Motor Tuning onderdelen 924 – 2.0 – 125Pk

Home Forums Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Motor Tuning onderdelen 924 – 2.0 – 125Pk

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Ik ben op zoek motor tuning onderdelen voor mijn 924. Motortype is een 2.0 met 125Pk. Collector, nokkenassen, katvervanger (als dat erop zit tenminste), …
    Het maakt niet uit, als het winst maakt, schappelijk is van prijs en mijn pistons niet door mijn dak vliegen ist ok. 😆

    Ik kan BTW voor een heel zacht prijsje een performance nokkenas kopen van SCHRIK Rennsport. Er staat wel bij dat de originele valve veertjes moeten vervangen worden en deze zijn er niet bij. Is dit ding dan wel te installeren zonder problemen? Ik heb wel de kleppenopening en dergelijke van de nokkenas:

    334 deg event, 13,5mm valve lift, 7,3mm overlap lift at TDC, needs special valve springs

    This is a real racing camshaft, not for use on normal roads, peak power at engine speed above 8000 rpm, no idle quality.

    THX & Greetz aan allen…

    Anoniem

    dat wil eigenlijk zeggen dat ie enkel tegen hoge toeren echte power maakt en dat je veel geld zal gaan uitgeven om uiteindelijk door eender welk dieselke naar huis te worden gereden.
    Met zulke nokkenassen zul je vrij veel moeten veranderen. Die zaken komen het alledaagse straatgebruik niet ten goede. bvb veel lichter vliegwiel zodanig dit ie veel sneller toeren maakt etc….(lijstje eigenlijk te lang…).
    Vandaar dat ze erbij schrijven “real racing” en “not for use on normal roads”

    onder ons, ik zou buiten een luchtfiltertje en eventueel een achterste sportknalpot (voor het geluid) ni al teveel gaan vervangen. Denk dat als je naar 160 a 170pk gaat je sowieso je remmen zal mogen aanpassen, ophanging etc. Allemaal dingen die je geen meervermogen geven maar wel noodzakelijk zijn. Als je alle kosten van materiaal en plaatsing etc…..gaat optellen zou je er versteld van staan. Zoals Dirkie al eens gezegd heeft “Denk je dat die mannen in Stuttgart oenen waren toen ze een porsche aan het bouwen waren” of zoiets. Dat er “maar” 125pk inzit heeft ook zijn redenen.

    Dus als je echt meer vermogen wenst….spaar dat geld, rij een tijd met je 924 en verkoop die dan. Met het geld dat je niet (nutteloos) in je wagen hebt gestoken en hetgeen dat je van deze krijgt, kan je dan een wel een andere leukerd aanschaffen die origineel al een pak pk’s meer heeft.

    Inderdaad.

    Hetgeen je wint aan PK’s ga je verliezen aan koppel.

    Zo gaat het niet meer aangenaam rijden zijn, enkel nog leuk op circuit.

    Ik zou het ook niet aanraden

    Anoniem

    btw. je 924 is er eentje omgebouwd naar cabrio. Koetswerkstijfheid is sowieso al een pak minder dan bij een coupé (kan soms tot bijna de helft verschil opzitten =>bvb nwe aston db9 volante). Dus zou ik ook wel effe rekening mee houden. Meer pk’s….het zal er in ieder geval niet veiliger op worden vrees ik.

    [size=59:19o1u2i9]ben er eigenlijk nogal vrij zeker van[/size]

    😀 )

    Het feit waarom ik op zoek ben naar performanceparts is simpelweg omdat ik een tuner ben in hart en nieren. Een wagen stock laten is uitgesloten 😆 Vandaar dat ik nog nooit een nieuwe wagen heb gekocht, daar kan ik zelfs geen olie op verversen en das K**! Dat ik de remmen en vering samen met de motor zal moeten upgraden is normaal en ben ik ook toe bereid. Heb reeds zwaardere pompen aangekocht en wacht nu op een goeie deal voor schijven en klauwen. De vering kost op zich niet zoveel meer heb gemerkt. Voor 400€ heb ik een mooie koni kit met -40/40 veren en ik dacht wel dat koni Top is 🙂

    Om een voorbeeldje te geven hoe ik met de wagen bezig ben… heb hem 3 weken en dit weekend gebeurd het volgende:
    Deuren overtrokken in leder + 2 extra speakers & 2 extra tweeters in de deur. Ook 3 luchtgaten voor neonlicht in deur. Ik heb een Centrale Deurvergrendeling, Shock Alarm en volledige undercar neonkit klaarliggen om mee te monteren met de deurpanelen en this is only the beginning. Ik had nooit een Porsche uit 1980 gekocht als ik er niets kon aan doen 😉 Liever een unieke 924 dan een stock 944 Turbo, daar valt niets over te zeggen op een meeting 😀 .

