Cayenne Turbo X51

Home Forums Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Cayenne Turbo X51

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Beste mede-forumleden,

    Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar uiteindelijk ben ik toch op dit forum terecht geraakt. 8)

    Ik ben altijd al een autofreak geweest en heb me enkele maanden geleden een Cayenne turbo gekocht van 11/2005 met een sportkit erop. Het is de X51 (denk ik) upgrade die het vermogen op 500pk brengt en het koppel op zo’n 700Nm. Mja, het is een beetje een beest om het met een understatement te zeggen. Wagen heeft nu 90.000km en is echt in topstaat.

    Eerlijk gezegd ben ik niet weg van de looks van de Cayenne, maar voor mij is het een compromis tussen sportiviteit en gebruiksgemak. Ik moet regelmatig spullen vervoeren en met een 4S (die ik eigenlijk wilde) is dit toch niet vanzelfsprekend.

    De wagen is zilverkleurig met zwartlederen interieur. Wagen is zo goed als full-option (tot dubbel glas toe 😉 ).

    Aangezien de velgen wat te lijden hebben gehad zou ik deze graag laten reconditioneren. Verder ga ik er niet teveel aan doen. geen brulpijp voor mij. Bij goed doortrekken klinkt die standaard al meer dan luid genoeg imho. 😛

    Groeten,

    Johan

    Felicitaties met je aankoop JvD, zal inderdaad niet makkelijk zijn om jou voorbij te gaan in het optrekken…

    Mijn vrouwtje is ook altijd over Cayenne bezig maar wil zeker niet dat ik ooit mijn cabrio weg doe. We zullen wel zien als 2de kindje eraan komt 😉

    Welgekomen en proficiat met je ferme Cayenne!

    (heb vroeger nog met een gewone Cayenne gereden en dacht dat daar ook een sportknop opzat en bij accelereren klonk die ook al heel lekker :))

    grtz
    René

    Foooooootttoooooooooosssssssssssssss 😆 😆 😆

    Wim

    Welkom, en veel plezier met je aanwinst. 8)

    inderdaad een beest
    proficiat veel geluk en welkom 😉
    foto foto foto

    Merci voor de vriendelijke reacties. Foto’s heb ik nog niet. Zal er binnenkort werk van maken, maar moet hem eerst eens deftig wassen. En dat is een hele klus… 😉

    @René:

    Op mijn CTT zit geen sportknop, hoor. Dat zou er misschien een beetje over zijn. 😉

    Heb wel gemerkt dat als je de PSM uitschakelt, de wagen veel sportiever rijdt. Niet alleen worden de rijhulpsystemen ‘uitgeschakeld’, het schakelen gebeurt later en de gasrespons is agressiever. Ook vertrek je vanuit 1e ipv 2e versnelling. De rit wordt er maw nog een pak leuker door. 8)

    Setakira schrijft:

    Felicitaties met je aankoop JvD, zal inderdaad niet makkelijk zijn om jou voorbij te gaan in het optrekken…

    Mijn vrouwtje is ook altijd over Cayenne bezig maar wil zeker niet dat ik ooit mijn cabrio weg doe. We zullen wel zien als 2de kindje eraan komt 😉

    Mij werd al duidelijk gemaakt dat kindjes en Porsche geen werkbare combinatie is. Nog eventjes genieten… 😉

    met een 911 kun je ook je vrouw thuis laten 😆 😈 😆

    Welkom en proficiat met je nieuwe aanwinst ❗
    Heb de Cayenne turbo altijd al een zalige bak gevonden, en dan nog met de upgrade naar 500 paardjes… lekker 8)
    Veel kuis- en rijgenot 😉

    Anoniem

    Welkom JvD!

    Beetje krap zitten tussen die 500 paardekes zekers?

    Anoniem

    JvD schrijft:

    Mij werd al duidelijk gemaakt dat kindjes en Porsche geen werkbare combinatie is. Nog eventjes genieten… 😉

    Alles gaat, maar vanaf een zekere leeftijd begint het idd wat krap te worden. De mijne zijn nu 6 en 7 en het begint te spannen, zeker met 4 in de wagen. Daarom dat ik zo al enkele keren mijn oog heb laten vallen op een Cayenne, voor dezelfde redenen als jij : compromis ts sportiviteit en bruikbaarheid. Maar ik ben wat bang voor het verbruik. Ik zie nu niet echt op een litertje meer of minder (de 996 zit toch niet ver van de 15L/100km bij wat vlottere rijstijl), maar van de Cayenne hoor je de wildste verhalen, cijfers tot 25L/100km, en dat vind ik er wat over. Heb jij al cijfers die je kan delen ?

    fdeville schrijft:

    JvD schrijft:
    [quote]
    Mij werd al duidelijk gemaakt dat kindjes en Porsche geen werkbare combinatie is. Nog eventjes genieten… 😉

    Alles gaat, maar vanaf een zekere leeftijd begint het idd wat krap te worden. De mijne zijn nu 6 en 7 en het begint te spannen, zeker met 4 in de wagen. Daarom dat ik zo al enkele keren mijn oog heb laten vallen op een Cayenne, voor dezelfde redenen als jij : compromis ts sportiviteit en bruikbaarheid. Maar ik ben wat bang voor het verbruik. Ik zie nu niet echt op een litertje meer of minder (de 996 zit toch niet ver van de 15L/100km bij wat vlottere rijstijl), maar van de Cayenne hoor je de wildste verhalen, cijfers tot 25L/100km, en dat vind ik er wat over. Heb jij al cijfers die je kan delen ?[/quote]

    Wel, het verbruik is dé issue bij deze wagen, natuurlijk. De aankoopprijs valt wel mee, maar de dagelijkse kost is nogal hoog. Als je een beetje doorrijdt, zit je snel op 30L. Dit is met de upgrade natuurlijk.

    De CTT is tevens verlekkerd op remmen en banden. Ik heb enkele weken geleden mijn voorste remschijven en blokken laten vervangen wegens piepend geluid rechtsvoor. Zonde want ze waren nog maar een half jaar oud. Blijkbaar was er ergens een steentje oid tussen geraakt en had de rem beschadigd. Soit, dat grapje heeft me een kleine 3000€ gekost.

    Het is een zware wagen met een dikke motor. Hier zijn sowieso hoge kosten aan verbonden. Ik wist het op voorhand, maar toch deed het pijn. Tja, slikken, betalen, nog eens slikken en naar huis knallen. 😉 Op een verantwoorde manier uiteraard. 😆

    Proficiat met de aankoop. Moet gewoon zalig zijn om met zo een zware en grote wagen zo vooruit te kunnen gaan. 30 liter is dan wel even slikken. BIV en rijbelasting is één zaak, maar elke keer de benzinetank gaan vullen wetende dat die snel leeg is 😥 Maar de pakken plezier die je terug krijgt maken wel veel goed 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.