gewone keuring na gelijkvormigheidskeuring

Home Forums Porscheforum Technisch Algemeen gewone keuring na gelijkvormigheidskeuring

Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Naar aanleiding van de topic “z-platen” even dit vraagje. Deze woensdag ga ik met de P naar de gelijkvormigheidskeuring bij D’Ieteren in Brussel. Was van zin na deze keuring rechtstreeks door te rijden naar de “gewone” keuring. Ik heb de P begin augustus ingevoerd vanuit Nederland en uiteraard zijn de transitplaten niet meer geldig (zijn max 14 dagen geldig) Ik nam dus contact op met mijn verzekeringsagent voor wie het geen enkel probleem was mijn gewone platen over te zetten op de P en me zo te dekken. De vraag is echter, ga ik hier mee in de problemen komen bij de keuring?? Vertel me nu niet dat ik op zoek moet gaan naar een garagist die met Z-platen naar de keuring moet… 😕

Hey Walter,

Terug uit verlof ?
    Je zal het wel minder erg gevonden hebben om terug naar huis te gaan nu je nieuwe aanwinst daar op je wachtte zeker ?

ik weet uit ervaring dat als je de homologatie keuring in alken doorloopt je geen platen nodig hebt om deze procedure te doen en ondertussen wordt uw auto ook gewoon gekeurd je moet enkel terug gaan om uw pvg stikker te laten plakken dit alles kan zonder nummer platen

je moet wel zorgen dat je verzekerings technisch in orde bent en wil je eigenlijk 100 % in orde zijn moet je de auto tot daar takelen ofwel z platen om hem te brengen en op te halen maar de verzekering kan je dekken en in het slechtste geval kunnen ze u een proces maken rondrijden met niet ingeschreven voertuig en dat kan u250 euro kosten

ik zou zeggen bel eens naar de keuring die moeten u een antwoord kunnen geven

of verleng je transit platen ik weet dat dat voor een duitse wagen kan tot de tuv om is

ik heb zz platen mischien als je hier in de buurt naar de keuring wil komen ik u wel kan helpen as molenstede hechtel eksel alken …

[quote=”WalterDC”:zwalochy]Naar aanleiding van de topic “z-platen” even dit vraagje. Deze woensdag ga ik met de P naar de gelijkvormigheidskeuring bij D’Ieteren in Brussel. Was van zin na deze keuring rechtstreeks door te rijden naar de “gewone” keuring. Ik heb de P begin augustus ingevoerd vanuit Nederland en uiteraard zijn de transitplaten niet meer geldig (zijn max 14 dagen geldig) Ik nam dus contact op met mijn verzekeringsagent voor wie het geen enkel probleem was mijn gewone platen over te zetten op de P en me zo te dekken. De vraag is echter, ga ik hier mee in de problemen komen bij de keuring?? Vertel me nu niet dat ik op zoek moet gaan naar een garagist die met Z-platen naar de keuring moet… 😕 [/quote]

Uit ervaring weet ik dat je geen platen van een wagen op een andere mag zetten, wat ook je verzekeraar zegt, je bent wel verzekerd maar dit aspekt heeft niets te maken met de inschrijving.

Als je voor een “O” keuring gaat , geen probleem, voor zover de plaat op jouw naam staat en je de papieren van bijde wagens bij je hebt.

Voor een gewone keuring en inschrijving zou ik dit NIET proberen. Dit is wat “ZIJ” absoluut willen vermijden in de toekomst, zo niet is opnieuw iedereen “garagist”.

Bel eens naar de GOCA in Brussel of vraag het aan de stationchef van het keuringstation waar je de wagen wil laten keuren. Zij kunnen je uitsluitsel geven.

Doe geen stommiteiten, in het slechtste geval kunnen de platen waarmee je naar de schouwing gaat ” in beslag worden genomen” en heb je helemaal geen platen meer en kan je , je gewone wagen opnieuw inschrijven.

