Carrera 1988 Verjongingscuur.

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Carrera 1988 Verjongingscuur.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Als nieuwkomer op deze site graag een vraagje :
    Ik bezit sinds 5 jaar een Carrera 3,2 van 1988, de wagen heeft 131.000 Km, de eerste eigenaar is een goede vriend van me en ik ken de wagen sinds de eerste Km. Daarenboven draait hij zoals een nieuwe (geen olieverbruik en prima optrekken).Ik wil dus liefst niets aan de motor wijzigen, behoudens een inox-uitlaat en inox-by-pass, die ik verleden jaar heb laten plaatsen.
    In vele forums spreekt men van het opdrijven van de motor, maar ik ga ervan uit dat een vermageringscuur van de wagen meer voordelen heeft (qua prijs en minder slijt door de gewichtsbesparing) en dit komt eveneens de remmen ten goede. De voorste en achterste bumper die wegen reeds een paar kilo’s,, net als de elektriche zetels, de deuren en het kofferpaneel.
    Heeft iemand reeds zijn auto “verlicht” door carbon-elementen te plaatsen en onder welke voorwaarden (prijs, gewichtsbesparing en waar?)
    Ik dank U allen voor uw interesse en gefeliciteerd voor deze site van porschefanaten.

    Hallo, welkom op dit forum!
    Persoonlijk zou ik deze wagen volledig in originele staat laten… Zo zal hij ook zijn waarde behouden. Als je een aantal PK’s méér wilt, zullen er hier op het forum wel heren zijn die u daar meer kunnen over vertellen.
    Succes ermee!
    P.

    Welkom!

    Ik sluit me volledig aan bij Pascal: origineel houden!
    Die paar “Pk’s extra” door gewicht-winst ga je niet direct merken en indien wel ben je ze snel gewoon.
    Komt in ieder geval de waarde van je P niet ten goede.

    gebruik de zoekfunctie en je zal wel het een en het ander vinden hier op het forum.

    Een foto mag altijd 😉

    Van harte welkom hier.
    Ik sluit me ook aan bij de vorige posters.
    Zo’n wagen zoals beschreven door je zou ik zeker niet gaan verbouwen.

    WB

    Kheb mijn 3.2 targa (trouwens ook bijna in perfecte staat, wel meer km) zo’n twee jaar geleden verkocht voor zo’n € 14.000 en heb er eigenlijk al veel spijt van gehad als je ziet hoe die 3.2 toch hun waarde houden, zelfs nu in prijs stijgen de laatste jaren. Kzou hem ook zo origineel mogelijk houden, maar ja, das ieder zijn keuze eh….alvast veel plezier er mee!!

    Zelfde geachte heb ik al een tijd Wim.
    Mijn Targa (bijna zelfde aantal kilometers) is ook “te geodkoop” weggegaan ( 15000€ )

    mijn 3.2 tje ook … Als ik de plaats had, had ik hem (ze) nu nog staan! 😕

    origineel houden zou ik ook zeggen

    ik heb indertijd ook het aanbod gehad om mijne 3.0 sc om te bouwen naar een 964 look en heb dat toen niet willen doen nu 10 jaar later heb ik er nog steeds geen spijt van

    heb ondertussen al een zeer goed bod gehad om hem te verkopen maar ik heb het afgewezen

    [quote=”the body docter”:2rgu5jqg]origineel houden zou ik ook zeggen

    ik heb indertijd ook het aanbod gehad om mijne 3.0 sc om te bouwen naar een 964 look en heb dat toen niet willen doen nu 10 jaar later heb ik er nog steeds geen spijt van

    heb ondertussen al een zeer goed bod gehad om hem te verkopen maar ik heb het afgewezen[/quote]

    nooit ombouwen naar een nieuwer model ( mijn gedacht ) ,als je deze auto koopt om te verkopen ,ORIGINEEL houden , ik daarentegen heb mijn 3.2 niet gekocht om te verkopen en maak “ZE” voor mij zo origineel mogelijk.
    Na veroop van tijd zal “ZE” er dan ook uitzien als een ’73 CARRERA …
    Bij Porsche in Stuttgart zelf zijn ze zeer blij met hoe origineel mogelijk , daar maken ze een sterk punt van “het kan niet gek genoeg” want wij zullen het proberen te realliseren.
    Juist terug van Stuttgart en wat in vele gevallen “origineel” word genoemd is bij de fabriek gewoon “standaard”
    Maar zo heeft ieder zijn mening , en dit was de mijne .

    best es op Pelicanparts.com forum gaan
    stukken technischer, en veel meer volk die al backdates achter de rug hebben….

    als je voor je zelf bezig bent, dan doen
    kheb ook zoiets op mijn to-do lijstje, backdate cosmetisch maar ook de motor naar mfi ombouwen…
    maar niet voor meteen, eerst verhuizen en dergelijke

    Hartelijk bedankt voor uw antwoorden, ik ben ook voor het behouden van de oorspronkelijke opties en wagenbeschrijving maar ik was benieuwd uw reacties te lezen betreffende de aktuele trent betreffende het opdrijven van de motor alhoewel door gewichtsverlies dezelfde resultaten kunnen bekomen worden.
    Veel rijplezier voor U allen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.