even voorstellen

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 even voorstellen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
  • hallo, ben nieuw op het forum, dus best even voorstellen! heb in het verleden reeds met porsche 911 gereden in de vorm van 3.2 g50, na een tijdje zonder, heb ik me er terug ééntje aangeschaft

    de keuze is gevalen op een “oldschool” elfje met een smal kontje, chroom rond de vensters, smalle fuchs velgen enz….m.a.w. een 911S 2,7 van bwj 1977.

    nu wordt er al eens negatief gedaan over deze modellen, wat zijn jullie ervaringen hiermee? alle tips zijn welkom ❗ , merci jeansprint

    WELKOM !! 😆 😆
    De kogel is door de kerk…. 😀
    Dit is hem :
    [url=http://www.putfile.com:2hflbmb5]

    ik vind hem alleszinds adembenemend mooi… 8)

    Welkom !

    En proficiat met je elver, echt heel mooi ! En een “S”

    Nu is er nog een broertje voor de mijne bij op het forum 🙂

    Er wordt idd soms wat neerbuigend gedaan over de 2.7 maar mits goede verzorging en enkele aanpassingen een hele leuke motor.

    Moet zeker niet onderdoen voor de 3.2… of zelfs een 993, dat hebben sommigen wel opgemerkt tijdens Koen zijn Herfstrit 😉

    Daar heeft mijn oldtimerke zich goed staande gehouden en meer dan één kwam vragen hoeveel PK hij had… en dan moet ik eerlijk zijn en zeggen dat het maar een 2.7 is hé…

    Veel hangt natuurlijk ook af hoe de motor is verzorgd. Je kan beter af zijn met een goede 2.7 dan met een platgereden 3.2. Op tijd en stond zijn onderhoud, goed warm rijden alvorens door te trekken enz… Kortom:de logische behandeling voor een autoliefhebber.

    Ik hoop ze een volgende rit eens zij aan zij te kunnen zetten !

    Cheers,

    Stefan

    Welkom

    prachtige wagen zo te zien, blijkbaar een amerikaan, zit er nog een 5blad koeling op? anders met de tijd vervangen door een europese 11blad, voor de rest een prachtige motor die zeer snel in toeren gaat, juist als het er nog niet op zit hydraulische kettingspanners installeren en je kunt lang rijden zonder zorgen 😛

    Zo een Five Blade koelt even goed als een 11 blade hoor. Alleen maken ze meer lawaai doordat ze sneller draaien.

    Die kettingspanners moet je wel nazien, dat is een upgrade die echt wel nodig is

    Zeer mooie wagen. Ook altijd heel leuk om Porsche eens in andere kleurtjes te zien dan zilver en zwart, is aangenamer zo 🙂

    [quote=”stefx911″:2au5l3ro]Zo een Five Blade koelt even goed als een 11 blade hoor. Alleen maken ze meer lawaai doordat ze sneller draaien.

    Die kettingspanners moet je wel nazien, dat is een upgrade die echt wel nodig is[/quote]

    Eveneens een hartelijk welkom op dit forum, Jeansprint !

    Ik heb ook een ’77’er, maar dan een Carrera 3.0.

    Wat ik niet goed begrijp is dat sommige eigenaars van de zgn “Five Blade” deze vervangen door een 11. Zoals stefx911 al aangeeft is dit totaal nutteloos en weggesmeten geld ! Bij mijn auto is de motortemperatuur nog nooit boven de 90°C gegaan, dus ik veronderstel dat ie zijn werk goed doet en voldoende koelt.

    Ivm de kettingspanners heb ik eens gelezen dat mechanische kettigspanners gewoon minder lang meegaan dan hydraulische en niet méér gevaar zouden lopen dat de ketting zou verspringen. Ik dacht dat Porsche indertijd na 50000km een vervanging/revisie voorschreef voor de mechanische kettingspanners. Dus : mech. spanners zijn misschien slijtgevoeliger, maar daarom niet onbetrouwbaar t.o. hydro.

    Ja, een distrbutieriem wordt bij sommige wagens ook preventief vervangen na een bepaald aantal kilometers, dus hetzelfde met de mech. kettingspanners voor Porsche !

    Mocht je een revisie gaan doen, dan zou ik zeker kiezen voor de hydro. Kost ong. 500 euro plus ong. 4 u werk.

    [quote=”stefx911″:1gnz9fzr]
    Moet zeker niet onderdoen voor de 3.2… of zelfs een 993, dat hebben sommigen wel opgemerkt tijdens Koen zijn Herfstrit 😉

    Daar heeft mijn oldtimerke zich goed staande gehouden en meer dan één kwam vragen hoeveel PK hij had… en dan moet ik eerlijk zijn en zeggen dat het maar een 2.7 is hé…[/quote]

    Hehe, dat zegt mij nog iets 😉

    En welkom Jeansprint!

    @jeansprint: enkel de hydr. kettingspanners zijn nog te verkrijgen, dus als je ze vervangt heb je ineens de goeie…
    Als ze het beginnen te begeven hoor je dat normaal gezien wel: een ratelend geluid…

    @SidewindeR: das waar ook, heb ook even achter jou gereden hé 😉
    Was toch een leuke dag en een hele mooie rit !
    Volgend jaar zeker weer van de partij!

    Prachtige klassieker man !
    Wil ik wel eens op een meeting zien.

    Gr,
    Rufie.

    [quote=”stefx911″:34xdbldv] …als je ze vervangt heb je ineens de goeie…
    [/quote]

    Heeft Porsche dan slecht materiaal ? 🙂

    [quote=”SidewindR”:3r66ojto][quote=”stefx911″:3r66ojto]
    Moet zeker niet onderdoen voor de 3.2… of zelfs een 993, dat hebben sommigen wel opgemerkt tijdens Koen zijn Herfstrit 😉

    Daar heeft mijn oldtimerke zich goed staande gehouden en meer dan één kwam vragen hoeveel PK hij had… en dan moet ik eerlijk zijn en zeggen dat het maar een 2.7 is hé…[/quote]

    Hehe, dat zegt mij nog iets 😉

    En welkom Jeansprint![/quote]

    Héhé daar heb ik niets van gezien 😆

    bedankt voor het warme onthaal, dit doet deugd! het is inderdaad een amerikaan, via een tussen persoon gekocht van eerste eigenaar, met alle fakturen en papieren erbij.

    heeft inderdaad een “five blade” om voor de koeling te zorgen, de upgrade voor de kettingspanners ga ik zeker bezien! mercikes, jeansprint 😀

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.