Wat ga je vertellen als je onderweg per toeval op een COMBI valt en ze vragen naar de papieren van de wagen. Je bent dan wel verzekerd maar de wagen is Niet ingeschreven en heeft Geen keuringsattest.

It’s up to you,

Yvan

Ik moet Yvan bijtreden.
    Ik ben ook oit voor het gerecht mogen komen.
    Ik reed 14 dagen met een vervangwagen en zoals de meeste dus een gekeurd voertuig van de garage op mijn eigen platen en de verzekering ingelicht. Dus nieuw papier met een maximum geldigheid van 30 dagen.
    Gevolg, boete van 600€

Bedankt voor de reacties. Ik zal idd eens contact opnemen met de keuringstationschef. Maar eigenlijk is dit toch niet mogelijk dat ze hier een probleem over maken. Dat zou wel schandalig zijn. Ik bedoel hiermee dat je de keuringen kan laten uitvoeren met de transitplaten, maar deze vervallen na 14 dagen. Je moet wel eerst de gelijkvormigheidskeuring ondergaan en daar zijn wachtlijsten zodat je sowieso langer dan 14 dagen moet wachten. Ik heb zelfs voor de aankoop gebeld voor een GVK, met het idee dat ik het wel zou afbellen moest de aankoop niet doorgaan. Het vroegste dat ik bij D’Ieteren terecht kon was de 23e (ze waren sowieso gesloten van de 14/8 tot 21/8) en wanneer ik naar een gewoon keuringstation belde bleken de wachtlijsten nog veel langer te zijn. Ze verplichten je dus zolang te wachten, waardoor de geldigheid van je transitplaten is vervallen, en dan zouden ze nadien gaan zeuren omdat je met je eigen platen komt? Ik zal eens direkt bellen, ik houd jullie op de hoogte. 😉

Ik heb met de chef gebeld van het keuringsstation en die liet me weten dat ze de keuring wilde doen met mijn transitplaten. Het is immers niet mijn schuld dat de wachttijden zo lang zijn en die enkele dagen dat ik overtijd ben , daar zouden ze geen punt van maken. Gelukkig maar, ik had het wel straf gevonden moest het anders geweest zijn. Hopelijk maken ze er bij D’Ieteren voor de gelijkvormigheidskeuring ook geen punt van. Maar ik veronderstel van niet, daar gaat het tenslotte om de gelijkvormigheid van de wagen. Hoop ik dan toch… 😉

[quote=”WalterDC”:29rya4t5]Ik heb met de chef gebeld van het keuringsstation en die liet me weten dat ze de keuring wilde doen met mijn transitplaten. Het is immers niet mijn schuld dat de wachttijden zo lang zijn en die enkele dagen dat ik overtijd ben , daar zouden ze geen punt van maken. Gelukkig maar, ik had het wel straf gevonden moest het anders geweest zijn. Hopelijk maken ze er bij D’Ieteren voor de gelijkvormigheidskeuring ook geen punt van. Maar ik veronderstel van niet, daar gaat het tenslotte om de gelijkvormigheid van de wagen. Hoop ik dan toch… 😉 [/quote]

D’ieteren is ook geen officiele instantie, met welke plaat je er naartoe gaat heeft voor hen geen enkel belang

dus zoals ik al zei ge gebruikt best voor het transport een auto aanhangwagen of een vrachtwagen of z platen zo kunnen ze u niks maken

en anders kan het wel eens geld kosten zoals koen verteld ik weet dacht dat de boete een 300 euro was maar kan zijn als je via de politie rechtbank gaat het duurder wordt

dan heb ik twee maand geleden chance gehad werd geflitst zonder geldige inschrijving dag erna werd auto ingeschreven heb copie meegestuurd en niks meer van gehoord 8)

WalterDCn[quote]Ik heb met de chef gebeld van het keuringsstation en die liet me weten dat ze de keuring wilde doen met mijn transitplaten.

Lucky bastard! Welk keuringsstation is dit? Dat moet je nu eens doen in Rotselaar.

