gekraak in achterwiel

Home Forums Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 gekraak in achterwiel


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • sinds geruime tijd zit er een gekraak in mijn linkerachterwiel
    bij het optrekken verdwijnt het , en blijft hoorbaar bij konstante snelheid tot ongeveer 60km/uur
    ik heb linksachter reeds alles vervangen: aandrijfas,wiellager,remschijf,wielflens,handremschoentjes, handremkabel,ankerplaat van de handremschoentjes, aandrijfas in ophanging, wat kan ik nog meer vervangen?

    kan dit schurend gekraak komen van het differentieel en zo worden doorgegeven aan de aandrijfas, mijn vermoeden is dat er iets mis is met de bak, want als ik gas los voel ik een lichte trilling achteraan de wagen wat me doet vermoeden dat er een lager van de versnellingbak schade heeft

    iemand het zelfde probleem gehad

    erwin

    Kijk ook eens naar de ophanging van de bak, en in het verleden heb ik al met een 968 ook zo een probleem gehad maar dat was de as tussen de motor en de bak waarvan de lagers stuk waren.

    bedankt voor de reaktie
    kan een defekte ophangings rubber aan de vernellingsbak ook een gekraak geven (waarschijnlijk door de slechte positionering van de bak?)

    de lagers van de transaxle moeten die dan ook geen lawaai maken , als die stuk zijn

    erwin

    [quote=”westfalia”:nj4a2r5p]bedankt voor de reaktie
    kan een defekte ophangings rubber aan de vernellingsbak ook een gekraak geven (waarschijnlijk door de slechte positionering van de bak?)

    de lagers van de transaxle moeten die dan ook geen lawaai maken , als die stuk zijn

    erwin[/quote]

    Die lagers van die as binnen in durven als een ronken maar soms ook kraken. Nu voor je nog eens iets wil vernieuwen kijk dan eerst alles goed na van voor tot achter het zit hem soms op een zeer rare plaats. Ik heb al meegemaakt bij een 993 die achteraan een lawaai had en na onderzoek bleek het de lager te zijn van het voorwiel. Wij hebben hier trouwens een toestel voor waar je juist de oorsprong van het lawaai kan achterhalen en zo kan je er zeker van zijn dat je geen onnuttige kosten maakt.

    ik denk er trouwens aan mijn bak te vervangen, hij schakelt (naar mijn mening)soms wat hakerig en stroef, en neemt de koppeling nogal bruut aan
    ik denk er ook aan de banden eens te vervangen door andere, heb in het verleden ook al meegemaakt dat het van de banden komt

    ik heb wel het geluk een sloper te hebben waar de motor van stuk is (distributieriem)

    ik vermoed dat met mijn 944 door de vorige eigenaar nogal bruut is gereden, hij had de wagens van een vriend gekregen(die naar de usa is vertrokken)en moest deze wagens niet (was een ford mustang fanaat), ook was mijn witte 944 in een bedenkelijke staat van onderhoud (maar verder roest en schade vrij), en voor de prijs kon ik ze onmogelijk laten staan

    groeten erwin

    probleem heeft zichzelf opgelost
    zondagavond, op de terugweg van een dagje ardennen is (bij 190) het differentieel letterlijk ontploft
    vandaag bak vervangen en oude geopend, diff is in wel 20 stukken
    ikwist niet dat een 944 bak zo vlot te vervangen was, echt een fluitje van een cent

    erwin

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.