Even iets anders: Hoe organiseer ik een feestje?

Home Forums Zeverhoekje Even iets anders: Hoe organiseer ik een feestje?


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Ik weet dat dit iets helemaal anders is dan Porsche & toebehoren, maar hier zit toch heel wat volk op, dus misschien kunnen jullie me helpen!
    Vooral diegene met organisatorisch talent 😛

    Mijn ouders worden dit jaar allebei 50 (dus samen 100 jaar). Ik zou heel graag voor hen een verrassingsfeestje organiseren met familie en zo veel mogelijk van hun kameraden. Aan de lijst van familie en vooral (vroegere) vrienden wordt reeds gewerkt met hulp van m’n tante. Maar wat nu?

    – Ik zou graag een PowerPoint maken met foto’s van vroeger tot nu.
    Heeft er ooit iemand dit al ergens gezien en hoe was dit opgebouwd?
    Voorbeeldjes?
    Waar haal je een beamer en projectiescherm voor zoiets?
    – Enig idee voor een leuke verrassingsact?
    – Wie is er al naar zo’n feestje geweest en hoe werd het algemeen aangepakt?
    – Dingen die ik zeker niet mag vergeten?
    – Wat is er meestal voorzien op zo’n feestje? (want is echt de bedoeling dat het een verrassing is en mits m’n broer nog niet werkt, zal bibi dat allemaal betalen 😛 ) Hoe gaat dit in z’n werk met zaal en drank?
    – Goeie DJ’s met muziek uit hun tijd (Luv, Peter Orloff, Peter Maffay, ABBA, Hucklebuck, George Baker selection,…)
    – …

    In een woord samengevat, sta er dus een beetje alleen voor en zou al voor 8 december zijn dus… HEEELP!!!

    Alvast bedankt!

    Groetjes

    Kate

    Ik heb paar maand geleden voor de sixties party van de studenten Leuven een fotoshow gemaakt dewelke dan in loop in de viproom op enkele grote LCDs werden afgespeeld. Echter geen powerpoint presentatie maar dvdfilm met Ken Burns overgangen.
    Hier moet je manueel kunnen switchen dus geen film maken maar gebruik iPhoto of Aperture met random of Ken Burns overgangen (zeer aangenaam om te zien), gewoon je fotos in volgorde plaatsen en op het moment zelf switchen (let op aperture niet mogelijk op macmini, PowerPC of Macpro nodig).
    Ik zal eens aan neef vragen (J&B Productions) voor een projector wat dat kost, ik moet toch nog eens langs gaan voor een afrekening.

    Hopelijk heb je al oude fotos ingescand want dat is het meeste werk…

    Foto’s scannen ben ik volop mee bezig!
    Weet niet gewoon niet goed hoe ik die presentatie moet maken…

    Ga nu de uitnodiging ontwerpen 😀

    over paar weken organiseer ik de 40jr trouw van mn ouders, weten van niks maar gaan een romantische boottocht maken met al de familie, vrienden, etc eten drinken muziek etc…..
    heeft wel wat moeite gekost nu nog alles geheim houden als de uitnodigingen weg zijn, want dat wordt t moeilijkste…..

    beamers etc zijn gewoon te huur, op kapaza kom je die reclame wel ns tegen…
    artiestenboek van vanderveken -zo heet dat bureau geloof ik- staan heel wat ideeën in

    Van computergedoe ken ik niet zoveel.
    Maar voor mijn moeder haar 60ste verjaardag hebben we ook alles gepland en ze wist van niets.
    We hadden een Limo gehuurd en hebben haar daarmee thuis afgehaald.
    De verwondering was super.
    Dan met z’n allen in de Limo naar the place to be waar onze wagens stonden en de Limo ons afgehaald had.
    De Luke zal zeker voor een Limo kunnen zorgen en anders weet ik ook wel een adresje in de buurt

    Ik heb de uitnodigingen gemaakt voor mijn vriendin haar zus haar trouwfeest … ook met oude foto’s. Afwisselend van hem en van haar en op het einde dan foto’s van hen samen.

    (op Faithless – We come one)

    Toen gemaakt in Flash.