Kan er mij iemand op het volgende antwoorden:

Kan ik de wagen aanbieden voor herinschrijving bij de TC zonder enige plaat als ik hem voorrijd op een aanhangwagen.?

Ik zweer het ik ga die Landuyt nog eens in mijn catalysator steken. Ik begrijp best dat je wil vermijden dat iedereen garagist wordt maar dit….

Michel

HIER staat er nog een mooie topic ivm Landuyt 😉

[quote=”Vereeken”:1rlzprzj][quote=”WalterDC”:1rlzprzj]Ik heb met de chef gebeld van het keuringsstation en die liet me weten dat ze de keuring wilde doen met mijn transitplaten.

Lucky bastard! Welk keuringsstation is dit? Dat moet je nu eens doen in Rotselaar.

Kan er mij iemand op het volgende antwoorden:

Kan ik de wagen aanbieden voor herinschrijving bij de TC zonder enige plaat als ik hem voorrijd op een aanhangwagen.?

Ik zweer het ik ga die Landuyt nog eens in mijn catalysator steken. Ik begrijp best dat je wil vermijden dat iedereen garagist wordt maar dit….

Michel[/quote][/quote]

Ik denk het niet, maar als je daar dan toch bent, kan je mischien iemand aanspreken die ZZ of Z platen heeft en deze platen “huren” voor de keuring !!

Ik denk dat Landuyt hier niets mee te maken heeft het is al een tijdje zo.

Yvan

[quote=”ferdy”:3mwe6qfw][Ik denk dat Landuyt hier niets mee te maken heeft het is al een tijdje zo.

Yvan[/quote]

Toch wel. Het was op zijn aangeven (om het gesjoemel op de keuring te verminderen) en Finacien federaal heeft de voorzet binnengestampt.

dat hangt er vanaf

als je de auto laat keuren via de gelijkvormigheids procedure heb je in principe enkel de douane dokumenten en de buitenlandse paiperen nodig
    keuring gebeurt zonder plaat

als je een europees gelijk volmigheids attest hebt vrees ik dat ge tgransit platen of z platen nodig hebt

indien je hier in de regio wil keuren kan ik u met mijn zplaten mischien wel verder helpen

maar dat hoor ik dan nog wel

let we op vanaf 1 september is er weer een nieuwe regeling voor de tweedehands wagen dus hou de portefuille maar alweer gereed de staat heeft een niuewe regeling gevonden om tweede hands wagens strenger te keuren

zal aleen weer extra geld moeten kosten hoorde op de keuring al geruchten slechts drie auto s per uur 🙄

