Erkende Porsche Dealer ervaringen

Home Forums Porscheforum Technisch Algemeen Erkende Porsche Dealer ervaringen


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Naar aanleiding van dit topic onderneem ik een poging om een voor iedereen nuttig topic aan te maken mbt. eigen ervaringen met officiële Porsche concessiehouders.

    Het lijkt mij weinig toegevoegde waarde hebben om elke “kleine” garage (waar je op onderhoud kan) toe te voegen, omdat die een veel plaatselijker clienteel hebben.

    De meningen in dit topic zijn heel subjectief. Langsgaan en zelf oordelen, zal altijd beter blijven, maar misschien kan hier wel iets geleerd worden.

    Dit topic kan alleen maar nuttig zijn, als iedereen een beetje gaat meewerken.

    [size=150:qoo8wuoz]VERELLEN 993S[/size]

    Ik kom sinds 1995 bij Verellen , eerst alleen om te kijken en te genieten en documentatie te vragen.
    Toen ik dan terug een Porsche kon betalen (in 1998) ook op onderhoud met een 964. In die periode werdt ik altijd correct en beleefd ontvangen en behandeld , zelfs als ik alleen maar documentatie vroeg. Echt vriendelijk waren ze toen niet maar zeker niet onbeleefd , eerder op zijn Belgisch nuchter. Dus voor mij zeker ok.

    Nadien de 964 verkocht en een paar jaar kwam ik er enkel nog om wat te kijken en documentatie te vragen. Ben er regelmatig gestopt met mijn Esprit of andere duurdere wagens en dan zag de verkoper die staan en nooit werdt ik er scheef voor bekeken. Eenmaal kreeg ik zelfs een mooi compliment over een wagen. Door steeds op een correcte en vriendelijke manier behandeld te worden heb ik dan ook uiteindelijk bij hen mijn alleerste nieuwe Porsche besteld. Ze hadden niet de allerbeste condities maar het was close (tov een Duitse dealer). Ook vermoede ik dat hun service wel goed zou zijn. En dat blijkt nu ook te kloppen.

    Was gisteren op onderhoud met de RS (niet bij hen gekocht maar bij een handelaar in okkazie) , thuisgekomen stel ik een lekje vast aan de oliekeering van de krukas. Dat gebeurt wel vaker na een oliewissel op een wagen die weinig gereden wordt. Ik stuur ze vandaag een mail en hier een deel van hun reactie:

    We hebben 2 weken geleden dezelfde herstelling (oliekeerring krukas) uitgevoerd op
    de witte GT3 RS die een tijd in onze showroom gestaan heeft zoals je weet.
    Gezien de lage km stand wil Porsche Import 50% van de werkuren en 100 % van de onderdelen betalen als commerciële geste.

    Dit dus op een wagen die niet bij hen gekocht en al meer dan een jaar buiten waarborg is (8/04) !! Nu dat vindt ik super service ! Om dit van Porsche Import gedaan te krijgen hebben ze zeker moeit moeten doen.

    En dan nog wat kleine details : als klant mag ik bij mijn auto blijven tijdens het onderhoud , foto’s maken van alles , vragen stellen enz.
    Wat wil je nog meer. Ik ben een super tevreden klant.

    Als laatste : de mensen die nu ‘vooraan’ werken zijn nieuw. Toon , de man van de receptie werkt er nog niet zo lang en kende hem al toen hij nog bij BMW Beelen werkte in ST Truiden. Wim , één van de verkopers is een gemoedelijke jongen zonder streken. Dus als je echt een goede garage wil en belang hecht aan een officiele dealer dan is Verellen zeker een goede keuze.

