2007 is dus modeljaar 2008 😉 [/quote]
    Thanks Paul!

    hallo, werk in een garage en mijn ervaring is de volgende: de nieuwe wagens die nu worden verkocht hebben een 2008 framenummer, dus mijn inziens volledig normaal, groeten jan

    [quote=”kalao7845″:1o40q4z7]ik heb alles gecheckt en de auto is gebouwd in ’83 maar de chasis nr en motornr zeggen ’84 ???
    der staat overal een E in IPV een D in de nr.
    hij is wel van het einde vant jaar , oktober maar ik vind het toch maar iets raar.

    al ooit iemand dit meegemaakt???
    wat moet ik hier ven denken ?? ❓ want ik zou die auto maandag willen gaan kopen 😀 ?: [/quote]

    Gaat het over een zwarte omgebouwde 911 naar model 964?

    nee hij is blauw met
    hoe kom je erbij?

    klopt meestal september maar soms ook in augustus. Heb een duitse 928 van eind augustus 80 en deze is modeljaar 81. 😉

    Ik heb dit ook, wagen is voor het eerst ingeschreven op 12 december 1981 en is een model 1982 met een 1982 onderstel nummer. Niets om ongerust over te zijn !

    Yvan

    Wim

    Ik heb ook zoiets raars

    Chassisnum. WPOZZZ91ZGS170319 > 7 is toch voor USA.
    Motornummer. 63G0162 zonder kat en toch met lambdasonde.

    Ik wist dat deze eerst voor de Amerikaanse markt bedoeld was, maar dit niet door gegaan is, krijg je daarom dan zo’n afwijkend nummer, en ook dan een 231 pk motor. 🙄

    Nummers kloppen en zijn van zelfde b.j., maar de zeven zou niet in het nummer mogen staan, en als de zeven er staat voor USA staat er geen ZZZ in het chassisnummer.

    Wim,

    Je hebt wel ZZZ in het chzassisnummer voor de States maar dan voor de Turbo. Daar komt die 7 dan weer niet aan te pas.

    Wim

    Ik heb mijn gegevens hiervan gehaald, en daar staat dat er in Amerikaanse chas.num. geen ZZZ voorkomt. 🙄

    http://www.elferhelfer.com/fzident.htm#

    @ cabrio Wim:
    klopt wat je zegt .. euh … schrijft. Die “ZZZ” wordt enkel gebruikt voor ‘rest of the world’ = niet Noord-Amerika (dus niet US of A en Canada)
    Op een voor de noord amerikaanse markt bestemde wagen staat in plaats van ZZZ een code die

    1. aangeeft welk model je voor je (zou moeten) hebben (A = coupé, E=Targa/cabrio, J=Turbo)
    2. een code letter voor de amerikaanse motorversie
    3. en 0 voor gordels of een 2 voor airbags (enkel US wagens).
    (Dus ipv ZZZ iets zoals JA0)

    91 voor de 911 (en 93 voor de 930)
    Z duidt nergens specifiek op
    G voor bouwjaar 86
    S voor gebouwd in Stuttgart
    1 voor een 911 (of 0 voor een 930; dus 7e + 8e letter + 12e= 911 of 930)
    7 inderdaad voor carrera cabrio US versie
    0319 is dan gewoon het nummer.

    Inderdaad vreemd: combinatie van ZZZ (voor RoW) en 7 op positie 13 wat dan weer op US cabrio duidt.

    Motornummer. 63G0162 is inderdaad een “zonder-kat nummer”.
    Zou die lambda sonde niet gewoon een optie kunnen geweest zijn, onafhankelijk van een catalysator? Om bv beter voorbereid te zijn op loodvrije benzine?

    Bron: Red Book p75-76 en 90 (Maar ook daarin staan fouten/tegenstrijdigheden)

    [quote=”stefx911″:1eonf2ih]Wim,

    Je hebt wel ZZZ in het chzassisnummer voor de States maar dan voor de Turbo. Daar komt die 7 dan weer niet aan te pas.[/quote]

    Oeps, verkeerd gelezen… 😳

    Idd geen ZZZ voor de US

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.