compressor voor aan wagen te werken

Home Forums Porscheforum Technisch Algemeen compressor voor aan wagen te werken


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Hallo, ik wist niet direkt waar ik mijn vraag moest stellen, daarom plaats ik ze hier, hebben hier doe het zelfers een compressor voor aan julie P te werken, ik zag dat ze in de makro een rechtstaand model in aanbieding hebben, ik zou hem willen gebruiken voor allerhande zaken, kleine spuitwerkjes, polijsten, losmaken van onderdelen, enz …

    Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

    Thanks, Peter

    Specifieer u vraag eens aub, ik heb hier een compressor, is altijd handig om dingen te spuiten, door te blazen met perslucht, banden op te pompen en nog veel meer.

    Gaat het over deze ?

    Verticale compressor

    50 l – aanzuigcapaciteit: 360 l/min. – debiet: 240 l/min. – max. druk: 8 bar – verrijdbaar – met dashboard – 2 jaar garantie
    129,-

    Wel debiet van 240l/min is niet voldoende om een slagmoersleutel te gebruiken de heeft dan ook 650l/min nodig. Maar voor hobby is hij wel goed en netjes

    [quote=”924″:1u163hea]Specifieer u vraag eens aub, ik heb hier een compressor, is altijd handig om dingen te spuiten, door te blazen met perslucht, banden op te pompen en nog veel meer.[/quote]

    Hi 924, de gegevens van de compressor zijn de volgende :

    Verticale compressor Specair

    50 l – aanzuigcapaciteit: 360 l/min. – debiet: 240 l/min. – max. druk: 8 bar – verrijdbaar – met dashboard – 2 jaar garantie

    Prijs 129,-

    Ik heb bvb het center van mijn fuchsen gespoten met spuitbussen, maar daar heb je ook steeds verlies van verf, ik zie bvb een paar zaken aan de spatborden die ik terug zou willen spuiten (zou verf op kleur laten maken), losmaken van wielbouten denk ik ook dat dit gemakkelijker zou moeten gaan. In latere fase binnen +/- 1,5 jaar denk ik van een volledige restauratie te beginnen, dus dan zal er mee geschuurd en gespoten worden (grondlaag) ,ik zou hem graag in concours staat krijgen, aflakken zou ik laten doen maar grondlaag moet zelf te doen zijn.

    Ik hoop dat dit voldoende is om mijn vraag te beantwoorden.

    Ik zie dat RSR mij voor was 😆 @ RSR die 650l/min zal waarschijnlijk nooit gaan met een monofasige compressor en toch verkopen ze slagmoersleutels voor hobbyïsten 🙄

    Peter

    Ik ken iemand die spuit zijn 924 zelf met één kompressor van 100l en 10bar druk, grondlaag zal wel zeker moeten lukken met dat, pb anders the body doctor of wacht op zijn antwoord, hij kan je ook zeker nuttige informatie geven.

    Een wagen of onderdelen spuiten met een HVLP pistool dan heb je zeker 980l/min nodig, dat is ook de rede dat hier 2 grote beren staan. Daarom zou ik je dan ook de raad geven om er een te zoeken die zeker 500l/min geeft en een tank van minimum 100 liter en niet te vergeten een traag loper die verslijten minder snel

    dat klopt wat luk zegt maar indien je kontent bent met een gewoon spuitpistool dan verbruik je ongeveer tss de 180 en de 240 liter per minuut zelfs een gewone sata jet gebruikt ongeveer een 240 l per minuut

    ikzelf gebruik een gelijkaardige compressor met een luchtcapatiteit van een 240 per minuut en voor gewoon spuitwerk is dat voldoende maar als ik de hvlp boven haal dan lukt dat inderdaad niet zandstralen lukt maar zeer kort en dan heb je tijd nodig om de druk op te bouwen voor een gewone slagmoersleutel gaat het ook maar verwacht ook hier geen wonderen of een super kracht en zelfs een ganse auto grond lakken gaat eigenlijk goed hij kan het pistool volgen en zelfs iets voor blijven zodat hij niet constant draaid

    heb een tijd ook een zeer zware compressor gebruikt maar in mijn geval was dat hel veel lawaai in de werk ruimte en veel plaats

    het enige verschil is dat die mischien 3 a 4 keer opsloeg bij het zetten van grondlak en natuurlijk makkelijk een hvlp aankon maar ik heb hem terug geruild voor mijn oud en vrij stil beestje

