carburator op 3.0 sc

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 carburator op 3.0 sc


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • ik bezit een 911 2. 7s met een 3.0 sc motor met ssi uitlaat ingebouwd.
    Heb intresse om deze om te bouwen naar carburators ipv injectie.
    Heeft hier iemand ervaring mee, verbruik , pk’s , welke zijn de beste, waar kan je ze het beste laten plaatsen en eventuele prijs

    Heb toevallig vandaag zitten zoeken achter de prijzen van PMO’s, de carburators zijn ongeveer hetzelfde als Webers maar dan beter en nieuw 😉

    Het is al een voordeel dat je met de SSI type pré 73 zit, welke SC motor heb je? De 204 pk heeft al pistons met meer compressie, dan juist nog andere nokkenassen 😈

    Wel opletten dat je een aantal benzinefilters extra toevoegt en eens navraag doen met welke ontsteking dat je zit

    Met carburators kan je veel meer PK’s uit je motor halen dan met injectie MAAR je verbruik gaat dan wel enorm omhoog!

    Meer uitleg en details zal Luc (RSR) je wel kunnen geven…

    Ik heb een sc motor van 204 pk , maar de motor is pas een 10000 km geleden gereviseerd. Is het nodig om andere nokkenassen te steken ?
    Welk soort onsteking is het beste in samenwerking met de carburatoren

    Wat mij betreft is dit een ” BACK TO THE FUTURE ” verhaal en een hele stap achteruit, Kjetronics is optimaal in prestatie en verbruik.

    Als je dit toch onderneemt, koop dan wel splinternieuwe carburators en geen okkasies, dan ben je toch een tijdje gerust en moet je ze niet wekelijks afstellen !!

    Allee, veel plezier 😀

    Yvan

    Ik sta 100% achter ferdy zijn antwoord en zeker onthouden dat van het merk Weber nog alle stukken zijn te krijgen.

    allezins bedankt voor de reakties.
    Ga er dan zeker nog eens goed over nadenken.

    Onze 911E is ook omgebouwd naar carberateurs, maar ik weet niet hoe hij van te voren reedt.
    Dit is gedaan omdat de eerste mechanische injecties niet altijd succesvol waren. 😉

    die mfi waren zeer goed maar er zijn er weinig die ze deftig kunnen afstellen 😉

    vandaar dat ze vervangen werden door carbu’s 🙁

    Waarom geen ombouw naar efi?ik ben bezig met zo een ombouw ,ik heb
    een megasquirt computer gemaakt en ben nu bezig met de injectieleidingen
    dit systeem geeft een optimale afstelling qua verbruik en performance.

    Danny

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.