    Uitnodiging was een CD en de animatie kwam met autorun.

    Is absoluut niks moeilijk aan, kost alleen beetje tijd.

    Beamers en schermen hebben we thuis 🙂 ) Maar ik veronderstel dat je die wel bij meerdere evenementenbureaus kan huren.

    WB

    Dag Kate,

    Veel succes met je organisatie, komt natuurlijk vanalles bij kijken.
    Een beamer en scherm moet toch ergens uit te lenen zijn(jeugdvereniging?, gemeente?, evenementenbureau inderdaad maar te betalen).
    Een power point presentatie maken is inderdaad niet zo moeilijk en daar zal menigeen u wel bij kunnen helpen.
    Ik ken natuurlijk uw ouders niet, maar ik ben toch ook dicht bij de 50 en ik mag er niet aan denken dat zij op mijn feestje de hucklebuck, George Baker selection of Luv enz. zouden gaan spelen. Is dat niet wat teveel van de “foute muziek”?
    Juiste muziekkeuze en dj. lijkt mij inderdaad ook hééél belangrijk….
    Ik vind het wel knap van je dat je dit in elkaar wil steken!
    Ik zou zeggen maak een lijstje op met dingen die je allemaal moet doen, zet daar een timing en prijs op en probeer, zoals je hier doet wat hulp te krijgen via vrienden en vriendinnen.
    succes
    Wim

    de limo’s hebben thuis af en aan gereden verschillende jaren
    dus dat is voor hun niet echt een verrassing meer 😀 D D

    mss wel een ideetje om er alsnog eentje te regelen 8)

    Misschien DJ Rufie vragen, is dat niet zijn specialiteit oude muziek 😈

    Hallo allemaal!

    Al ferm bedankt voor al je reacties! Supergoeie ideetjes bij!
    Planning heb ik net opgemaakt se!

    De uitnodigingen zijn klaar EN de zaal is besproken!!
    Een geluk bij een ongeluk gehad eigenlijk… Normaal was er die dag een trouwfeest, maar de mensen zijn uit mekaar… Jammer voor hen natuurlijk, maar ben toch héél blij dat we de zaal kunnen hebben.

    Die Hucklebuck toestanden maken toch deel uit van het muziekrepertoire dat ze net wél heel graag horen 😛 P wink:

    Denk dat ik de foto’s in de vorm van een Flashke ga gieten 😛
    Kreeg net in bad het schitterende idee om dat dan in te spreken in de studio van de forumchief met daar zo leuke passende muziek bij.
    Misschien leuk om zo’n typetjes te spelen dan 😛 Maar wie zijn twee leuke typetjes om zoiets te vertellen?

    Alle ideetjes blijven meer dan welkom!!!

    Groetjes

    Kate

    voor het trouwfeest van mijn zus had ik ook als verrassing een powerpointpresentatie gemaakt met foto’s van haar, van als ze klein was tot recent. Het ‘verhaal’ was dat ik per ongeluk het verslag van een detectivebureau, gericht aan haar toekomstige echtgenoot, onderschept had, en dat die blijkbaar gevraagd had om uit te zoeken wie zij nu eigenlijk was… Maar natuurlijk werd bij elke foto een totaal verkeerd maar absurd en grappig verhaal verteld! De reacties waren geweldig, en als ze die video die toen gemaakt is terugzien, rollen de tranen weer over de ogen… Dus als het goed gemaakt is, kan dit een schot in de roos zijn… 1 raad: niet te lang stil staan bij 1 foto; hou de vaart er in. Ik denk dat mijn presentatie misschien 10-15 minuten duurde, en er waren liefst 70 foto’s gebruikt!

    Tevens geef ik de raad om op elke tafel wegwerpcameraatjes te leggen, die de gasten dan kunnen gebruiken… Levert mooie herinneringen op, van een moment dat zo snel lijkt voorbij te gaan…

    En een limo huren? We zitten verdorie op het Porscheforum!! Geen vrijwilligers genoeg om een Porsche-escorte samen te krijgen? 😉 Mijn 996 is vandaag verkocht!! Anders zou je alvast 1 vrijwilliger hebben!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.