Onzichtbare roest aan een 3.2 Carrera

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Onzichtbare roest aan een 3.2 Carrera

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Ben zoals eerder gezegd de carrosserie van mijn 3.2 Carrera van 1989 volledig aan het restaureren, omwille van allerlei kleine blutsjes en krasjes.

    Tijdens het demonteren kwamen we enkele plaatsen tegen waar beginnende roestvorming verscheen.

    Ik heb er foto’s van genomen, en deze zijn zichtbaar op

    http://www.imageinn.be/carrera_celle

    Op de foto lijkt de roest soms erger dan het in werkelijkheid is. Het gaat telkens om beginnende roest, dus niks doorgeroest of zo. We zijn er “net op tijd bij”…

    Anoniem

    Ik zou dat zandstralen, dan ben je zeker dat alle roest weg is. Dan direct (geen halve dag wachten) epoxy erop en daarop dan verder werken =(zo weinig mogelijk) plamuur, grondverf, lak.
    Succes met de resto.

    Lou

    Celle,
    Zoals ik al zei: dit heb je grondig gedaan, echt super. Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

    Hey Celle!

    Zijt ge da nu samen met de Frans aan het doen?

    Grtz,
    Wimske

    Mannen, thanks voor de reacties.

    Cab ’88, dat is exact wat we gedaan hebben 😉

    Wimske, yep, ben dit aan ‘t doen bij de Frans. Heb zelf al zo’n 100 uren geholpen, en ‘k moet zeggen, ‘k heb al vééél bijgeleerd… Heb hem nagenoeg alleen gedemonteerd en gemonteerd, met hier en daar wat hulp van de Frans. Komt veel meer bij kijken dan ik dacht, een 911 zit echt soms raar in mekaar. Leve de Bentley Manual trouwens…
    Hij heeft hem geschuurd, behandeld en gespoten. By the way, proficiat met ùw nieuwe aanwinst! Alles kits, hoop ik.

    Ik hoop dat je die voorruit gaat demonteren, en kijk ook eens goed naar de bumpers voor en achter. En nog een plaatsje is de rechter achter kant in de vleugel waar de termostaat steekt, als je daar achter kijkt kan je soms ook nog roest tegen komen.

    De voorruit is er inderdaad uitgegaan (net als alle ruiten), en er zat een beetje opervlakkige roestaanslag in het “gootje” onderaan de voorruit (waar de rubber inpast). Dit zou op termijn waarschijnlijk geleid hebben naar roest die vanonder de rubber “kruipt”, zoals je bij veel oudere 911’s ziet.

    De bumpers heb ik ook volledig gedemonteerd en erafgehaald. Deze waren ook aangetast, vooral rond de gaten waar de bouten zitten, en dit aan de binnenkant van de bumper. Ook rond de gaten waarmee de onderskirt onder de achterbumper vastzit.

    De binnenkanten van alle vier de vleugels waren verrassend goed. Dus de galvanisering heeft toch haar nut…

    ‘k ben ook benieuwd naar het eind resultaat en vergeet niet een verslagje te maken met veel foto’s en tips, handig voor in de toekomst 😉

    Succes,

    Peter

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.