Batterij GT3

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • gezien de winterperiode en omdat ik met een gebroken been id zetel lig en dus min 2-3mnd niet ga kunnen rijden met de porsche vroeg ik me af of het nuttig is om hem aan de druppellader te leggen.

    hij is van sept 2009, 18k km en wordt hoofdzakelijk gebruikt voor langere ritjes dus niet enkel 2km boodschappen ofzo, dus volgens mij is de batterij wel optimaal, maar wegens stilstand informeer ik toch liever es…

    vanaf welke termijn zou het dus best zijn hem aan de druppellader te leggen en is dit een gewone zoals van een 12v motorfiets of moet dit een zwaarder toestel zijn?

    grtz
    René

    door de electronica loopt ze op een goei twee weken leeg
    na 1 week niet gebruiken mag em aan de druppellader
    als ik de mijne op zondag wegzet kan ikem op vrijdag al niet meer met de afstandsbediening openen.

    veel beterschap met je been

    druppellader heeft geen enkel nadeel, zo blijft je batterij in toptoestand, als je kijkt wat zo een ladertje kost ivm een nieuwe batterij 😯
    beterschap met je gebroken been

    PT

    Voorbeeld :
    http://www.ctek.com/en-gb/consumer/mxs-3600.aspx

    Prijs / kwaliteit een prima toestel, verkrijgbaar in de meeste gespecialiseerde autoshops.

    Ik gebruik deze voor de P en voor mijn moto.

    Indien diene druppellader aansluiten te veel werk is wil ik er gerust enkele maanden mee rond rijden hoor! 😆 😆 😆

    Heb ook een CTEK 3600; werkt prima. Aangekocht bij caravanmover.nl – voordeliger in prijs ondanks de verzendkosten.(2 dagen levertijd !)

    luc993cabrio schrijft:

    Indien diene druppellader aansluiten te veel werk is wil ik er gerust enkele maanden mee rond rijden hoor! 😆 😆 😆

    haha ja dat was ongeveer het eerste dat een 20-tal maten ook al gezegd hebben dus aan piloten zeker geen tekort 😆

    maaaaar kga dan toch de batterijlader overwegen denk ik 😉

    René schrijft:

    haha ja dat was ongeveer het eerste dat een 20-tal maten ook al gezegd hebben dus aan piloten zeker geen tekort 😆
    maaaaar kga dan toch de batterijlader overwegen denk ik 😉

    jaja een druppellader is een héeeel goed alternatief voor de vrijwillige piloten. Ik heb zo’n c-tek 7000 die ook als 12v voeding kan dienen en ben er zeer tevreden van.
    … en vergeet niet je bandendruk tijdelijk te verhogen om ook deze in tiptop conditie te houden.

    waarom bandendruk verhogen? (en met hoeveel?)

    Ik zie wel als hij een tijdje stilstaat dat ik wat ‘druk’ kwijt ben, maar zet ze dan altijd onmiddelijk op de goede druk en zo weet ik ook dat ze altijd goed staan.

    enlighten me please 🙂

    Anoniem

    Oei, gebroken been, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Pre-nieuwjaarsfeestje? 😀 Als het een troost mag zijn, prima timing = winterperiode 😉 , gisterenavond nog achter de strooikar naar huis moeten rijden.
    Alvast beterschap!

    Batt is zonder lader bij mij ook na +/-2 weken leeg. En oppompen van de banden helpt idd een beetje tegen het vlakken, beste is nu en dan eens de wagen verrollen.

    Anoniem

    Die leeglopende batterijen is dat een nieuwe kwaal van Porsche ❓
    Mijn 911/1986 start na 2 maanden gewoon hoor, staat wel een nieuwe batterij in.
    Ook mijn BMW, heeft na mijn operatie ook 5 weken stilgestaan.
    Geen probleem om hem te starten na die stilstand.
    De motor wilde daarentegen niet direct mooi lopen, duurde halve minuut.

    Ik heb ook constant een druppellader aan de 993 hangen, als ik het niet doe is de batterij na +/- 2 weken leeg. er zit wel nog een vv3 alarm op en dat verbruikt ook steeds.
    Door mijn druk beroepsleven kan ik maar enkel maar soms in de weekend rijden en dit is voor mij de beste oplossing, de wagen start steeds op volle kracht zelf na verschillende weken stilstaan en de prijs van zo een druppelader weegt niet op tegen de ergernis als hij dan niet wil starten op het moment dat ge eens vrij zijt.

    Anoniem

    Ik heb zelf ook een druppel lader, die gebruik ik meestal voor de batterijen van mijn machines goed te houden.
    Heb de porsche er ook al eens aangehangen, gaf na een halve dag al aan dat ze vol was.
    Dus die loopt niet snel leeg.

    Heb je geen afkoppeling van het electrisch circuit op de GT3 of is dat alleen op de RS?

    Anyway, ik heb een gel battery in de C3. Prima en licht gewicht en in de garage draai ik gewoon de rode sleutel om en voila- alles in orde.

    Groetjes,

    Bert

    besteld:
    Aantal Productomschrijving Bestnr. Stuksprijs Prijs
    1 stuk(s) Ctek automatisch acculader Multi XS 4003 857185-8J 74,99 EUR 74,99 EUR
    De leverbare producten ontvangt u binnen 2 tot 4 werkdagen. Subtotaal 74,99 EUR
    Verzendkosten 6,95 EUR
    Totaal 81,94 EUR

    bij Conrad online winkel…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.