batterij


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • batterij van 3.2 is stuk staat 66ah op, nu heb ik er nog 1 staan van 80ah 620A, mag ik deze ook gebruiken of kan ik hiermee de alternator of iets anders stukdoen.
    bedankt

    Geen probleem de zwaardere te monteren.
    De alternator kan die 80ah best aan hoor 😉

    een 88 ah was zelfs een originele optie 😉

    ok , vriendelijk bedankt

    Anoniem

    M.i. kan een zwaardere batterij nooit kwaad. Het duurt alleen wat langer vooraleer ze voor 100% opgeladen is. Maar het duurt dan ook langer vooraleer ze leeg is en ze kan gedurende een bepaalde tijdsspanne ook meer stroom geven dan een lichtere. De Ah die ze kan geven is haar output (ontladen). De input (opladen) heeft daar niets mee te maken.

    Als ik het fout heb hoor ik het nog wel van andere experts…

    Met deze batterij kan je niets fout doen zoals Chris stelt, maar ik dacht wel dat je altijd op het tweede cijfer moet letten de 620A. Dat is wat ze de “cranking ampères” noemen dacht ik; het geweld dat losgelaten wordt als je start. Hoog is goed voor sterke starts maar te hoog is nefast voor de starter en de relais naar de starter. Met 620 zit je wel goed.

    Sterkere batterijen waren zeker opties bij aankoop. Ik zie het zelfs vandaag in de optielijst van een nieuwe Cayman staan.

    Klopt mijn uitleg of moet ik van de wiet blijven?

    Michel

    [quote=”Vereeken”:2p9vxya1]Klopt mijn uitleg of moet ik van de wiet blijven?

    Michel[/quote]

    😆 😆 😆 😆 😆

    Allé vooruit. Maar voor wat staat dit 620A dan ?

    Michel

    Anoniem

    [quote=”Vereeken”:1mjhvovv]Allé vooruit. Maar voor wat staat dit 620A dan ?

    Michel[/quote]
    Noemen ze dat niet de “startcapaciteit” van de batterij ?

    Anoniem

    [quote=”Vereeken”:3ne3ibuz]… maar ik dacht wel dat je altijd op het tweede cijfer moet letten de 620A. Dat is wat ze de “cranking ampères” noemen dacht ik; het geweld dat losgelaten wordt als je start. Hoog is goed voor sterke starts maar te hoog is nefast voor de starter en de relais naar de starter.

    Klopt mijn uitleg of moet ik van de wiet blijven?[/quote]
    Had je dan zoveel gerookt toen je dit schreef ? 😆 😆 😆

    Nu, ik denk er echter wel anders over. De stroom wordt bepaald door de starter, niet door de batterij. Ik heb er geen idee van hoeveel stroom er door een starter gaat. Maar als je starter vb. 100A nodig heeft zal hij 100A vragen. Heeft hij 200A nodig zal hij 200A vragen. Kan je batterij die 100A of 200A leveren dan is alles in orde. Kan ze dat niet dan raakt je starter niet rond.
    M.i. is die 620A de maximale stroom die de batterij (evt. dan nog alleen maar gedurende een korte tijdsspanne, geen uur dus 🙄 ) kan leveren. Dus zit je met een starter die absoluut 800A nodig heeft om rond te geraken dan ben je met een batterij van 620A niets, kan je er amper mee starten.

    [quote=”fdeville”:1jepv0p1][quote=”Vereeken”:1jepv0p1]Allé vooruit. Maar voor wat staat dit 620A dan ?

    Michel[/quote]
    Noemen ze dat niet de “startcapaciteit” van de batterij ?[/quote]

    Voilà dus toch de “cranking capacity” = startcapaciteit. Het vermogen dat de batterrij maximaal aan de starter kan geven. To crank is starten.
    Opgezocht op Pelican. De 620 is het belangrijkste getal. Afhankelijk van je starter op je 911 dien je dit te beperken. 620 is Ok 720 mag ook alles daarboven geeft extra belasting op de starter en relais.
    Daarom ook dat het trukje met vorkheftruk batterijen niet altijd zinvol is die hebben veel ah (uithouding) maar vaak een lage a (piekcapaciteit.)

    Michel

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.