o platen OLDTIMER RIJDERS opgelet

Home Forums Porscheforum Technisch Algemeen o platen OLDTIMER RIJDERS opgelet

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • oldtimer rijders opgelet met rijden dagelijks rijden de staat heeft weer eens geld nodig en helaas hebeb ze het ook op de oldtimers gemunt

    heb de laatse maanden al een aantal straffe verhalen gehoord

    eentje werd s avonds aangehouden met een kever
    gevolg rijbewijs moeten in leveren voor aantal dagen kever laten inschrijven als gewooon voertuig en dan nog voor rechtbank moeten komen voor boete

    in stal hebben ze aan de scholen zelfs controle gedaan omdat een aantal ouders met o platen de kinderen naar school brachten

    vorige week nog eentje op de boek gezet omdat hij met zijn oldtimer een brood ging halen was volgens politie geen proefrit

    van de laatse twee weet ik de boetes niet……..

    WAAR ZIJN ZE TOCH MEE BEZIG DE ANNOZELAARS

    ik snap het probleem eigenlijk niet

    als je je wagen als oldtimer inschrijft, dan weet je toch dat je met beperkingen zit.

    die moet je er dan maar bijnemen als je “beterkoop” wil rijden he

    wetten zijn der nu eenmaal om nageleefd te worden he, en als je je daar niet aan houdt, dan kun je wel eens prijs hebben

    als of gij al uw oldtimers volledig inschrijft en nooit de wet eens omzeild 😯

    Ik moet me helaas bij 914erporsche aansluiten.
    Het verschil tussen oldtimer en classic-car (lees : bijna geen beperkingen) is een paar tientallen Euro’s op een jaar, als het daar echt op aankomt ben je beter dat je alles verkoopt.
    Waarom iemand zijn auto als oldtimer inschrijft is me een raadsel. Wil je dan toch persé “cheap” zijn en de wet omzeilen dan geldt het onsterfelijke : Dance with the devil at your own risk…

    edited

    Anoniem

    wat is nu weer het verschil tussen classic car en oldtimer?

    Wel, ik ben ook geen specialist, wat ik wel weet is dat ik voor mijn 911 3.0 SC een kleine 250 Euro betaalde per jaar voor verzekering én tax. Je hebt quasi geen beperkingen als ik het me goed herinner, je mag rijden wanneer je wil, ik dacht zelfs binnen Europa, maar je moet wel naar de keuring, iets wat ik maar al te graag deed met een machien die zonder moeite naar de 230 ging.

    WB

    classic car kan vanaf 20 jaar dacht ik, old-timer vanaf 25 jaar.

    Als je met een O-plaat rondrijdt dan ken je je beperkingen, vind niet dat men daarover moet janken… 🙂

    Als je auto ouder is dan 25 jaar, en je laat hem gewoon keuren als gewone wagen, dan kun je hem gewoon inschrijven.
    Nu zou de taks veranderd zijn en op voor wagens vanaf 25 jaar zou men normaal automatisch de taksen van een oldtimer moeten betalen.
    kijk eens naar deze link
    http://www.belgium.be/eportal/applicati … h#anchor_6
    daar heb je het forfaitair bedrag. Dus 26 en nog wat euro’s per jaar.
    Natuurlijk moet je “oldtimer” wel technisch in orde zijn, en daar lijkt het schoentje voor de meeste oldtimers wel is te wringen.
    😉

    Het grote verschil dat de keuze uitmaakt tussen een oldtimer en classiccar is dat je met een oldtimer maar één keer naar de keuring moet en deze zeer eenvoudig is.
    Met een classiccar meot je elk jaar en wordt telkens het hele programma afgewerkt.
    Dat is voor velemensen die wel oldtimer willen rijden maarniet elk jaar naar die (helaas belachelijke en willekeurige) keuringen willen gaan.
    Ik heb eens met een normale wagen gehad dat ik hem blanco kocht. 460km (twee ritjes en voor de rest heeft de wagen gepoetst binnen in mijn garage onder een zeil gestaan) verder verkocht ik de wagen weer en ineens had ik een rood blad vol (in hetzelfde keuringsstation). Hoe kan dat ❓ ❓ ❓
    als de keuringen menselijk, betrouwbaar en vooral correct zouden zijn was er geen enkel probleem.
    Nu heeft men steeds een ei in de broek als men naar de keuring moet gaan , al weet men dat zijn wagen perfect 100% in orde is.

    ik dacht dat voor alle wagens ouder dan 25j ongeveer 30euro tax moet betaald worden, het enige verschil is dat o platen niet meer naar de controle moeten, maar voor de rest zullen de kosten toch dezelfde zijn.
    wie wil er nu met een o plaat rijden?! 😀

    het is mij niet de bedoeling om aan te tonen dat er inderdaad beperkingen zijn als je o plaat gaat rijden

    maar gewoon even ter info dat de paljassen er nu daad werkelijk kontrole op doen vroeger kon en mocht het ook niet maar het laatste jaar doen ze gewoon er moeilijk over en beboeten zelfs

    en soms is het echt noodzakelijk om naar oldtimer te gaan omwille van soms te extreme uitbouw ex circuit wagens enz …..

    rolkooi, lichter gemaakt met carbon, afgelast enz .. dank u landuyt!ç!!!!!!!

    oldtimer was in het verleden de meest legale manier om eens iets echt te kunnen verwezelijken zie maar de buggys, ford cobra s, apal speedster enz ….

    dacht zelfs dat classic ook enkele beperkingen had geen woon werk verkeer en een vaste auto ingeschreven en max 10 000 km per jaar
    maar kan ondertussen al wel weer veranderd zijn

    mijn bedoeling was let er even mee op

    verschil tussen claasic en oldtimer: de tax, voor ne classic betaalt ge nog altijd de vollepot.En voor bv. ne 928 kan dat al wel is oplopen niwaar…dus die paar tientallen euro’s verschil waar hier eerder werd over gesproken…kunnen er een heel aantal honderd worden denk ik.

    eenmaal de wagen 25j is, is de tax 30euro juist met o platen moet je niet naar controle.

    [quote=”Number1″:1ytq1u1z]verschil tussen claasic en oldtimer: de tax, voor ne classic betaalt ge nog altijd de vollepot.En voor bv. ne 928 kan dat al wel is oplopen niwaar…dus die paar tientallen euro’s verschil waar hier eerder werd over gesproken…kunnen er een heel aantal honderd worden denk ik.[/quote]

    Nogmaals, voor mijn SC 3.0 911 betaalde ik *geen* 250 Euro voor taks en verzekering tesamen. Dus een “heel aantal honderden Euro’s” verschil is er dik over.
    Als het op 10 Euro aankomt of je rijdt met iets wat nooit door de keuring geraakt (heavily adapted of getuned of weet ik veel) ga dan voor O-platen en dan neem je ook de beperkingen, anders ga je voor de eenvoud zelve : classic car, mét jaarlijkse keuring.
    ‘t Is toch simpel ?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.