    [size=150:2hwclx4q]VERELLEN Audiotronics[/size]

    Nu ik heb daar een goede tien jaar geleden een 964 carrera 4 binnen gedaan voor diagnose. Alles OK dus gekocht en nadien groot onderhoud laten doen. Wagen was ook niet bij hun gekocht. Remschijven moesten vervangen worden en Jos, de toenmailge magazijnier, belde mij om te vragen of dit mocht. Was een duur onderdeel dus eerst even bellen naar de klant zei hij. Toch een tiental keren een wagen daar binnen gebracht voor onderhoud.

    Eén keer misgelopen. Een 928S4 met 24000 km op en 7 jaar oud had startproblemen als hij iets langer stilstond. Hebben ze de ganse motor intern “gereinigd”. Bleek achteraf de terugslagklep van de benzineleiding te zijn. Benzineleiding liep leeg en daarom moest de wagen eerst de benzine terug aanzuigen. Gepeperde rekening voor uiteindelijk een onderdeel van toen zo’n 5000BEF.

    Nu op de 4S hebben ze onlangs op de zijflank gereden. Expertise laten doen en ze hebben de “zaak” voortreffelijk verdedigd. Zelfs beter dan ik had kunnen dromen. Voor het eerstvolgend onderhoud weet ik nog niet echt.

    [size=150:a9jk0lv3]VERELLEN Loe[/size]

    Ben er indertijd ook mer een tweedehands 993 op onderhoud geweest. Gevoel was toen positief, niet hartelijk eerder neutraal. Bij hoge kost werd ik altijd eerst gewaarschuwt alvorens tot vervanging van de desbetreffende onderdelen werd overgegaan.

    Nu na allerhande verwikkelingen (eerst 997S besteld, gecancelled voor GT3, allemaal eigen schuld wel) toch de indruk dat ze daar echt wel een pak moeite
    voor mij hebben gedaan, en ik praat hier dus over de front-office (Wim). Zelfs manager Thierry drukte me op het hart dat dit wel een zeer uitzonderlijke gunst was.

    [size=150:jcvonfgy]DROGENBOS Daggie[/size]

    1 keer op onderhoud geweest (986 Boxster). Heel vriendelijke verkoper (Frits) die mij tijdens het wachten wat uitleg gegeven heeft over vanalles en nog wat. Heel professioneel. Hebben mij gebeld als er extra kosten waren. Auto stond klaar op afgesproken datum. En ze hebben rekening gehouden met mijn opmerkingen (ik had een andere ophanging zitten, ..)

    Wel brandde er een lichtje op dashboard dat niet brandde toen ik hem binnenbracht.

    [size=150:3plawbd6]Carrera Motors Daggie[/size]

    Eerste dealer waar ik ooit geweest ben om een sleutel te encoderen voor mijn Boxster. Technieker was vriendelijk. Probleem was snel (en kostenloos) opgelost.

    Nadien nog geweest om te gaan kijken naar een Cayman. Verkoper was vrij neutraal, niet vriendelijk, niet onvriendelijk. Heeft de moeite gedaan om aantal zaken uit te leggen en mij hun “inventaris” te tonen achter de garage. Heeft mij nadien ook gebeld als er bepaalde auto binnenkwam. (maar ik had intussen al een Cayman gekocht)

    loe

    PENDERS

    Goeie vriend van me koopt een 993 4S voor de hoofdprijs (50k, wagen is 8jaar) bij Penders. Officiële P warranty, niet geaccidenteerd etc etc…
    Na er een jaar van genoten te hebben, verkoopt hij hem aan een Nederlander. Natuurlijk uitgebreide keuring en dergelijke. NL’er weigert de koop
    wegens uitgebreide schade aan front/ rear van de 4S. Telefoontje naar Penders, “nee, nee, wagen heeft nooit ongeval gehad en is altijd hier onderhouden…”
    Kan je dit even op fax zetten? “ja ja meneer, geen probleem…”…

    Nu daar hebben ze spijt van gehad dat ze dit op fax bevestigd hebben… 🙂

    moraal van het verhaal: zelfs officiële dealer durven al wel is naast de pot pissen 😀

