Boxster S or Cayman?

Home Forums Porscheforum Technisch Algemeen Boxster S or Cayman?


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Mijn 986 Boxster (2.5) is sinds maandag verkocht.

    Aangezien ik Porsche in het hart draag, ben ik aan het uitkijken naar een opvolger. Ik heb tussen veel getwijfeld, maar de keuze is uiteindelijk beperkt tussen een 987 Boxster S (280pk) of een 987 Cayman 2.7 (245 pk).

    Gezien mijn budget (van 50 000 Eur, waar ik NIET over ga), zou het een goed uitgeruste Boxster worden (sportinterieur, xenon, PASM, sportstuur,velgen, …) of een relatief mager aangeklede Cayman (xenon, climatronic, …). En ik heb wel een zwak voor leuke foefkes ..

    Het is de bedoeling om de wagen “lang” te houden (3-4 jaar) omdat ik dit jaar ook een duplex gekocht heb.

    Wat is de beste keuze? Zou ik de 245 pk sneller beu worden dan de 280 pk? Het is een vrijetijdswagen, in de week rijd ik met firmawagen. Cabrio rijden in de zomer vind ik fantastisch leuk, maar “dicht” vond ik mijn 986 minder leuk/comfortabel rijden dan een niet-cabrio.

    Ook rekening mee houden, dat de Boxster waarschijnlijk sneller zijn waarde zal verliezen dan de Cayman .. in Duitsland vind je er al voor 42000 – 45000 Eur. Toch ook niet onbelangrijk.

    Neen, andere voorstellen moet je niet doen.

    Voor mij gaat zonder twijfel de keuze naar de Cayman

    zonder twijfel de cabrio ❗

    ik vind de “cayman” supermooi ,toch heb ik voor de “Boxster” gekozen.
    Dit is een puur peroonlijke keuze ,ik rij te graag “open” en ik ben er van overtuigd dat de 280 pk leuker is!

    …mijn standpunt ken je wel hé…wachten tot de Cayman S binnen je budget valt…nu kan het waarschijnlijk allemaal niet snel genoeg in orde geraken voor je (Boxster weg, zomer in aantocht,…)..maar als je 4j moet rijden in een wagen die je niet 100% bevalt, gewoon omdat je niet even kon wachten…dat ga je je beklagen hoor. Kameraad van mij heeft een Cayman 245pk (met Tiptronic weliswaar) en die vond hij toch niet Porsche-waardig-snel-genoeg.

    …een ander maatje heeft de “S”, en daar ben ik gezond jaloers op…super car!!! 8)

    Is eigenlijk niet echt een kwestie van wat “nu” binnen mijn budget valt. Eerder een kwestie van wat ik “in deze fase van mijn leven” wil uitgeven aan auto’s. Dat mag over een jaar niet veranderen … (Dat ZOU niet mogen veranderen ..)

    Dus binnen beide keuzes een voorkeur?

    …met wachten bedoel ik: “Cayman S zakt in prijs met de tijd” en niet “Daggie moet nog wat sparen”. Zolang zal het niet meer duren vooraleer de Cayman S sub-50k zal aangeboden worden. 8)

    Als je toch een keuze wil op het moment zou ik voor de Boxster S gaan…een Porsche moet wat punch hebben toch! 😉

    Da’s natuurlijk ook waar …

    Maar ik heb zo veel geduld dat ik op de dag dat ik hem verkocht heb, testrit gaan vragen ben bij De Boosere … en dat ze bij Carerra Motors gaan bellen als de witte Cayman te koop wordt aangeboden 🙂

    Ik zou voor een 911 gaan 😀
    Maar in deze zou ik de Cayman nemen. Vind de lijn mooier, maar das smaak hé.
    Het rijplezier is ook groter door het stijvere chassis van de coupe en dat zal het mindere vermogen wel compenseren.

    Nu is het wel een zeer persoonlijke keuze hé, als jij graag cabrio rijdt moet je voor de Boxster gaan.

    Zoals Mich al aangeeft: een beter geprijsde Cayman S zou deze topic waarschijnlijk overbodig maken 😉

    Ik sluit me volledig aan bij de vorige spreker. Ben persoonlijk nooit erg dol geweest op de Boxter. Dus de Cayman, zonder enige twijfel, zelfs al heeft die dan wat PK-tjes minder. Aan extra PK-tjes bij een wagen wen je snel, voor de schoonheid blijf je vallen, dus… 😉

    zoals sommigen weten reed ik tot voor kort met een Boxster S (252pk), en ik heb ook via mijn garage in Knokke met de Cayman 2.7 kunnen rijden.

