boxster S

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
  • GSW

    hey,

    ik ga van de week eens gaan zien voor een Boxster S van 2000. Heeft er iemand een gedacht waar ik op moet letten?

    Grtz Bob

    Alvast bedankt!

    ben hier nog maar pas nieuw …
    dus misschien maar een grappig antwoord alhoewel …
    misschien op de prijs letten????
    😆
    BB72

    GSW

    hehe 😆

    grtz

    WB

    Je bedoelt waarschijnlijk typische kwaaltjes voor de boxster hoewel ik het antwoord van hierboven best leuk vond 😆 .

    Een zeer typisch verschijnsel is roestvorming onder het slotplaatje aan de deurstijl van de bestuurderskant.
    Verder zou ik letten op de staat en het goed openen en sluiten van het dak. Ook luisteren bij rijden of het dak niet te veel geluid maakt aan de carrosserie wat kan duiden op beschadiging/vervorming bij openen of sluiten.

    Er mag volgens mij absoluut geen oliespoor(tje) te zien zijn. Problemen met krukaskeerring zijn bij de 996 veelvuldig besproken en je boxster zal er ook maar last van hebben.

    Verder de keuze tussen tip en manueel schakelen. Heb voor de tiptronic gekozen, enerzijds gemakkelijk, anderzijds toch minder sportief vind ik.

    Facturen en onderhoudsboekje vragen en nakijken…

    Kilometers, heeft hij groot onderhoud reeds gehad, dit gebeurt namelijk bij 80.000 of 100.000km en kan je wel wat geld kosten/besparen.

    Is de luchtmassameter al eens vervangen geweest want die gaat meestal ook zo’n 100.000km mee en is dan aan vervanging toe (ongeveer €800) geloof ik.

    Verschil in accessoires als boordcomputer ed kan bij de P een groot verschil opleveren!!!!!

    Ik zou ook goed kijken welke banden/velgen er op liggen want heb de ervaring als dit standaard is dat je toch nog zal willen wisselen en kost ook een smak geld….. 😯

    Ik zou toch een keuring bij een specialist laten doen, kost ongeveer zo’n € 125 geloof ik maar dan ben je zeker.

    Ik spreek hier wel uit ervaring met een boxster van ’98 en geen S, maar misschien ben je er toch iets mee…

    GSW

    Hartelijk bedankt voor de tips!
    Over die onafhankelijke keuring, kun je die door de VAB laten doen? Dacht ergens iets daar van gehoord te hebben. Of heeft er iemand soms een goede ervaring met één of andere keurder?

    Grtz

    Mijn 968CS is destijds VAB gekeurd.
    Ik wist toen nog niet beter
    Dit is natuurlijk ook niet slecht en beter dan niet.
    Maar een specialist kent beter de zwakke punten en let opmeer dingen dan een VAB keuring 😉

    WB

    Officiële dealer doet dit ook hoor, VAB en Touring Wegenhulp ook. Kgeloof dat de prijzen vergelijkbaar zijn, kzou dus liever bij de off.dealer gaan. Je moet de kosten wel betalen, ook al neem je de auto niet, dus je moet toch al redelijk zeker zijn. Ne bevriende carrossier kan je ook op weg helpen als je een eerste maal gaat zien….
    Let op, kheb ooit een keuring laten doen bij TW en die rekenden een vermogenstest aan hoewel ze die middelen niet hebben (de keuring bestaat uit ongeveer 3 blaren met ontzettend veel testpunten). Ben toen moeten teruggaan en heb geld wel terug gekregen, maar der zijn er die toch altijd proberen…:-( (

    GSW

    ok, bedankt!

    grtz

    Heb nog een mooie, perfekte Boxster S te koop :
    http://www.kapaza.be/detail/4367198/
    Indien hij verkocht is, koop ik terug een Boxster S maar dan de Spyder 550 versie van 2004 (beperkte reeks 🙄 ).
    De verkoop is niet dringend; over de prijs valt te praten.
    Heb al meermaals biedingen gehad van 30000 euro maar daarvoor vertrekt hij niet.
    Ik weet ook wel dat het niet de goedkoopste is…….maar goedkoop blijkt achteraf vaak dure koop.
    Onderhoud van 60.000 km is gebeurd bij Porsche Verellen. Onderhoudshistoriek uitsluitend bij off.Porsche dealer !!!!
    Dus als je een perfekte zoekt………

    GSW

    Prachtige wagen dat wel, maar de kleur is niet volledig mijn ding. I love the black one’s 🙂
    Ieder zijn meug he
    Toch bedankt voor de reactie!

    Grtz

    Heb daarvoor nog een metaalzwarte Boxster S gehad van 2000 met zwart interieur. Zwart is steeds mooi……..als ie pas gewassen is. 😉
    Vind de Boxster S nog steeds een superauto; genoeg power en een fantastische weglegging. Nooit problemen mee gehad; dus succes met je toekomstige Boxster. Enige minpunt is de versnellingsbak die wat moet opwarmen (schakelt koud wat stroef) maar dit is typisch voor de 6-bak. Go for S !!!! 😛

    [quote=”jampie”:2l4fte17]Enige minpunt is de versnellingsbak die wat moet opwarmen (schakelt koud wat stroef) maar dit is typisch voor de 6-bak. [/quote]

    Oh ja 🙄 😕
    Geen enkele keer ondervonden ❓

    WB

    Ben je al gaan kijken? Viel hij mee? Als hij bij mij in de buurt staat wik ik wel eens gaan zien (Kempen)

    [quote=”911-lover”:32rd47m0][quote=”jampie”:32rd47m0]Enige minpunt is de versnellingsbak die wat moet opwarmen (schakelt koud wat stroef) maar dit is typisch voor de 6-bak. [/quote]

    Oh ja 🙄 😕
    Geen enkele keer ondervonden ❓ [/quote]

    Is toch zo hoor; was bij allebei mijn Boxster S !! Heb wat rondgezocht op de forums hier en daar en lijkt helemaal normaal. Eens de olie in bak opgewarmd is, schakel hij als boter. Bij koudstart schakelt hij iets stroever. Helemaal geen drama, maar dit is dan ook het enige minpunt dat ik aan de 6-bak kan vinden 😆

    Weet ook een S te koop, perfect onderhouden, 1e eigenaar (vriend van uit PCT) , wel 160k!
    Zonder ook maar 1 enkel probleem.Ik weet dat ie een PSE heeft en ie is donkerblauw metaal.Voor een tel nr zend me een PB

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.