Herspuiten 911

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Herspuiten 911


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
  • Wie kan er mij de richtprijs geven om een porsche te herspuiten in dezelfde kleur. Ik overweeg om de mijne volgend jaar in een nieuw fris jasje te stoppen , daar hij wat lakfoutjes (blaasjes) begint te vertonen , niet dat het erg is , maar ik heb toch liever dat hij in orde staat.

    JM

    Heb er toevallig vorige week met mijn garagehouder over gepraat. De indicatie die ik van hem kreeg was dat de GEMIDDELDE kosten € 200,– per onderdeel zijn (spatbord, motorkap etc.) Ik kreeg wel het advies op het hart gedrukt om als ik de auto zou laten overspuiten het plaatwerk dat overgespoten moet worden helemaal van de auto te verwijderen (niet rubbers e.d. afplakken) Indien de garagehouder de over te spuiten onderdelen van de auto zou moeten afhalen en weer op de auto zetten dan zouden de kosten hoger uitvallen. Indien hij alleen een spatbord van de auto zou afhalen, overspuiten en weer op de auto monteren dan zou dit € 500,– zijn. Het bedrag van de hele auto strippen, overspuiten en weer in elkaar zetten hebben wij niet echt over gepraat. Volgens mijn garagehouder was goed spuitwerk niet mogelijk als de onderdelen niet van de auto verwijderd zouden worden, hij had geen geloof in afplakken.

    Idd voor een goed lakwerk te kunnen uitvoeren demonteren wij ook de wagen, afplakken is echter niet goed omdatdelak kan loskomen en de afwerking niet goed is. Tevens krijg je bij het niet demonteren bij het spuiten veel stof in je nieuwe lak;
    Nu heb ik juist nog 1 vraag zijn er deuken in je wagen of roestvorming ?

    spuiten kan inderdaad op verschillende manieren

    het is inderdaad beter om een auto te strippen en dan volledig te lakken of het nu beter is als je stuk per stuk spuit zou ik niet durven zeggen het vordeel van alle stukken los te spuiten is dat als er een foutje inzit je makkelijk dit stuk ka herstellen en gewoon even op nieuw spuiten

    heb ooit de lexus jeep zien herlakken splinterniuew maar hagel schade de lijsten eraf en dan de rest afgeplakt en opnieuw gelakt onder fabrieks garantie was nogthans bij een grote merk garage

    of het nu beter of slechter is alles afplakken zou ik niet over willen discusieren het scheeld alleen de helft in het werk

    als het over restauratie gaat kan je beter demonteren zo geraak je overal bij elk verborgen roets plekje maar lakken zou ik in zijn geheel
    het groote voordeel is dat als je een auto in zijn geheel spuit je eigenlijk nooit kleur verschil of glansverschil zal hebben

    ik heb van mijn mercedes enkel de bagetten lichten en bumpers afgehaald en binnen en buiten gedaan zonder veel demontage en het resultaat mag gezien worden

    in de fabriek worden eerst de binne kanten gespoten en de buitenkant wordt ook meestal gans gespoten om kleurverschillen te vermijden zeker met de speciale parel kleuren

    de spiegels en de bumpers worden meestal afzonderlijk gespoten en daar zie je meestal ook als is het minimaal kleurverschil

    ik zou gaan voor ganse schildering van de auto bumpers en spoilers zijlijsten en spiegels gedemonteerd gespoten en de auto in zijn geheel zo krijg je het mooiste resultaat

    en prijzen das een verhaal tussen prijs en kwaliteit en jammer genoeg zitten er lousers tussen die dikke prijzen hanteren en slechte kwaliteit afleveren

    dus je zal moeten zoeke naar tevreden klanten en zo een selektie gaan maken

    heb een tijdje geleden eens prijzen geizen van bart holland die prijzen vind ik knettergek 50 000 euro en meer voor een restauratie 😳

    dan moet het wel heeeeeeeeeeel goed gedaan zijn zou zo een auto wel eens in het echt willen zien ben er zeker van dat zelfs aan deze prijzen fouten te bespeuren zijn

    50000 euro ? amaai goe zot zou ik zeggen. Maar ik wou effen nog vertellen dat je best eerst de wagen ziet voor je een prijs kan geven dan is er achteraf geen gezever als ze afkomen met extra meerwerk. Wij hier bekijken de wagen en geven dan een prijs voor de carrosserie in orde te zetten en wij wijken van deze prijs niet af.

    jaja luc

    stond op hollands 912 forum die had zijn 912 ergens laten doen en was er blijkbaar niet content van en nu stond di ebij bart holland

    ergens verder werd over prijs gespoken

    en inderdaad das goed zot zoveel geld aan een restauratie geven

    tel daar de prijs van je 912 bij en voor die prijs gaan we wel ergens bij een of andere porsche invoerder een tiptop machien uit de garage halen en van de overschot nog eens goed stappen en lekker eten 😮

    en zoals luc zegt kan je beter de auto laten zien en dan heb je inderdaad geen discussie over het meerwerk en zeker als het een vaste prijs is zit je goed

    er zijn er vele die voor een goedkopere aanbieding gaan en achteraf blijkt dat er dit en dat en zus en zo niet inzat en komen ze een pak duurder uit

