Bandenkwestie

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Bandenkwestie

Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Anoniem

Anoniem

Wat denken jullie? Ik denk om achteraan een hogere band te monteren, nu is het een goodyear 235-40zr17, vooraan dunlop 215-45 zr17.
    Hoeveel kan er op een 911 bj ’88 en mag ik met deze velgen naar de keuring?
    Bedoeling is om de velgen nu te demonteren, de velgrand te laten polieren of dichtchromeren (of zoiets) en de centers in het zwart te spuiten in de carrosseriekleur. De boutjes eventueel vergulde maar dat weet ik nog niet zeker.
    Groeten.

Ik vind de center in carrosseriekleur wel mooi maar zou zeker geen vergulde boutjes nemen… hou ze maar gewoon alukleurig, gepolierd, dat is echt het mooiste, wat de banden betreft , daar kan ikje helaas geen zinnig antwoord op geven…

Voor de keuring zijn je voorste goed maar je achterste niet.
    Ik heb hetzelfde voor gehad met mijn elver.
    Ik moest er uiteindelijk 245/40-17 op leggen en dan was het wel goed.
    Met de 235/40-17 is je omtrek 0,6mm te min 👿

Verder , velghart in de kleur , bed hoogglans polieren en idd vergulde schroefjes.
    Velen zijn er niet voor , maar ik vind dat zeer knap onder een zwarte wagen 😉
    Uiteindelijk moet je doen wat je zelf wilt en niet wat een ander wil 8)

Anoniem

@ dave; Thanks for the avatar. 😉
    @ 911-lover; eigenlijk zou ik toch liever een iets hogere band steken want ik vind de achterwielkast ietsje weinig gevuld en nog meer verlagen doe ik niet, wil nog beetje confort behouden.

you’re welcome 🙂

Boutjes vergulden… das iets voor de Indiers hé 😉

Centers in carosseriekleur: heel mooi !

Ik heb slecht nieuws voor jou de max. die er op mag op een 911 van 1988 is vooraan 205/55r16 en achteraan 225/50r16 en dus GEEN 17″ en ik kan het weten uit ervaring. Nu als je deze maat in geeft in het Goca systeem gaat hij het aanvaarden maar omdat Porsche is uitgerust met 2 verschillende bandenmaten voor en achter is er geen enkele buiten maat toegestaan, dus enkel degene die Porsche zelf voorschrijft en geen enkele andere maat. Als je me nu niet wil geloven bel dan gerust eens naar de keuring en ze zullen je het zelfde antwoord geven als het geen ik hier juist vertel. Ik heb dan ook meerdere klanten waar wij voor de keuring de velgen vervangen door 16” velgen die wij hier liggen hebben met nieuwe banden op en deze dienen dan ook echter alleen om naar de keuring te gaan.

Luc

Niet correct Luc.
    De velgen grootte mag afweiken , maar de bandenomtrek moet binnen de tolerantei blijven.
    Ook mijn Elver had idd voor 205 op 16 en achter 225 op 16 maar de eerder genoemde maten mogen dus wel degelijk wel.
    Ik spreek uit eigen ervaring en discussie op het keuringsstation. Ik had nl ook eerst 235 achter en heb die voor de keuring moeten veranderen naar 245.
    Als voorbeeld, zelfs op een Seat met 13 duimers mag je 17duimers met 195/40 monteren en deze komt glansrijk door de keuring 😉

Anoniem

met mijn mx5 had ik standaard met 15″ en met 18″ ging ie nog door de keuring.

Koen wat je verteld klopte tot 11/2004 maar na 11/2004 mag dit niet meer. We hebben al meerdere problemen gehad dus Koen geloof me HET MAG NIET MEER . Als je zoals bij Porsche voor en achter origineel met een verschillende maat zit mag je geen afwijking hebben, en dan mag je juist de bandenmaat hebben dat de constructeur voorschrijft en GEEN ANDERE, DUS GEEN 17” OP EEN 3.2 VAN 1988. Ik kan u dan ook vertellen dat er enkele klanten van mij die hier ook op het forum zitten er problemen hebben mee gehad BV SidewindR en Guy911

Heb ook wel gehoord dat als het om twee verschillende bandenmaten gaat ze echt heel strikt zijn !

Mjn P is in februari 2005 verkocht en gekeurd met eerder genoemde 17 duimers. En ik ken geen keuringsstation dat onnozeler doet dan dat hier in Eksel 👿

Ah dat verhaaltje kan ik mij nog goed herinneren van op de bbq, afkeuring omdat je omtrek een frits te klein was, je zou maar eens iets sneller kunnen optrekken dan de theorie, mag niet hé 😀

Omtrek te groot ok, is nog over te discusiëren maar te klein 🙄

Tja, ik ben van de week ook nog naar de keuring geweest met een 3.2 C2 turbolook van 84, zonder probleem gekeurd met de 17″… en dan nog hier in Alken, gekend om moeilijk te doen…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.