KRIK , krik , krik

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 KRIK , krik , krik

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Mag je een 911 opkrikken aan het motorblok??
    En , zijn er specifieke plaatsen om ze op te krikken : b.v: Aan de oliebouchon? 🙄

    Je mag een 911 opkrikken aan die grote ronde in het midden waar je de olie aflaat. Leg er wel een dik stuk karton of een plankje tussen om geen moeren ofzo te beschadigen

    Grote ronde in het midden van de motor is bij en 3.0 en en 3.2 mag je ook in het midden nemen. maar bij de 3.0 zou ik echter iets meer achter de plaat mijn krik zetten.

    Na krik,krik,krik komt krak,krak,krak

    Er bestaan zeer efficiente hulpmiddelen die in de originele “krikgaten” passen (zie foto)

    Er staat niets in de weg en je kan vrij onder de wagen werken

    Yvan

    BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 1:19 pm Onderwerp:
    Na krik,krik,krik komt krak,krak,krak

    Dat dacht ik ook motorblok is toch meestal van gietijzer gemaakt.
    En dat kan is volgens mijnen docent niet zo goed tegen plaatselijke -of vlaktedruk. 😉

    Legering van het motorblok is afhankelijk van type/modeljaar enz…
    Niet van gietijzer hoor..

    Maar waarom wil je hem vie je motorblok opkrikken ?

    [quote=”stefx911″:2pp38tj9]Legering van het motorblok is afhankelijk van type/modeljaar enz…
    Niet van gietijzer hoor..

    Maar waarom wil je hem vie je motorblok opkrikken ?[/quote]

    Systeem van Ferdy heb ik ook , maar dan krik je hem op langs één kant
    Ik wil hem opkrikken in één keer langs achteren. [size=75:2pp38tj9]( tenzij je natuurlijk twee kriks hebt)[/size]

    [quote=”Bjorn”:215erm8o][quote=”stefx911″:215erm8o]Legering van het motorblok is afhankelijk van type/modeljaar enz…
    Niet van gietijzer hoor..

    Maar waarom wil je hem vie je motorblok opkrikken ?[/quote]

    Systeem van Ferdy heb ik ook , maar dan krik je hem op langs één kant
    Ik wil hem opkrikken in één keer langs achteren. [size=75:215erm8o]( tenzij je natuurlijk twee kriks hebt)[/size][/quote]

    Een krik is genoeg, je kan om beurt de twee kanten opkrikken en onder de bodemplaat steunen zetten, chandelles om het in de taal van Moliere te zeggen.

    Het gebruik van steunen is trouwens aan te raden, goedkope krikken zijn in principe betrouwbaar maar men weet nooit en een Porsche op je bortskast is wel het laatste dat ik je wens, voorral als hij verlaagd is !!!!!

    [quote=”ferdy”:3euls39q][quote=”Bjorn”:3euls39q][quote=”stefx911″:3euls39q]Legering van het motorblok is afhankelijk van type/modeljaar enz…
    Niet van gietijzer hoor..

    Maar waarom wil je hem vie je motorblok opkrikken ?[/quote]

    Systeem van Ferdy heb ik ook , maar dan krik je hem op langs één kant
    Ik wil hem opkrikken in één keer langs achteren. [size=75:3euls39q]( tenzij je natuurlijk twee kriks hebt)[/size][/quote]

    Een krik is genoeg, je kan om beurt de twee kanten opkrikken en onder de bodemplaat steunen zetten, chandelles om het in de taal van Moliere te zeggen.

    Het gebruik van steunen is trouwens aan te raden, goedkope krikken zijn in principe betrouwbaar maar men weet nooit en een Porsche op je bortskast is wel het laatste dat ik je wens, voorral als hij verlaagd is !!!!![/quote]

    @ Ferdy
    Als je achteraan de auto op steunen plaatst , heeft de auto dan niet de neiging vooruit te lopen….. of zet je de voorwielen op een of andere manier vast.?? 🙄

    Die kan enkel naar voor rollen als het wat bergaf gaat.
    En een blokje hout of een baksteen voor de woorste wielen kan al wonderen doen 😉

    [quote=”911-lover”:2l3d52ai]Die kan enkel naar voor rollen als het wat bergaf gaat.
    En een blokje hout of een baksteen voor de woorste wielen kan al wonderen doen 😉 [/quote]

    Let op ! Niet goed opgekrikt kan de wagen alle kanten uit wanneer je begint te sleutelen.

    Goeie raad na het opkrikken zet hem op vaste blokken vooraleer er onder te gaan liggen sleutelen.

    Nooit meegemaakt (op 1 keertje na toen de wagen op een helling stond , vandaar dat ik dat aanhaalde) ondanks al honderden wagens opgekrikt te hebben en dit voor uren en zelfs dagen 😉

    Op een helling zetten is zowiezo gevaarlijk, houten blok onder een van de voorste wielen is aan te raden en blijvend op de krik steunen zonder extra veiligheid is ten zeerste af te raden. Ook professionele mensen die over goedgekeurde werktuigen beschikken zullen altijd een veiligheid inbouwen en extra ondersteunen. Als er dan iets gebeurd met de krik kan de wagen niet op jouw zakken ,laat staan de wagen beschadigen.

    Er zijn altijd Cow-boys die deze regels negeren en vroeg of laat in het AZ belanden. Werkongevallen gebeuren er elke dag, meestal omdat de veiligheidsregels niet worden nageleefd.

    En wat ga je eindelijk uitsteken !!!!!! 💡

    wagen in eerste zetten helpt niet tegen het wegrijden?

    [quote=”Setakira”:3hg7bnle]wagen in eerste zetten helpt niet tegen het wegrijden?[/quote]
    Achteraangedreven Seta, voorwielen kunnen altijd verder bollen…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.