blijft niet stationair draaien

Home Forums Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 blijft niet stationair draaien

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • heb hem juist groot onderhoud gegeven en nu blijft hij nemeer stationair draaien en de kleppen tikke redelijk hard maar zuigers raken kleppen nochtans niet want heb hem 2 keer met de hand rond gedraaid en hoorde niks en de merktekens komen dan ook nog uit.

    Waar kan dit allemaal aan liggen?

    als je geen gas geeft zakt hij gewoon in toeren en valt gewoon stil 😕

    kan niemand mij helpen?

    Wat heb je juist uitgevoerd van werken aan je wagen ?

    [quote=”RSR”:1m1yzzvd]Wat heb je juist uitgevoerd van werken aan je wagen ?[/quote]

    nieuwe burages gestoken en dan nieuwe oliefilter en riemen en spanrollen en bougie’s.

    Als hij valse lucht zuigt achter luchtmassameter kan dat daar aan liggen of niet?

    [quote=”wekki”:2c4p3ht2][quote=”RSR”:2c4p3ht2]Wat heb je juist uitgevoerd van werken aan je wagen ?[/quote]

    nieuwe burages gestoken en dan nieuwe oliefilter en riemen en spanrollen en bougie’s.

    Als hij valse lucht zuigt achter luchtmassameter kan dat daar aan liggen of niet?[/quote]

    Idd valse lucht achter de meter kan het probleem zijn, maar ben je zeker dat alles goed is gemonteerd kwa riem enzo ? Zeker als je verteld dat de kleppen tikken dan denk ik eerder aan de riem die niet goed op zijn punten is gemonteerd.

    Luc

    [quote=”RSR”:3aq92df3][quote=”wekki”:3aq92df3][quote=”RSR”:3aq92df3]Wat heb je juist uitgevoerd van werken aan je wagen ?[/quote]

    nieuwe burages gestoken en dan nieuwe oliefilter en riemen en spanrollen en bougie’s.

    Als hij valse lucht zuigt achter luchtmassameter kan dat daar aan liggen of niet?[/quote]

    Idd valse lucht achter de meter kan het probleem zijn, maar ben je zeker dat alles goed is gemonteerd kwa riem enzo ? Zeker als je verteld dat de kleppen tikken dan denk ik eerder aan de riem die niet goed op zijn punten is gemonteerd.

    Luc[/quote]

    als ik hem met de hand rond draai, dan raakt hij toch geen kleppen (hoor dan toch niks)

    [quote=”wekki”:2dldjlnv][quote=”RSR”:2dldjlnv][quote=”wekki”:2dldjlnv][quote=”RSR”:2dldjlnv]Wat heb je juist uitgevoerd van werken aan je wagen ?[/quote]

    nieuwe burages gestoken en dan nieuwe oliefilter en riemen en spanrollen en bougie’s.

    Als hij valse lucht zuigt achter luchtmassameter kan dat daar aan liggen of niet?[/quote]

    Idd valse lucht achter de meter kan het probleem zijn, maar ben je zeker dat alles goed is gemonteerd kwa riem enzo ? Zeker als je verteld dat de kleppen tikken dan denk ik eerder aan de riem die niet goed op zijn punten is gemonteerd.

    Luc[/quote]

    als ik hem met de hand rond draai, dan raakt hij toch geen kleppen (hoor dan toch niks)[/quote]

    Dan zit er ook geen oliedruk op de klepstoters, dus volgens mij 1 tand te vroeg of 1 te laat. Ik zou er zeker niet met rijden maar eerst alles eens goed nazien voor alles stuk is.

    [quote=”RSR”:2my54t00][quote=”wekki”:2my54t00][quote=”RSR”:2my54t00][quote=”wekki”:2my54t00][quote=”RSR”:2my54t00]Wat heb je juist uitgevoerd van werken aan je wagen ?[/quote]

    nieuwe burages gestoken en dan nieuwe oliefilter en riemen en spanrollen en bougie’s.

    Als hij valse lucht zuigt achter luchtmassameter kan dat daar aan liggen of niet?[/quote]

    Idd valse lucht achter de meter kan het probleem zijn, maar ben je zeker dat alles goed is gemonteerd kwa riem enzo ? Zeker als je verteld dat de kleppen tikken dan denk ik eerder aan de riem die niet goed op zijn punten is gemonteerd.