    Mijn eerlijke mening? De Boxster biedt nog steeds dat ietsje meer, zijnde het open rijden. Dat stijvere chassis (wat uiteraard wel klopt) is allemaal mooi en wel… als je over de Nordschleife aan het donderen bent! Wie zegt dat hij of zij in ons dagdagelijks verkeer dikwijls de limieten van een Boxster, S of niet, regelmatig tegenkomt, die wil ik nog eens tegenkomen! Zulke toogpraat horen we regelmatig… maar de werkelijkheid is toch dikwijls anders…

    Ik geef graag toe dat op circuit, de limieten van een Boxster inderdaad (ook door mij) voelbaar waren wat chasisstijheid betreft, doch de Cayman zal ongetwijfeld ook menig 911 rond zijn oren zien vliegen, so…? Wij zijn geen autojournalisten die eens een toertje op circuit rijden, en er dan ‘de beste’ uitpikken (er al vanuitgaand dat ze weten waarover ze schrijven!). We zijn mensen die dagdagelijks (als het even kan) in verkeer rijden waar slechts een fractie van het potentieel van onze auto’s al je rijbewijs en een fortuin kan kosten (vooral dat laatste blijkt belangrijk te zijn!), zelfs ‘s nachts. En een Boxster overschrijdt deze limieten ook al… ruimschoots… Dus dan blijft er, buiten uiteraard persoonlijke voorkeuren wat looks betreft, vooral het extraatje van dat heerlijke open rijden…

    Ik heb met beide gereden, en heb mijn Boxster S echt graag gehad, no doubt. MAAR… ik ga eerlijk zijn… zelfs al had ik nu geen kindje op komst, wat een extra zitplaatsje welkom maakt, mijn volgende keuze met een gelijkaardig budget als dat van jou zou ook toch weer een 2ehands 911 geweest zijn!! Misschien voor dat vleugje neuroticisme om toch weer een ‘911’ te hebben? Misschien voor dat iets mooie geluid (met sportdemper)? Misschien voor die net iets betere restwaarde? Misschien omdat het gewoon een 911 is? Misschien om een beetje van al deze redenen… maar misschien toch ook voor jou het overwegen waard?? Time will tell… maar voor een particulier vind ik de aankoop van een nieuwe wagen sowieso geen goede investering. Ik weet niet hoe het in jouw geval is, maar weet dat de eerste jaren de grootste waardedaling laten optekenen… ook bij Porsche! Wie een Porsche van een jaar of 4 van de eerste eigenaar koopt, en hem goed blijft onderhouden, zal bij latere doorverkoop de minste waardedaling moeten slikken hebben… Misschien dat ook dit het overwegen waard is… zeker bij dergelijke bedragen!! De standaard 2.7 Cayman is weer typisch ‘Duits standaard’; je mag al blij zijn dat er 4 wielen opzitten. Een Cayman met een mooi metaalkleurtje, fraaie velgen en enkele andere toeters en bellen kost al snel tegen de 60.000 euro aan, en dan zit je al weer in de buurt van een Cayman S… of de prijs van een 996 4S of zelfs GT3 als je een beetje uitkijkt… en dan is mijn keuze heeeel snel gemaakt.

    Maar hoe dan ook, het is jouw keuze, jij moet je er goed bij voelen, ongeacht het budget… en daarbij; “moeten” kiezen tussen enkele Porsches… geef toe… er zijn ergere problemen… 😉

    porschky: vind ik eigenlijk heel mooi uitgelegd. Ik denk dat ik je tekst nog aantal keer ga lezen 🙂 Ik heb in mijn leven, nog maar 1 keer op circuit gereden en dat was dan aan lage snelheid. Dus dat mag geen argument zijn. Ik geniet wel van een beetje snelheid en respons … Maar buiten “eens proberen” heb ik geen circuitdromen.

    Ideaal zou zijn, mocht ik met beide wagens een testritje kunnen maken en de rij-ervaring “beleven”. Maar ik weet niet direct waar ik daarvoor moet aankloppen. De meeste handelaars zijn niet zo happig om een 25jarige in een wagen van die prijsklasse te zetten.

    Een 911 996 spreekt mij persoonlijk minder aan. Ik vind het een heel knappe wagen, daar niet van. Maar dan zit weer in hetzelfde interieur als mijn 986 en dan heb ik opnieuw dezelfde snuit. Met een 996 heb ik al aantal keer gereden, en dat rijdt absoluut leuk. Maar ik wil het moderne van de 987/997, zeker binnenin.

    [quote=”Daggie”:2boiff47]Maar ik weet niet direct waar ik daarvoor moet aankloppen. De meeste handelaars zijn niet zo happig om een 25jarige in een wagen van die prijsklasse te zetten.
    [/quote]

    Het zou in elk gevalmakkelijker zijn geweest moest je er met je Boxster aangekomen zijn.
    Nu denken ze idd dat er weer eentje druk doend wat Porsche wil rijden en niet kopen

    ik vind de cayman , veel en veel mooier dan de boxster, maar das mijn smaak… de witte cayman is op dit moment de mooiste die er is, zeker als je daar de mooie spoilerset van techart opzet ./.. grrrr hubba hubba

    WB

    Hey Daggie 🙂 Ik vertrek vanavond naar Oostenrijk skiën en daar ik pas uit de plaaster ben zal ik wel véééél tijd hebben om eens over je dilemma na te denken. Ik denk dat ik persoonlijk uiteindelijk toch voor de boxster S zou gaan in een andere kleur dan mijn zwart boxsterke van nu dan, zeker omdat ik toch ook al een vijftien jaar cabrio/targa rijd.
    Een oplossing is natuurlijk ook de boxster S met een Cayman dak in de winter!!!!!!!!Is dat geen subliem idee……. 😆 😛 ) ?:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.