Nieuwe sloffen

Home Forums Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 Nieuwe sloffen

Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Vrijdag velgjes gaan passen… amaai mn voeten… ze stonden per-fect in de kassen.Maar ik vraag me toch 1 ding af: achteraan liggen er 295/30/18 op.
    Is dit niet nadelig voor verbruik/trekkracht/wegligging en lawaai?

Dave

hey dave, geen fototjes genome?

Ik weet hoe de velgen eruit zien en volgens mij gaat het prachtig staan 8)

nog geen foto’s, maar die volgen wel 😉
    ondertussen niemand een idee wat betreft bovenstaande vragen?
    vooral de keuring uiteraard…

Voor de keuring zullen de 18 duimers en de breedte van de achterbanden niet zo goed verteerd worden… 😀

Voor het verbruik: tja, meer breedte, meer rolweerstand, meer energie nodig, dus…meer verbruik.

Maar hé: het is een Porsche, geen TDI met een verbruik van 5 liter.
    🙄

controleer het even via http://www.goca.beHeb ik ook gedaan alvorens naar de keuring te rijden 😉

daar staat in dat de maat in het instructieboekje moet staan…en dan iets van wijzigingen van 2% ofzo….is mij ni zo duidelijk eigenlijk.

Neen , daar kan je naar tools gaan en dan naar banden.
    Daar moet je je voertuigbnummer ingeven en zo berekenen of die banden wel dan niet op je wagen mogen gereden worden.

heb ik gedaan en dit was het resultaat:

Banden voorzien in het pvg

225/45 ZR 17(AV)
    205/55 ZR 16(AV)
    205/55 R16(HIVER)(AV+AR
    225/50 R16(HIVER)(AR)
    255/40ZR17 (AR)
    225/50ZR16(AR

dus jij bent er doorgeraakt met je 265-ers Koen?

bisar niwaar 🙂

Neen , bij juist gebruik van de pagina kan je ingeven wat je wilt.
    Als je dan naar onder scrolt na ingave staat er toegelaten of niet toegelaten

idd Koen.had de link ni gezien.
    blijkbaar is 295/35 ok voor de keuring 😯

Voila 😉

Volgens de link van Goca zou ik voor mijn P’ke 245/45/16 mogen leggen (achteraan).
    Heeft er nog iemand zo’n setje banden liggen ?
    Het moeten geen nieuwe zijn, maar had graag dat ze wel nog een tijdje zouden kunnen meegaan.
    Nu ligt er 225/50/16 op, maar deze zijn aan vervanging toe ! 😥

Die maat klopt.
    Ik had destijds 235/40-17 en moest deze vervangen daar de omtrek niet klopte. Ik heb toen 245/40-17laten leggen en toen was het wel OK.
    Vooraan had ik 215/45-17 en deze waren goed.
    voor die gewenste maat moet ik mijn bandenman eens contacteren. Die zal ze zeker nog hebben liggen. Zijn prijs is steeds afhankelijk van de staat van de band en kost gemiddeld 50€ per band inclusief afhalen van je oude band , opleggen van nieuwe en balanceren.

[quote=”911-lover”:fmbi2joq]voor die gewenste maat moet ik mijn bandenman eens contacteren. Die zal ze zeker nog hebben liggen. Zijn prijs is steeds afhankelijk van de staat van de band en kost gemiddeld 50€ per band inclusief afhalen van je oude band , opleggen van nieuwe en balanceren.[/quote]

Bedankt ❗
    Als je dat eens zou willen doen . . .

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.