Drijfstangen, welk type?

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Drijfstangen, welk type?


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Beste,
    Heb van de week een doos met motoronderdelen 911 gekocht, daarbij zitten zes drijfstangen met codenummer 904 10 (3) 10 100. Ik vind deze nergens terug in men 911 boeken. Zijn deze van een 914-6 misschien? Zo ja kan ik ze inbouwen op volgende krukas (en welke krukas is dit dan?Is één met de zes vliegwielbouten) : U 2748.7 (V) 00 en een carter van een 911 E van 1969 type 901/09 met piston squirters?
    Kan je ook op bovenstaande combinatie 2200 T cylinders en zuigers gebruiken?
    Heb ook nog twee goede nokkenassen met 911.105.141.OR zijn deze 1973-74-75 911 2700CC standaard nokkenassen?

    De cylinderkoppen zijn 901.104 306 2R K1819D 12/68 met gaten voor de mechanische injectie.
    Alvast bedankt voor de info. en grtn.

    [quote=”POR71″:2osk6fno]Beste,
    Heb van de week een doos met motoronderdelen 911 gekocht, daarbij zitten zes drijfstangen met codenummer 904 10 (3) 10 100. Ik vind deze nergens terug in men 911 boeken. Zijn deze van een 914-6 misschien? Zo ja kan ik ze inbouwen op volgende krukas (en welke krukas is dit dan?Is één met de zes vliegwielbouten) : U 2748.7 (V) 00 en een carter van een 911 E van 1969 type 901/09 met piston squirters?
    Kan je ook op bovenstaande combinatie 2200 T cylinders en zuigers gebruiken?
    Heb ook nog twee goede nokkenassen met 911.105.141.OR zijn deze 1973-74-75 911 2700CC standaard nokkenassen?

    De cylinderkoppen zijn 901.104 306 2R K1819D 12/68 met gaten voor de mechanische injectie.
    Alvast bedankt voor de info. en grtn.[/quote]

    al die nummers hebben maar weinig betekenis
    want de meeste van die dingen zijn giet nummers, geen part nummers

    alles moet opgemeten worden, en dan moet je alles uitrekenen om te zien wat voor motor je daaruit krijgt…, bovendien moet van alles worden gemeten of het nog in spec is, of het nog bruikbaar is, of als er revisie nodig is…

    zouden die drijfstangen niet toevallig van de 904 kunnen zijn. Er is een kleine kans maar wie weet…

    Ik heb een 911 2200 T motor en op deze drijfstangen staan toch ook de 911.xxx nummers gecodeerd. Ook in “How to modify 911 engines staan codenummers van 911 drijfstangen, maar geen enkele die beginnen met 904????

    De bovenste drijfstang is diegene met 904 …nummers erop, zoals je kan zien is hij veel lichter gemaakt, de rod bolts steken er ook niet zover uit op de end cap. Is er nu niemand met een 904 6-cylinder op het forum die fotokes heeft van zen drijfstangen 😆 zou wel even handig zijn om te weten welke het nu effectief zijn….

    [url=http://imageshack.us:2gw7g83o]
    Shot at 2007-07-27

    welke diameter?

    Hallo,
    Op de foto zitten in de drijfstangen met 904 erop nog lagerschalen, daarmee dat hij wat kleiner lijkt van diameter.
    Voor zover ik kan meten is de opening, de diameter waarin de krukas past 61 mm zonder lagerschalen en de diameter waarin het asje van de zuiger komt is een 22 mm, kan het niet goed opmeten met een schuifpasser.
    Als ik de drijfstang van die van een 2200 T motor opmeet geeft hij exact dezelfde dimensies, alsook de slag van de drijfstang is evenlang, dus het zullen hoogstwaarschijnlijk wel drjfstangen van een porsche 6 cylindermotor zijn.
    Op wikipedia staat ook dat er een handvol 904 ‘s uitgerust waren met 6 cylindermotoren, gebaseerd op de 911 motoren.
    Of stond er misschien op de drijfstangen van de 2 litermotoren nog geen 911 nummers?
    Het blijft voorlopig een vraagteken voor mij.
    ❓ Grtn,

    hoe zien de vlakken eruit, waar de 2 helften van het big-end samen komen?
    kun je die eens vergelijken met die van de 2.2T?

    enig verschil? afwerking van het oppervlak?

    Hallo,
    De drijfstangen met 904 erop , de stangen zijn kaarsrecht, daar dat die van een 2200T motor een welving hebben als ze van de beg end caps komen, zie foto’s. Ook is waar dat de big end caps samenkomen een verschil, bij de ene zit het dikke stuk langs de bovenkant van de drijfstang en bij de andere drijfstang langs de onderkant (de cap)…

    [url=http://imageshack.us:nj0w4boi]
    Shot at 2007-07-27

    [url=http://imageshack.us:nj0w4boi]
    Shot at 2007-07-27

    [url=http://imageshack.us:nj0w4boi]
    Shot at 2007-07-27

    [url=http://imageshack.us:nj0w4boi]
    Shot at 2007-07-27

    [url=http://imageshack.us:nj0w4boi]
    Shot at 2007-07-27

    Hopen dat je het nu weet 😀

    ik zelf niet, maar een goeie vriend in de states die er in de oude tijd aan werkte wel

    ik laat nog wel weten als ie replied

    ik volg deze thread ook met de nodige belangstelling 8)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.