    en zeker voor de prijs als je naar een iets wat profesioneler model gaat een 380 of een 460 liter ben je al rap het dubbele kwijt

    en de grote van de ton is ook niet altijd belangrijk maar je moet ongeveer weten waarvoor je de compressor gaat gebruiken en 240 lijkt mij toch het minimum wat ik u aanraad zou zeker niet kleiner gaan want dat ga je je beklagen

    en inderdaad wat luk zegt dat klopt volledig als je een spuitcabiene draaien hebt een aantal perslucht machienes en wat personeel dan heb je een serieuze compressor nodig en daar is ook time is money

    wil je ook een beetje kunnen zandstralen dan moet ik luk volgen dan meot je zeker gaan voor een 420 tot zelfs 500
    maar volgens mij moet deze compressor volstaan voor huis tuin en keuken gebruik
    en zeker voor de prijs als je naar een iets wat profesioneler model gaat een 340 of een 420 liter ben je al rap het drie tot vier dubbele kwijt
    als ik me niet vergis kost een nieuwe kop van 420 liter enkel de kop al meer dan 200 euro

    idd wij hebben er 1 van 2500l/min en eentje die 4200l/min geeft 😉

    Ik heb ook zo’n prul !! ZEER goed om iets uit te te blazen, banden op spanning zetten maar niet veel meer.

    Als je een “poliermachine” gebruikt, stop hij nooit met draaien en een wiel moer los of vast zetten, forget it.

    Goed en handig voor klein karweitjes maar om een wagen te spuiten zou ik toch iets anders kopen en de vraag is dan : is het de investering waard voor die ene spuitbeurt. Een spuitpistool GOED uitkuizen zodat jij hem de volgende keer nog kunt gebruiken is ook niet zo makkelijk.

    Zoals gekend zijn al die “uit het verre oosten” werktuigen goed voor zolang men ze niet te veel gebruikt. Ik heb nog verleden week een dop van 21 kapot getrokken ( zo’n doei ), je weet wel van die koffers Chroom Vanadium aan Euro 29 voor 120 stuks, made in China.

    Met mijn Hazett of Craftman USA sleutels heb ik dit nog niet meegemaakt.

    Kwaliteit rendeert, Taiwan gerief is voor rijke mensen, je moet altijd maar nieuw kopen !! 😯

    kan kloppen maar kijk maar eens op de beschrijving hoeveel lieter per minuut uw polier machien gebruikt zal niet ver van de 300 l/min zijn

    als gewoon gebruiker kan je beter een schuurmachienen en een poliermachien op stroom kopen das veel rendabeler voor gewoon gebruikt 800w ongeveer

    een grote kompressor(600l/m) heeft al rap een motor van 5 tot 9 pk nodig ga je nog zwaarder krijg je hem op 25 A 3f amper gestart

    om grondlak te zetten komt het iegenlijk niet zo heel nauw natuurlijk hoe gladder de grondlak staat en das te strakker des te minder schuurwerk heb je maar volgens het geen wat ik hoorde is het hobby dus die paar extra uren is voor de fun he 😉

    voor de aankoop van een goed lak pistool kom je niet toe met 500 euro als je dan nog eens kijkt hoeveel risico je neemt om een auto zelf te spuiten en niet vergeten het materiaal de goedkoopste lak kost al rap rond de 100 euro de lieter dan de vernis en de verharders nog 🙄

    dus als je gans de som maakt kan je het lakwerk beter uitbesteden en als het dan mislooopt is het op de spuiter zijn kosten jammer maar helaas de waarheid

    Voor mij is het puur hobby kleine werkjes en moest ik het ooit groots beginnen zien dan zal ik naar iets duurder en zwaarder uitkijken, ik zie reeds dat Luk RSR toch lucht teveel heeft met zijn 4200l/min 😆

    Misschien hangt Lucs privé biertap installatie er ook aan?

    [quote=”FlatSix”:dzffyjox]Voor mij is het puur hobby kleine werkjes en moest ik het ooit groots beginnen zien dan zal ik naar iets duurder en zwaarder uitkijken, ik zie reeds dat Luk RSR toch lucht teveel heeft met zijn 4200l/min 😆 [/quote]

    Ik zal u een darmke bezorgen zé 😆

    [quote=”Setakira”:1u8wln0q]Misschien hangt Lucs privé biertap installatie er ook aan?[/quote]

    Ik drink geen bier

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.