Info Porsche 914

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 914 Info Porsche 914


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Vrijdag ga ik naar deze wagen kijken, samen met een goeie vriend/carrosier/oldtimer-expert. Als hij z’n groen licht geef dan hoop ik dat deze mijn eerste Porsche wordt! 😮

    Wat denken jullie er alvast van?

    http://www.autoscout24.be/nl-be/detail. … d=63560428

    (misschien van iemand hier op het forum of een oude bekende?)

    Alvast bedankt voor de hulp!

    knap karretje

    ken

    [quote=”mcklusky”:3c833izx]knap karretje[/quote]

    ziet er inderdaad goed uit, op foto toch, dus zal het ook in het echt wel zo zijn, toch steeds alles goed nakijken is de boodschap, ook goede de binnenverpakking controleren 😉
    hou ons op de hoogte

    Op foto ziet ze er strak uit

    mooie wagen!!! 8)
    is die van californië?
    het enige dat ik er zou van doen zijn die zij pinkers.heb de mijne er ook laten van doen.

    De prijs is wel vrij hoog zo te zien maar alsde wagen voor 90% goed is dan zou ik er voor gaan

    [quote=”porsche914orange”:2ukxu5ny]mooie wagen!!! 8)
    is die van californië?
    het enige dat ik er zou van doen zijn die zij pinkers.heb de mijne er ook laten van doen.[/quote]

    Jep, het is een Californië import. De eigenaar heeft ook blijkbaar een 356…Morgen heb ik een afspraak geregeld om een kijkje te gaan nemen…

    Voila, eens gaan kijken gisteren.

    De wagen zag er behoorlijk en eerlijk uit (voor eentje van + 30 jaar).

    Ik had een goeie vriend bij met enorm veel bagage inzake autotechniek en hij zei me dat de motor vrij hard “botterde” voor een boxertje. Ik heb een testritje gedaan en hij ook, de wagen reed nog goed met een héél leuke sound. De wagen was wel al 3 jaar niet meer gekeurd (te rijk mengsel => veel te veel CO uitstoot). Voor de rest niks te melden. Dichtingen waren wat versleten en hier en daar een beetje roest maar niets onoverkomelijk.

    Alles ok dus, tot op het moment dat mijn amigo 2 bougiekabels uittrok…De motor bleef gewoon rustig bobbelen zonder krachtverlies. Conclusie: de motor draaide maar op 2 cilinders… De eigenaar kwam nog met een compressieverslag aandraven (wagen is in onderhoud bij Piessens dacht ik) maar je hoorde en zag duidelijk het verschil. Het kan gewoon carburatie zijn maar uiteraard moet dat euvel eerst van de baan zijn.

    De eigenaar zou me op de hoogte houden en het ding laten fixen maar ik vertrouw het precies niet echt meer…

    Geen probleem, we horen wel wat er uit de bus komt en zoeken ondertussen rustig verder naar een Porsche classic.

    Op http://www.marktplaats.nl staan een aantal mooie 2liters (vooral de rode van 5900€ lijkt mij interessant).
    Ook vankessel heeft er twee staan.
    klikkerdeklik

    Misschien vind je daar wel wat!?

    groeten
    Jack-in-the-box

    [size=59:3tq18e3d]-link ingekort en werkend gemaakt door Mod-[/size]

    Nieuwe 914 gespot:

    http://www.midget.be

    Iemand enige voorkennis van deze handelaar (is het wel een handelaar). En wat vinden jullie van de wagen zelf?

    ik weet alleen dat deze 914 al meer dan een jaar door deze persoon te koop aangeboden word, misschien zelfs al enkele jaren… ik ken de site alleszinds al lang, en meende me te herinneren dat er in den beginne een zeer straf prijskaartje aan hing…

    Ik heb hem 5 maanden geleden voor het eerst gezien (de 911 stondt er toen ook al), zag er interessant uit, maar voor een 1.7 vind ik hem toch wat teveel kosten. Maar ja, hij ziet (maar is hij dat ook, roest wegmoffelen is vlug gebeurt) er dan ook prachtig uit. Volgens dat ik weet is de kleur ook niet origineel voor een 914 (blinkt wat teveel om kanarie geel te zijn (enige gele kleur voor het jaar 71)), en wanneer je de foto van de motorruimte bekijkt kun je op de traditionele plaats net wat roest zien (onder batterij en batterijbakje).
    Misschien moet je eens gaan kijken en weet ons dan te zeggen wat je ervan vindt.

    p.s. zeker controleren:
    Chassisnummer: 471 29 00001 t/m 471 29 16231
    Motornummer: W 0 057 461 t/m W 0 129 581
    Baknummer: (914/11) HAO 014 827 t/m HAO 030 093

    Ik ben meer dan een jaar geleden naar die 914 van midget gaan kijken. Op de foto zag hij er véél beter uit dan in werkelijkheid. Het was een tegenvaller.

    Weet niet wat hij nu nog moet kosten, maar toen was hij veel te duur.
    Bovendien was het interieur opgelapt met een houten plank, links van het stuur. Trok op niks. Maar ja, dat is natuurlijk allemaal te vervangen uiteindelijk.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.