Elektrisch bediend raam, werkt niet.Tips? Opgelost! Alles OK

Home Forums Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Elektrisch bediend raam, werkt niet.Tips? Opgelost! Alles OK

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • De “Turbo” hebben we al terug ๐Ÿ˜€ nu op naar รƒยฉรƒยฉn van de volgende problemen. 8)
    Om dit op te lossen ben ik wel handig genoeg, maar, als ik mezelf werk kan besparen, t’ja?! Wat wil je, trouwens ik ben nog niet rond met deze wagen. (Targadak, linker licht in bumper, linkerdeurbekleding herstellen, ……)

    Mijn vraag, zijn er gekende problemen waar ik kan bij aanvangen?
    Addertjes?? ๐Ÿ‘ฟ
    Alle tips zijn welkom.

    Even later……….

    De zekering is OK en gemeenschappelijk, het relais trouwens ook. Het raam aan bestuurderszijde werkt normaal en dan is de spanningsvoorziening, als dusdanig, in orde.
    Chronologie van de vorderingen :
    1. zekering OK ๐Ÿ˜€
    2. relais OK ๐Ÿ˜€
    3. motor OK ๐Ÿ˜€ ?

    Nog wat later…………

    Na het verwijderen van de deurbekleding kom ik er achter dat de stekker van de motor verwijderd is. Ik kom er gelijk ook achter wat daar de bedoeling van is, namelijk, het raam zakt wel maar is van geen kanten meer omhoog te krijgen.
    Dat lukt dan weer wel door met een paar draadjes de spanning om te polen en het raam sluit zich zoals het hoort.
    Nu de oorzaak nog vinden. Tot later…………..

    Tot slot………

    8) 8) 8) 8) 8) 8) Eureka……, vertaling, …….gevonden. ๐Ÿ˜€ 8) 8)
    Ja dus, het is opgelost en gelukkig geen kabels defect en weerom geen kosten !
    Gewoon de bedieningschakelaar zelf deze was de oorzaak dat ik nog wel spanning kon meten maar hij liet gewoon geen vermogen meer door.
    In de zich aan linkzijde bevindende bedieningschakelaar voor het rechtse raam “was” een verbrand contact.
    Hier kan je eigenlijk het makkelijkst achter komen met de twee schakelaars te wisselen!

    Oplossing :
    1. Dus, schakelaartje open prutsen zonder beschadigen.
    2. Contact een “beetje” bijvijlen met een daarvoor geschikt vijltje.
    3. Alle contacten oppoetsen met een glasvezelborsteltje.
    4. Datzelfde contact een heel klein beetje bijplooien in de juiste richting.
    5. Alles in mekaar en controleren op normaal functioneren.

    That’s all. ๐Ÿ˜€ D D

    Moeilijk was dit niet, maar ja, je koopt pardoes een wagen die je niet gezien hebt en dan weet je niet wat er zoal gebeurd is.

    PS. Ik blijf die verkoper een kluns vinden. ๐Ÿ˜€

    Ik heb zo de indruk dat jij een “doe het zelf” wagen gekocht hebt ๐Ÿ˜‰

    Maar als je tijd hebt en handig bent waarom niet hรƒยฉ ๐Ÿ™‚

    Handig ben ik, tijd is wat lastiger.
    Er zijn echter dingen die mij ergeren en dan om aandacht gaan schreeuwen, wat doe je dan, tijd maken.
    Als het dan werkt geeft het wel een pak voldoening. ๐Ÿ˜€ D D

    Nu krijg ik toch stilaan de indruk dat de wagen, niettengenstaande ik hem haast wou slopen, onderhuids toch goed is.
    Als ik mij niet vergis ga ik er van uit dat de wagen bij de eerste eigenaar correct is behandeld en ook zijn benodigd onderhoud heeft gehad. Bij de verkoper die zelf de wagen heeft gebruikt is het naar mijn gevoel mis gelopen en dat zijn we nu aan het rechtzetten.

    Voorlopig met succes. 8) ๐Ÿ˜€ 8)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.