directe inspuiting

Home Forums Porscheforum Technisch Algemeen directe inspuiting

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Hallo mede-forummers,

    Weet er iemand iets over de betrouwbaarheid van de nieuwe direct ingespoten Porsche motoren zoals de 3.8 van de 997S en 997Turbo? Heb eens rondgekeken op een Audi forum 😳 over de RS4: de 4.2 motor maakt ook gebruik van directe inspuiting (DI)en daar kom je nogal wat gruwelverhalen tegen van ‘carbon build-up’ rond de inlaatkleppen. Dit zou een gevolg zijn van de DI en leidt vaak tot serieze vermogensverliezen. Any comments over de Porsche DI motoren?

    Grtz,

    Dominique

    Is dat algemeen voor de RS4? Commentaar uit de VS of Europa? Rijstijl? Want de huidige chauffeurs, en ok die een RS4 kopen, rijden meer op hun koppel, dus in de lage toeren… Ik blijf erbij dat performante motoren dienen te worden gebruikt waarvoor ze gebouwd zijn. Wil je op koppel cruisen, koop dan een diesel. 🙄

    Ik zou zelfs zeggen: algemeen voor DI en niet enkel voor de RS4. Heb nog wat rondgesnuffeld o.a. op Rennlist, hierbij enkele links voor de geinteresseerden
    http://forums.rennlist.com/rennforums/997-forum/493539-dfi-engine-issues.html
    http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1325647&fpart=1
    http://www.renntech.org/forums/index.php?showtopic=24759

    Grtz,

    Dominique

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.