    Luc[/quote]

    als ik hem met de hand rond draai, dan raakt hij toch geen kleppen (hoor dan toch niks)[/quote]

    Dan zit er ook geen oliedruk op de klepstoters, dus volgens mij 1 tand te vroeg of 1 te laat. Ik zou er zeker niet met rijden maar eerst alles eens goed nazien voor alles stuk is.[/quote]

    ik rij er niet mee tot alles inorde is zalle, daar mag je gerust in zijn en ga alles nog is nakijken tot ik zeker ben dat het tegoei is.
    Maar op het nederlandse porsche forum vertelde men dat het streepje op het vliegwiel niet te vertrouwen was en dat er op de krukas polie ook een streepje zou staan.

    Klopt dat of niet?

    heb juist nog is aan’t nakijken geweest (heb tem nemeer gestart zalle).
    Maar de riem ligt juist vliegwiel ligt op het merkteken en de nokkenas ook.

    Maar heb wel een scheurtje gevonden in den darm die luchtmassameter verbind met het gasklephuis.
    (dus achter de luchtmassameter).
    Kan dat er mee te maken hebben?
    Zou ik tem terug proberen te starten als ik er andere tussen zet of …?

    [quote=”wekki”:1n9soo1p]heb juist nog is aan’t nakijken geweest (heb tem nemeer gestart zalle).
    Maar de riem ligt juist vliegwiel ligt op het merkteken en de nokkenas ook.

    Maar heb wel een scheurtje gevonden in den darm die luchtmassameter verbind met het gasklephuis.
    (dus achter de luchtmassameter).
    Kan dat er mee te maken hebben?
    Zou ik tem terug proberen te starten als ik er andere tussen zet of …?[/quote]

    Dat heeft niets met je tikken te maken

    [quote=”wekki”:1xncmxb0]heb juist nog is aan’t nakijken geweest (heb tem nemeer gestart zalle).
    Maar de riem ligt juist vliegwiel ligt op het merkteken en de nokkenas ook.

    Maar heb wel een scheurtje gevonden in den darm die luchtmassameter verbind met het gasklephuis.
    (dus achter de luchtmassameter).
    Kan dat er mee te maken hebben?
    Zou ik tem terug proberen te starten als ik er andere tussen zet of …?[/quote]

    Idd er staat nog een streepje vooraan op de as en dan boven aan de ontsteking. Maar heb je niets afgetekend voor dar je de riem hebt gedemonteerd ?Het probleem is dat in van hier niet kan zien wat er juist niet goed staat of wat er nog kan fout zijn.

    [quote=”RSR”:3nrdje5q][quote=”wekki”:3nrdje5q]heb juist nog is aan’t nakijken geweest (heb tem nemeer gestart zalle).
    Maar de riem ligt juist vliegwiel ligt op het merkteken en de nokkenas ook.

    Maar heb wel een scheurtje gevonden in den darm die luchtmassameter verbind met het gasklephuis.
    (dus achter de luchtmassameter).
    Kan dat er mee te maken hebben?
    Zou ik tem terug proberen te starten als ik er andere tussen zet of …?[/quote]

    Idd er staat nog een streepje vooraan op de as en dan boven aan de ontsteking. Maar heb je niets afgetekend voor dar je de riem hebt gedemonteerd ?Het probleem is dat in van hier niet kan zien wat er juist niet goed staat of wat er nog kan fout zijn.[/quote]

    neen niets van afgetekend, denk je echt dat zuigers tegen de kleppen zouden komen tijdens het tikken?

    kan hem mischien nog is proberen te starten en een filmpje maken dan hoor je het.
    Als ik motor zen leven er niet mee riskeer.
    En anders moet ik wachten tot menne boek van haynes is geleverd wordt met de post daar zulle de merktekens wel juist instaan zeker.
    Ga al is foto’s proberen te trekken van’t weekend van de merktekens allen da van op da vliegwiel da lukt ni goe.
    Of heb jij mischien foto’s ervan?

    awel riem ligt juist zen er nu zeker van zalle en hem tem tejust is laten draaien se en het tikken is gedaan.
    sebiet nog die plastique kappen over de riemen se en tem staat klaar.

    Topic mag dicht

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.