Ja, Stef, inderdaad, onze vakantie was erg leuk maar, zoals je schrijft, was het ik dit jaar een tikkeltje minder erg om naar huis terug te keren 😉
    Toch moet ik zeggen dat ik blij ben dat het hele gedoe van invoer eindelijk achter de rug is! Wat een gedoe.
    Ik ben dus uiteindelijk met mijn transitplaten naar D’Ieteren in Brussel gereden. Niet erg goed voor de gezondheid als je een afrit op de ring van Brussel mist, de Ring terug opdraait en de Politie met loeiende sirenes achter je komt komt gescheurd. Wanneer ik al naar de pechstrook wilde gaan, bleek niet voor mij te zijn…. 😕
    Aangezien de keuring pas anderhalf uur na mijn aankomst bij D’Ieteren zou afgelopen zijn, ben ik daar in een volkscafeetje even iets gaan drinken. Zelden ging de tijd zoooo traag vooruit en zelden zoveel naar een klok zitten kijken. Alles bleek ok te zijn en ik kreeg dus meteen mijn gelijkvormigheidsattest en de sticker was in de wagen geplakt. Dat was toch al achter de rug. Maar wanneer ik ter plaatse even snel nog mijn lichten, pinkers, etc wilde checken ,om dan meteen door te rijden naar de gewone technische keuring, bleek dat ik geen achtermistlicht had!!! Ik had hier gewoon niet bij stilgestaan! Zoals je weet is dit in Nederland (waar de SC vandaan komt) niet nodig voor wagens van voor 1983. Stond ik daar mooi. Was ik al bezig met telefoneren en info inwinnen sinds ik terug van de reis kwam (ivm met dat gedoe van de transitplaten die nota bene NIET verlengd kunnen worden als ze van Nederland komen, had ik ook voor gebeld) kon ik nog de zaak niet afhandelen! En ik MOEST ten laatste de dag nadien naar de gewone keuring, dat had ik de stationchef die de transitplaten wilde aanvaarden beloofd. Snel naar huis gereden (enfin, rustig naar huis gereden 😉 ) en bij de eerste beste autocenter gestopt om snel nog een achtermistlichtje te kopen én een brandblusapparaat (dat bleek er ook niet in te zitten). Ik meteen woensdag in de late namiddag naar mijn vader toe om even “snel” dat domme mistlicht er op te plaatsen. Dat dacht ik toch. Ik vind het niet al te mooi, maar kan het nadien nog vervangen door bv mistlichten in een nieuwe achterreflector. Maarrrr… Even snel een mistlicht achter op een 911 plaatsen?? Vergeet het maar als je nog nooit aan een 911 hebt gewerkt! NERGENS zagen we een doorgang in het motorcompartiment om de kabel te trekken van achter aan de bumper naar de schakelaar vooraan! Om zot van te worden . De klok liep en er was absoluut geen tijd om de wagen nog even naar een garage te brengen. Ik heb Luc van LE cars opgebeld die me vriendelijk heeft verder geholpen alhoewel ik moet toegeven dat zoiets uitleggen erg moeilijk gaat via de telefoon, zeker aan een complete leek als ik. Toch erg hard bedankt Luc, dankzij jou hebben we toch een “gaatje” gevonden”. Mijn vader kreeg bijna een inzinking. De man is reeds 74 maar heeft uren rond , onder en in de 911 gekropen als een salamander. Er kwamen nog wel wat probleempjes bij kijken waardoor het licht aanvankelijk niet brandde, maar dat werd ook opgelost.
    Trouwens even een goede tip tussendoor; Ik las op het forum dat iemand een tijdje geleden vroeg hoe hij met de kabel voor het mistachterlicht aan de schakelaar van de voorste mistlichten geraakt. Het antwoord was dan dat je een deel van de ventilatie moet demonteren, etc, etc, maar het kan veel simpeler. Rechts onder het dashboard heb je een kleine doorgang in het hoekje en je trekt gewoon het kabeltje in je koffer vooraan door naar de bestaande mistlichten en koppelt het gewoon parallel op de voorste mistlichten. Uiteraard branden dan steeds de voorste en achterste mistlichten samen en kan je ze niet afzonderlijk bedienen, maar is dat de bedoeling?
    Wanneer dit dan EINDELIJK geregeld was ben ik gisteren in de loop van de namiddag naar de Technische Controle gereden waar ik vrij zenuwachtig stond aan te schuiven. Als het hier immers foutliep zat ik met een probleem omdat ik waarschijnlijk geen tweede kans had gekregen met de oude transitplaten en dus naar een garage had kunnen lopen. De bezorgdheid was gelukkig totaal onterecht , want alhoewel ik erg lang moest aanschuiven was ik er, zodra ik binnen was, meteen weer buiten. Alles was tiptop, de Porsche kreeg geen enkele opmerking.
    Om je vraag nog te beantwoorden, ‘Vereecken”, het gaat om het keuringstation te Brasschaat (St Jobsestwg). De chef daar staat er om gekend een erg redelijk man te zijn en wanneer ik dus telefoneerde ivm met die transitplaten bleek hij ook erg begrijpend te zijn.
    Pffff, ik ben werkelijk blij dat het hele gedoe achter de rug is. Een autootje kopen in Belgie is iets simpeler… 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.