    Goede raad over beperkingen en tuning is steeds welkom. Bedankt reeds!

    [quote=”mark986″:1t09pqqx]btw. je 924 is er eentje omgebouwd naar cabrio. Koetswerkstijfheid is sowieso al een pak minder dan bij een coupé (kan soms tot bijna de helft verschil opzitten =>bvb nwe aston db9 volante). Dus zou ik ook wel effe rekening mee houden. Meer pk’s….het zal er in ieder geval niet veiliger op worden vrees ik.

    [size=59:1t09pqqx]ben er eigenlijk nogal vrij zeker van[/size][/quote]

    Aha, zie ik hier nog een “Top Gear kijker” ? 😆

    Zeker rekening houden dat die Aston als cabrio gebouwd is en die 924 een ombouw !
    Dat verschil van stijfheid zal dus nog veel groter zijn

    Mja, dat weet ik maar niets is onoverkomelijk zeg ik altijd. 😀
    En het ook niet zo dat ik met dat ding hele dagen rondvlieg hé. Word in de eerste plaats mee gereden 😀

    Anoniem

    ik ben ook een tuner in hart en nieren. Heb met mijn mx5 nog wel een paar prijzen gewonnen maar……het is geen porsche. Een porsche is een sportwagen en je mag en kan die uiteraard ook tunen. Ik vind wel dat de tuning verantwoord moet blijven. Het moet functioneel zijn (op uitzondering van een neonneke en een boxke ofzo, vind ik ook wel knap 😉 ) ).
    Het feit dat er over een 944turbo nix te zeggen valt is mss omdat het jouw minder interesseert maar ik denk dat je dan nog wel zal verschieten op een porsche meeting….
    Ik zou echt oppassen met vermogenstuning te gaan toepassen op een chasis dat een cabrioconversion heeft doorstaan. Eerst toch es goed uitpluizen of alles goed verstevigd is etc. Als je meervermogen wenst is het ook omdat je dit wil gebruiken (d’oh). Je chasis moet dit ook aankunnen hé. Ook een ophanging is gebaseert op dat vermogen (125pk) en ga daar nu veel bijgooien zou ook deze wel eens rare dingen kunnen doen met de handeling van je wagen.
    Bouw hem uit, etc maar blijf in dit geval met het originele vermogen rijden.


    spijtig genoeg allemaal waar wat ze zeggen vooral de stijfheid van je koetswerk is weg 😕 dus zou er niet te zot met doen of binnen een jaar of 2 is je auto een vot als hij nu al niet door de vorige eigenaar is slapgereden, als je hem echt meer vermogen wil geven waarom leg je er dan geen 944 motor in?

    Dikke kar man! Hier is mijn laatste wagen Opel Astra, ken je wel 🙂 D

    En nu dus de Porsche. Wordt een beest, mark my words 😉

    Mja, maar met een 944 motor moet ik toch ook alles aanpassen? En als ik tune spreken we over kosten van 250 tot 1000€. Wat kost de motor verleggen ongeveer? 🙂

    Anoniem

    dan zou ik sowieso al niets aan de motor doen. Voor dat geld ga je het vooral voelen in uwen portemonnee dat het eruit is. Aan uwen auto gaat ge weinig of nix verandering “voelen”.

    Je bedoeld totaal uitgaven tussen 250 tot 1000€ wrs?! Ik bedoel wel 250 tot 1000€ onderdelen ofzo per maand hé pol 😀 D cry: Komt wel goed denk ik …

    Mijn vraag is hier vooral wat kan. Krijg tot nog toe heel veel antwoord op wat niet kan of niet “meer” te krijgen is 😕 ) D lol

    normaal zijn er niet veel veranderingen aan om er een 944 of 924S motor er in te leggen en dan heb je veel meer vermogen die nog betrouwbaar is ook voor dagelijks gebruik , de kosten vallen wel mee als je een beetje zoekt want ze worden tegen een hels tempo gesloopt 😥 , ze brengen meer op als je ze verkoopt in stukken 😉

    héhé, dat ken ik. Mert de astra GSi is dat dikwijls ook zo tegenwoordig. Ik ga het is bekijken. Misschien word het een optie maar ik zou liefst van men gewone motor gaan verder bouwen. Anders word het zo een collage van porsche onderdelen 🙂 D

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.