Herkenningspunten van 964 rs

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Herkenningspunten van 964 rs


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Aan welke punten kan je zien dat een 964 rs een echte is?
    Omdat hij genummerd is? Of zijn er veel visuele kenmerken?

    Pb MichM3 eens, die zal u dat tot in het kleinste detail vertellen 8)

    Zo wat dingen uit het hoofd:

    -geen achterbank
    -speciale kuipjes
    -magnesium cupvelgen
    -geen airbags (niet zeker hiervan)
    -achteraan remmen van de 964 cup
    -vooraan remmen van de 964 turbo
    -deurpanelen zijn speciaal
    -…

    [quote=”Kustom creations”:1y2cgiug]Aan welke punten kan je zien dat een 964 rs een echte is?
    Omdat hij genummerd is? Of zijn er veel visuele kenmerken?[/quote]

    Er zijn bedrijven die gespecialiseerd zijn in replica’s bouwen. De gemakkelijkste en enige juiste manier is aan de hand van het chassisnummer.

    Verdere kenmerken zijn het ontbreken van coating onderaan de auto, dunnere ramen, nooit schuifdak of airco of airbag, etc…

    Allu voorklep
    En als ik me niet vergis is er zelfs een verschil in de bodemplaat

    hmm…mee oppassen…er zijn er die echt ver gaan om het na te bouwen.

    Maar het zekerst ben je met chassisnr:
    begint steeds met WPOZZZ96ZNS…dan staat er bij mij 49 (weet ni wat het betekent)…en daarna het nr van je RS (4 characters)

    samengevat, mijn nr ziet eruit als volgt: WPOZZZ96ZNS490147

    de motorcode moet beginnen met 62N8…

    verder uitkijken naar wat hierboven vermeld is…magnesium wielen (staat er in gegoten lettertjes op), alu capeau, basic interieur, geen achterbank, geen schuifdak, lintjes als deurgrepen, geen servo,…dunn ruiten, maar dat weet ik zelf ni hoe je dat ziet.

    let op, er bestaan ook RS tourings…die hebben wel de comfort uitrusting…daar moet je echt op chassisnr checken 😉

    [quote=”MichM3″:1zqv4n2o]dunn ruiten, maar dat weet ik zelf ni hoe je dat ziet.
    [/quote]

    Dat is goed te zien hoor.
    Als je de zijraampjes naar beneden draait valt dat echt goed op

    Andere achterbumper met de nummerplaatverlichting opzij ipv boven. Ook terug te vinden op de 964 Turbo 3.6

    Maar Altijd chassis en motornummer controleren. Porsche 911 RED BOOK raadplegen…

    [quote=”stefx911″:1rmm8tbi]Porsche 911 RED BOOK raadplegen…[/quote]

    Staat dat ergens online, eigenlijk?

    [quote=”SimonSays”:1u5jag1w][quote=”stefx911″:1u5jag1w]Porsche 911 RED BOOK raadplegen…[/quote]

    Staat dat ergens online, eigenlijk?[/quote]

    Niet dat ik weet maar is een klein handig boekje dat niet echt duur is.
    Zeer handig als je op zoek bent…

    Kan je [size=150:1u5jag1w]HIER[/size] bestellen

    Tnx michael. Hij zag er net uit als een “echte”, maar chassisnr was inderdaad niet de 9 na de 4 op het einde, en die moet er blijkbaar wel staan na wat opzoek werk opt net.

    Kan je es wat meer vertellen over de auto die je op’t oog had?

    Vriend van me had die zien staan in spanje toen hij daar rondreed en had me fotos gestuurd en meer info gevraagd aan de eigenaar. Zou een lichtgewicht geweest zijn met rs specificaties. Had de magnesium velgen, een rolkooi, 2 recaros, de bumpers. Alles wat op eerste zicht een rs zou hebben, maar als het chassisnummer niet klopt dan stopt het bij mij.

    …wat was de prijs ongeveer?

    Was van 93 met 58dkm op teller en vroegen maar 28.000.
    Daarom dat ik zo vlug moest weten hoe ik de echte rs kon herkennen. Anders had ik direct naar spanje gereden.

    28 is wel heel weinig hé…had het nu 38k geweest dan kan je al es twijfelen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.