    Edit by Mod.
    Discussie weggehaald en titel aangepast ❗

    Verellen

    – blikschadeherstel na kleine aanrijding op parking

    in het begin neutraal, na een bezoek of 5 eerder sarcastisch

    front desk heeft te weinig kennis van zaken voor een vlotte afhandeling

    wagen had meerdere (5!) electrische mankementen bij het terug ophalen die er natuurlijk bij aanvang niet waren, volgens de garage (ineens) te wijten aan slijtage…

    na periode van 2 maand te zitten bellen met garage en verzekering en een 5 tal keer een rit naar ginds gemaakt te hebben, elders laten repareren voor een fractie van de prijs die ze aan de verzekering hebben aangerekend…

    de herstelling aan de bumper en deur waar de wagen in eerste instantie was voor binnengegaan was wel naar behoren uitgevoerd… dat je ramen nog degelijk sluiten na herstelling blijkt voor hun bijzaak te zijn…

    het ganse verhaal bespaar ik jullie 😉 mijn standpunt zal nu al wel duidelijk zijn

    voor mij nooit meer 8)

    [size=150:22bwqicg]911-Lover over Verellen[/size]

    [quote=”911-lover”:22bwqicg]Van een officiele Dealer ben ik helemaal niet meer te spreken .
    Ik heb daar persoonlijk 2 keer ZEEER slechte ervaringen meegemaakt en een maat van mij hebben ze daar ook voor 68000fr bestolen (Typische ziekt: Startrelais was stuk (38€) en kreeg een rekening van 1780€) .
    Onvriendelijk en afzetters zijn het bij Verellen in Geel.
    Geef mij maar een onafhankelijke : behulpzamer, eerlijker en goedkoper.

    Greetz 8) [/quote]

    [size=150:22bwqicg]Number1 over Verellen en Carrera Motors[/size]

    [quote=”Number1″:22bwqicg]Klopt, ben zelf al een paar keer te rade geweest bij een officiële Porsche dealer.
    Bij Verellen zijn ze idd. omhooggevallen, en evenzeer bij Porsche Carrera Motors in St.Martens Latem. Daar was trouwens mijn vorig Porscheke quasi niet deftig gerepareerd in garantie: handrem bleef opstaan bij de vorige eigenaar die hem daar heeft binnengedaan onder garantie
    Resultaat: remklauwen vervangen, maar de tot op de draad versleten remschijven (eentje zelfs met barst) niet vervangen.De remkabels hingen zelfs los waardoor er heel de tijd een kloppend geluid was omdat die tegen de achteras kwamen.Hierdoor ik alles heb opgemerkt.Als die kabels uiteindelijk zouden kapotgegaan zijn…
    Dus carrera motors: omhooggevallen intzakzetters die in dit geval met het leven van hun klanten spelen.
    Waar ze echt onvoorstelbaar degelijk werk leveren is http://www.leuze-auto.com
    Peperduur weliswaar maar onvoorstelbaar onberispelijk.En ik kan het weten 😉

    Dave[/quote]

    [size=150:22bwqicg]911-lover over Verellen[/size]

    [quote=”911-lover”:22bwqicg]

    Volgens officieel Porschedealer Verellen pas na 1999 want in 2005 beweerde hij bij hoog en laag dat er zes jaar eerder nog geen Cupvelgen waren. 😕 cry:
    Toen ging ik voor een homologatie voor de velgen daar de wetgeving voor velgen en banden verandert was en ik verklaarde dat mijn wagen toen 911) met cupvelgen 6 jaar eerder ingevoerd en gehomologeerd was geweest en ik de originele Fuchsen thuis had.
    Dat kon dus niet want in 1999 hadden ze nog geen cupvelgen was zijn uitleg :bang:[/quote]

    Daar vorige draadjes verdwenen zijn wil ik die paar ervaringen verder specifieren bij Verellen

