Amerikaanse 944

Home Forums Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Amerikaanse 944


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Wat is eigenlijk het grote verschil tussen een Europese en Amerikaanse uitvoering. Is er echt zo een groot P.K.-verschil? Ook bij de Turbo’s?

    Bij de specificaties zie je een verschil in P.K.’s. Zo heeft een ‘Amerikaanse’ 944 NA blijkbaar maar 143 P.K. (tegenover 163 bij de Europese), terwijl de Turbo er 217 heeft. Dat kan toch niet.

    Wie weet hier iets meer over?
    Is maw een Amerikaanse uitvoering kopen weggegooid geld??

    😈

    Anoniem

    PK verschil kan wel. Zelfs binnen ons klein belganlandje heb je dat volop. Bvb de belgische 944NA had 158pk ipv de andere met 163. Reden: fiscaal…
    De amerikaanse hadden vroeger ook meestal wat minder wegens strengere normen. Later zijn die verschillen bij Porsche weggevallen, ik denk dat de turbo’s (zeker de 250pk versies) overal evenveel pk’s hadden.
    Voordeel van de amerikaanse modellen: hadden veel meer opties, bvb leder, auto airco en ze hadden veel eerder airbags. Nadeel is dat het dikwijls automatische versnellingsbakken zijn. Dat bovenop de mindere pk’s maakt dat je met de amerikaans 944NA automaat verbijgereden wordt door de betere diesel van tegenwoordig…
    En nog een nadeel: hoe ga je bij die amerikaanse modellen de historiek nazien ?
    Mijn conclusie: blijf eraf…

    Zo dacht ik er ook over.

    Ik had een Amerikaanse uitvoering gezien en inderdaad was die veel meer gestoffeerd, maar ik heb geen zin om mijne 163-Pk’er in te wisselen voor een 143’er.
    Als het een turbo was en een 5-bak, misschien wel…

    Gr.

    Gert

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.