lichten porsche 964

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 lichten porsche 964

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • len

Vind de lampen/verlichting van mijn porsche 964 maar matig, heeft er iemand een tip om dit te verbeteren. Twijfel ook nog tussen geel en witte verlichting, graag jullie mening.

Je kan een Xenon kitje steken, heb ik destijds ook gedaan en is een groot verschil.

Carnamics Xenon kit H1 6000K – €109.00
    Deze set bestaat uit alle onderdelen om uw verlichting om te bouwen naar xenon verlichting,

bestaande uit:
    1x ballast
    1x Xenon lamp geschikt voor het aangegeven fittingtype, lichtkleur 6000K
    1x Houder
    1x Dubbelzijdige tape
    1x Bekabeling
    1x Montagehandleiding

De carnamics xenon set word geleverd met 2 jaar fabrieksgarantie en is voorzien van E-keuring

Voordelen:
    – zeer eenvoudig te monteren (plug and play systeem)
    – tot 3x meer zicht (ong 250 meter, halogeen is 90 mtr)
    – 8 x langere levensduur dan halogeen (bij normaal gebruik ca. 8 jaar)
    – minder stroomverbruik ,35 watt (halogeen 55 watt)
    – minder snel vermoeide ogen

Anoniem

porsche schrijft:

Je kan een Xenon kitje steken, heb ik destijds ook gedaan en is een groot verschil.

@ Porsche
    Heb je dan geen problemen met de technische keuring?
    Bij xenon lampen moeten de lampen automatische in hoogte regelen + moeten er sproeiers opzitten om ze te reinigen.
    Weet zeker dat het moet voor recentere auto’s, weet niet voor oudere types.

Het mag inderdaad eigenlijk niet maar ik heb de aansluiting destijds zo uitgevoerd dat je de originele stekkers kon behouden.

Dus als je naar de TK gaat wissel je gewoon even je lampen en koppel je de Xenon aansluitbox af. Geen mens die het ziet.

Nieuwe spiegel reflectoren monteren of oude laten renoveren samen met nieuwe koplamp glazen?

Eventueel Philips Blue lampen inpluggen, alhoewel lelijk voor klassieke Porsche 964 = subjectief.

πŸ˜• 😈 πŸ˜•

porsche schrijft:

Carnamics Xenon kit H1 6000K – €109.00

Bestaat zoiets ook voor de 996 4S ??
    Ben ook niet al te blij met de lichtopbrengst van de mijne.

Geen probleem voor een 996.
    Kijk hieronder even, is een website in NL die momenteel promotie geven.

Klik hier

De link die je hierboven geeft, is dat voor een 996 4S (facelift dus) ??
    H1 fittingen ?
    Best met die 6000k ? Of toch maar 8000k ??

Thx ! 8)

Volgens mij ben je best met de Carnamics Xenon kit H1 6000K (Canbus)

Ga even naar volgende website:

klik hier

Uit onderzoek blijkt dat 6000K de populairste kleurtemperatuur is. 4300, 5000 en 6000K geven het meeste licht. Het is dus niet zo dat hoe hoger het aantal Kelvin is, hoe meer licht je krijgt. Daar verandert alleen de kleur van.

3000K = geel licht
    4300K = wit licht met een gele gloed
    5000K = wit licht
    6000K = wit licht met een minimale blauwe gloed
    8000K = wit licht met een blauwe gloed
    10000K = blauw licht
    12000K = blauw/violet licht

Anoniem

kleinekastenteufel schrijft:

Eventueel Philips Blue lampen inpluggen, alhoewel lelijk voor klassieke Porsche 964 = subjectief.
    πŸ˜• 😈 πŸ˜•

Heb ik indertijd ook op mijn 964 gedaan, er was idd een verschil maar verre van spectaculair. Anderzijds, xenons op een 964 vind ik nog erger… .

len

Carnamics Xenon kit lijkt me interessant. Als ik het goed begrijp dan zal dit bij een 964 geen problemen opleveren bij de keuring.
    Alvast bedankt aan iedereen voor de info.

Dus zo een set Xenons besteld en op een paar dagen al toegestuurd gekregen.
    Vanavond eens geprobeerd en aangenaam verrast hoe makkelijk de volledige koplamp van een 996 eruit komt, maar dan …
    Ofwel heeft een 996 4S geen H1 fittingen, ofwel zijn de fittingen van de geleverde Xenons verkeerd, maar ik krijg ze er echt niet in πŸ™

Iemand een ideetje ?

Wim

Kan je helaas niet helpen, heb nog nooit van verlichting iets omgebouwd naar Xenon. 😳
    Maar kan mij voorstellen als je iets besteld voor een bepaald type dat het ook zou passen.
    Anders even leverancier opbellen en om uitleg vragen. πŸ’‘

Anoniem

Mushroom schrijft:

Ofwel heeft een 996 4S geen H1 fittingen, ofwel zijn de fittingen van de geleverde Xenons verkeerd, maar ik krijg ze er echt niet in πŸ™

Iemand een ideetje ?

Ik denk dat je H7 nodig hebt.
    Kijk maar even op volgende website.
    http://www.lighting.philips.com/nl_nl/consumer/carlighting/1_car_lighting/car_which_lamp_to_buy.php?main=nl_nl_consumer_lighting&parent=89083467512&id=nl_nl_car_lighting&lang=nl

indien nog niet opgelost

De enige goede oplossing in een 964’er

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=365&hilit

πŸ˜‰

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.