koppelings pedaal blijft op de grond

Home Forums Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 koppelings pedaal blijft op de grond

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • hoi iedereen ben sinds vorig jaar een porsche rijder(944)
    ben supercontent van de wagen is ondertussen al 27 jaartjes.en rijdt nog als nieuw.
    maar heb sinds een uurtje geleden ontdekt dat mijn koppelings pedaal op de grond blijft liggen,heb al een paar keer geprobeerd om te pompen maar dit haalt niks uit
    kan er iemand mij raad geven.en mijn olierembakje is vol.

    mvg michael

    Wim

    Kun je dan nog wel ontkoppelen en schakelen na het pompen of niet.
    Zo niet, denk ik dat de koppeling cilinder de geest geven heeft.

    Is alles wel goed ontlucht ?

    Kijk eens onder de auto ter hoogte van het koppelingshuis. Als je daar olie ziet hangen waarschijnlijkde koppelingspomp kapot of de leiding naar de koppelingspomp door. Gebeurt ook bij een 944.

    Er zit een veer op die op een bepaalde stand de pedaal verder naar onder trekt.Als het gebeurt zal het werkpompje wel stuk zijn op de versnellingsbak.Bij het ontluchten moet je de pedaal zelf naar omhoog trekken anders pakt hij geen verse olie.Als het systeem ok is gaat de pedaal zelf naar omhoog.Bij mij was het nog zotter.Die hoofdpomp was toen ook vernieuwd en telkens kwam er lucht uit die nippel.Het stoffen aanzuigleidingkje ligt met zijn bocht hoger dan dat reservoir van de rem.Het wordt niet nat aan die fit.Het zuigt daar wel luchtbelletjes aan.Met een ontluchtingstoestel op het reservoir werd het plots daar vochtig.Weeral geld naar de haaien.

    Wim

    Al 6 weken geleden zijn vraag gesteld en niks meer van vernomen, dus.

    carambole schrijft:

    Er zit een veer op die op een bepaalde stand de pedaal verder naar onder trekt.Als het gebeurt zal het werkpompje wel stuk zijn op de versnellingsbak.Bij het ontluchten moet je de pedaal zelf naar omhoog trekken anders pakt hij geen verse olie.Als het systeem ok is gaat de pedaal zelf naar omhoog.Bij mij was het nog zotter.Die hoofdpomp was toen ook vernieuwd en telkens kwam er lucht uit die nippel.Het stoffen aanzuigleidingkje ligt met zijn bocht hoger dan dat reservoir van de rem.Het wordt niet nat aan die fit.Het zuigt daar wel luchtbelletjes aan.Met een ontluchtingstoestel op het reservoir werd het plots daar vochtig.Weeral geld naar de haaien.

    944 is een transaxle, op de bak zit geen koppelingspomp… Heb de indruk dat Porsches beetje chinees zijn… 😉

    Gratis Porsche advies en geen woordje van dank 😉

    Dat maakt het soms vermoeiend… 😉

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.