    [quote=”RSR”:2kt2qfau]Idd voor een goed lakwerk te kunnen uitvoeren demonteren wij ook de wagen, afplakken is echter niet goed omdatdelak kan loskomen en de afwerking niet goed is. Tevens krijg je bij het niet demonteren bij het spuiten veel stof in je nieuwe lak;
    Nu heb ik juist nog 1 vraag zijn er deuken in je wagen of roestvorming ?[/quote]
    Kleine blaasjes waar het spatbord samenkomt met de motorkap links en rechts;idem links achter onder de achteruit en aan de linkerachterlicht + steenslagschade aan de voorbumper en hier en daar een kleine kras ( gebruikssporen ) geen deuken of roestvorming , nu denk ik wel dat onder die blaasjes er zich roest aan het vormen is 🙄

    [quote=”Bjorn”:ohm8u1zb][quote=”RSR”:ohm8u1zb]Idd voor een goed lakwerk te kunnen uitvoeren demonteren wij ook de wagen, afplakken is echter niet goed omdatdelak kan loskomen en de afwerking niet goed is. Tevens krijg je bij het niet demonteren bij het spuiten veel stof in je nieuwe lak;
    Nu heb ik juist nog 1 vraag zijn er deuken in je wagen of roestvorming ?[/quote]
    Kleine blaasjes waar het spatbord samenkomt met de motorkap links en rechts;idem links achter onder de achteruit en aan de linkerachterlicht + steenslagschade aan de voorbumper en hier en daar een kleine kras ( gebruikssporen ) geen deuken of roestvorming , nu denk ik wel dat onder die blaasjes er zich roest aan het vormen is 🙄 [/quote]

    Die blaasjes zitten vol vocht, dus je wagen is van binnen naar buiten aan het roesten. Ik raad u dan ook aan om deze plekken goed te bewerken volgens de regels van de kunst.

    Luc

    Luc , zou het kwaad kunnen als ik nog een 6-tal maanden zo rond rij , of zal de roestvorming drastisch verergeren .
    P.s : ik rij altijd bij droog weer.

    Mijne SC had ook enkele blaasjes op de gardebous (en nog wat ander prullen). Er is me indertijd afgeraden om dat bij te werken maar dus gewoon te vervangen omdat anders na verloop van tijd die roest kan terugkomen en ge kunt bezig blijven . Daarom heb ik ons SC-ke helemaal laten strippen, alle aangetaste onderdelen zijn vervangen door nieuwe , ook alle rubbers vervangen enz. en alles volledig opnieuw gelakt ( black Metal ). Momenteel in volle opbouwfase , zal gereed zijn op einde van deze maand of begin september …! Kostprijs (zonder de nieuw onderdelen bij te tellen) ongeveer 5500 Euro (ben geen nulleke vergeten), duurtijd ongeveer een half jaar … De prijs was niet zozeer het probleem , het moeilijkste was een bekwaam iemand te vinden die er nog wou aan beginnen ook. De meeste carossiers zijn hier niet zo zot van ….

    Hello Kasper,
    Is dit niet een klein beetje drastisch of heb ik het mis 😕
    Gewoon alles vervangen waar roest op zit lijkt mij een beetje vergezocht.
    Waarom gewoon geen nieuwe kas 💡
    Ik denk dat er tegenwoordig al wat heel goede produkten bestaan om je carosserie te ontzien en te vrijwaren van roest , 2-componenten….enz. 😉

    Dag Bjorn ,
    Je hebt gelijk , het was inderdaad drastisch…Pak werk , veel kosten, veel tijd … en toch heb ik er geen spijt van want ik ben zeer tevreden met het resultaat .
    Maar de SC is van einde ’79 en de tand destijds heeft zijn sporen nagelaten. Alles is vergankelijk , zelfs een verzinkte SC. Wat op het eerste zicht wat blaasjes waren in de lak, bleek toch erger te zijn . Als ge de auto stript, zie je het pas duidelijk .Preventief te werk gaan zou nog beter zijn ; op tijd die wielkasten eens uitspuiten want in die holle ruimten stapelt het vuil zich op. Tegenwoordig zitten er plastieken wielkasten in en da’s natuurlijk een pak beter.

    Heb deze morgen een gesprek gehad met onze plaatselijke ” carrossier” en voor € 5000 begint hij er niet aan !!!!

    Een bijna 30 jaar oude wagen is onvoorspelbaar, wat aanvankelijk een blaasje van 10 eurocent lijkt te zijn kan zeer gauw een gat worden waar je portefeuille in verdwijnt !!

    Een vleugel kan men makkelijk vervangen maar als er roest onder de rubbers aan de raamstijlen is moeten de rubbers eruit en dan kan je pas zien wat er te herstellen is. Deze roest schade kan zeer ver gaan en moet eruit gesneden worden. Men noemt dit niet voor niets KANKER.

    Een bestek is moeilijk op te maken voor een oude wagen, meestal worden deze werken aangevat op basis van werkuren en vorderen de werken samen met de afbetalingen.

    Blijven mee rijden of niet zal, vrees ik, geen verschil uitmaken .

    Geen goed nieuws dus 🙁

    Slik 😥
    Maar ik zie het allemaal niet zo somber in , hij valt nog niet uit elkaar hé
    En er is ook een geoefend oog nodig om het op te merken, voor een leek valt het gewoon niet op
    Always look on the bright side of life 8) 8)

    Een andere carrossier zoeken.
    Ik kan er hier in de buurt genoeg noemen die perfect werk leveren voor ongeveer de helft van de prijs. (Als je het hebt over enkel de buitenkant en niet de binnenkant van de wagen)

    Maak je de wagen zelf suitklaar komt dat bij de meeste tussen de 500 en 750€ varierend van de lak die gebruikt moet worden

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.