Olielek op olie kanaal bij oliedruksensor

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Olielek op olie kanaal bij oliedruksensor

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Hallo,
    In mijn Porsche 911 SC 3.0 heb ik de oliedruk sensor die de oliedruk aangeeft op het dashboard vervangen. Het is een moeilijk bereikbaar plek om deze sensor te vervangen (vooral met een voertuig met airco). Het is mij uiteindelijk gelukt door een platte sleutel van 24 door te zagen en in een hoek van 90° terug geslast,…zo kon ik er exact door en de sensor vervangen. Nu zit ik met een ander probleem,…er lekt olie nu bij de oliedruk sensor, heb wel een koperen pakking gebruikt. De olie zie ik eruit lopen tussen het vierkantje blokje waarop de oliedruk sensor gemonteerd is en de leiding die dwars door dit ijzeren blokeje gaat ( de leiding gaat naar de automatische ketting spanners). Voordien beweegde het ijzeren blokje niet rond de leiding , nu wel,… Is het enkel even aanspannen of komt het vaker voor bij het vervangen van een oliedruk sensor ?
    Ik moet hem morgen naar Luc van Le Cars brengen, maar heb vandaag even motor laten draaien en verlies bijna een liter olie op 15 minuten als de motor draait,….dus ik vraag mij af of het verstandig is ermee te rijden ,…
    Weten jullie hoe ik dit ter plekke kan oplossen ?
    Groetjes
    TIM

    [quote=”TIM23ie”:1edfnsla]Hallo,
    In mijn Porsche 911 SC 3.0 heb ik de oliedruk sensor die de oliedruk aangeeft op het dashboard vervangen. Het is een moeilijk bereikbaar plek om deze sensor te vervangen (vooral met een voertuig met airco). Het is mij uiteindelijk gelukt door een platte sleutel van 24 door te zagen en in een hoek van 90° terug geslast,…zo kon ik er exact door en de sensor vervangen. Nu zit ik met een ander probleem,…er lekt olie nu bij de oliedruk sensor, heb wel een koperen pakking gebruikt. De olie zie ik eruit lopen tussen het vierkantje blokje waarop de oliedruk sensor gemonteerd is en de leiding die dwars door dit ijzeren blokeje gaat ( de leiding gaat naar de automatische ketting spanners). Voordien beweegde het ijzeren blokje niet rond de leiding , nu wel,… Is het enkel even aanspannen of komt het vaker voor bij het vervangen van een oliedruk sensor ?
    Ik moet hem morgen naar Luc van Le Cars brengen, maar heb vandaag even motor laten draaien en verlies bijna een liter olie op 15 minuten als de motor draait,….dus ik vraag mij af of het verstandig is ermee te rijden ,…
    Weten jullie hoe ik dit ter plekke kan oplossen ?
    Groetjes
    TIM[/quote]

    Ja ter plekke kan je enkel de leiding vervangen, maar dan moet er toch een scheur ergens zijn tussen het blokje en de leiding. Ben je bij VTB-VAB aangesloten of bij Touring ? anders laat je de wagen naar hier brengen. Je kan hem ook toespuiten maar ik vrees dat dit ook niet zal gaan zeker als je weet dat er 5 bar op zit.

    Luc

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.