    De eerste keer had ik panne met de 911 . Na een Specialist te raadplegen blek het probleem het DME relais te zijn (vierkant blokje onder bestuurderszetel sleuteltje 10 ) Ik kon dit zelf doen. Het relais moest ik halen bij Verellen.
    Naar Geel gereden en daar met het oude relais in de hand een nieuwe gevraagd.
    Eerste antwoord was of ik wel zeker was dat het voor een Porsche moest zijn. Na het tonen van het relais met serienummer vertrok de magazijnier.
    Ik heb daar alleen (was niemand voor me) 45minuten mogen staan wachten tot ik uiteindelijk alles behalve vriendelijk dat relais toegesmeten kreeg en mocht betalen.
    Probleem was opgelost.
    Het tweede verhaal heb ik hierboven gequote. En daardoor begreep ik dadelijk waarom ze me het relais niet dadelijk en vriendelijk verkochten.

    Het derde was bij de velgen die ik onder de 911 had.
    Door de verandering in de wetgeving moest ik een homologatie van Porsche hebben voor velgen die al 6 jaar goedgekeurd werden.
    Ik naar Verellen om dit aan te vragen. Na mijn verhaal te doen aan de balie lieten ze me 20 minuten staan en babbelden rustig onder elkaar verder bij hun koffietje. Na een paar maal vragen of iemand mij wilde helpen kreeg ik telkens “een ogenblikje mijnheer” te horen en mocht blijven wachten. Na een dik half uur kwam een oudere man waartegen ik mijn verhaal weer mocht doen.
    Zijn eerste vraag was of ik wel een Porsche had.
    Na mijn bevestigend antwoord moest ik die eerst laten zien.
    Na het naar buiten gaan en aanduiden van mijn wagen moest ik de vraag opnieuw stellen daar hijdie niet meer wist.
    En toen dus dat ze zes jaar geleden nog geen Cups hadden en dit tuningvelgen waren die ze allemaalmoesten verbieden.
    Het waren originele dus ik stond erop dat ze iemand haalden die dit kon bevestigen.
    Bleef hij doorhameren over dat alle tuningproducten verboden moesten worden (hij zal mijn sticker van de winkel gezien hebben op het achterraam) en als hij op de keuring zou werken er enkel nog originele wagens doorkwamen.
    Ik ben mijn wagen ingestapt en vertrokken.
    Als dit klantenvriendelijk is en kennis van het vak ben ik de koning van België

    [quote=”911-lover”:ilupympg]Eerste antwoord was of ik wel zeker was dat het voor een Porsche moest zijn.

    Zijn eerste vraag was of ik wel een Porsche had.
    Na mijn bevestigend antwoord moest ik die eerst laten zien.
    [/quote]

    8) Had jij een t-shirt aan van een ander automerk ofzo? Wel raar dat ze die vraag stellen als je bij hen in de garage komt. … 😕

    Neen , maar ik had wel niet mijn 100% Zijden Van Gils Kostuum aan en was er in gewone (werk/alledaagse) kleding .

    [quote=”911-lover”:2dwdu0d6]Neen , maar ik had wel niet mijn 100% Zijden Van Gils Kostuum aan en was er in gewone (werk/alledaagse) kleding .[/quote]
    Heb ik nog al gehoord van andere mensen dat er daar alleen al onderscheid gemaakt wordt ivm gedragen kleding, ronduit schandalig.. Porsche = puur winstbejacht, vind het spijtig om dit te moeten zeggen.

    WB

    Sorry, moet wat hierboven staat absoluut tegenspreken. Sinds de nieuwe verkoper er staat altijd héééél vriendelijk ontvangen geweest en de vorige en laatst magazijnier waren ook steeds vriendelijk tegen mij al kwam ik in mijn trainingspak en alleen om een onderdeel te halen…
    Nu heeft iedereen af en toe wel een slechte dag….
    Ik begrijp dat de meeste negatieve reacties wel dateren van enkele jaren geleden…….?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.